.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زمین‎گیر شدن 500 خودرو در جاده گرگان

ارش غیرمنتظره برف و کولاک ناشی از بارش آن موجب شد تا 500 دستگاه خودروی عبوری در جاده توسکستان مسیر گرگان به شاهرود زمین‎گیر شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، از عصر روز گذشته که باران شدید غرب استان گلستان را تحت تاثیر قرار داده است، شهرهای بندرگز، کردکوی، بندرترکمن و  حتی گرگان آب‎گرفتی مقطعی را تجربه کردند اما این وضعیت در شرق گلستان شرایط دیگری را داشت و بارش برف در جاده توسکستان، آن هم در این موقع از فصل پاییز، خودروهای شخصی و حتی سنگین را غافگیر و موجب شد آنان در این مسیر لغزنده ناشی از برف نتوانند به مسیر خود ادامه دهند.

این غافل‎گیری ناگهانی از آن جا ناشی می‎شد که این منطقه تا به حال شاهد بارش برف آن هم در چنین موقع از سال نبود و بارش برف برای خودروهایی که  با توجه به این پیش‎بینی به هیچ‎وجه مجهز به زنجیر چرخ نبودند به دامنه بحران در این مسیر افزود.

نصب 73 زنجیر چرخ به خودروهای عبوری مسیر توسکستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به شروع برف و کولاک در جنگل توسکستان از ساعت 17:00 دیروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به محض اطلاع از این وضعیت، گروه‎های امداد و نجات این جمعیت راهی منطقه شدند، تا بتواند موضوع را سریعا مدیریت کنند.

مجتبی اکبری تصریح کرد: در این عملیات 500 دستگاه خودرو رهاسازی و تعداد 73 زنجیر چرخ نیز به خودروهای درگیر نصب شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان خاطرنشان کرد: در این عملیات امداد‎ و ‎نجات، 6 دستگاه خودروی امدادی به همراه سه تیم امداد و نجات کوهستان، یک تیم ارزیاب و یک تیم پایان عملیات به منطقه درگیر حادثه اعزام شدند.

اکبری با اشاره به تعداد افراد امدادرسانی شده در این حادثه ناشی از برف و کولاک یادآور شد: در این منطقه به یک هزار و 200 نفر امدادرسانی شد و 300 مورد اسکان اضطراری نیز انجام گرفت.

وی، همچنین از توزیع 590 تخته پتو، 579 قرص نان، 550 قوطی کنسروجات و 372 عدد بطری آب معدنی بین افراد حادثه دیده توزیع شد.

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به بارش ناگهانی نزولات جوی از جمله برف در مسیرهای کوهستانی استان اذعان کرد: با هماهنگی و اقدام به موقع دستگاه‎های امداد و نجات استان از جمله پلیس راه، راه و شهرسازی و هلال احمر استان حادثه سریعا مدیریت شد.

صادق‎علی مقدم تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی طی هفته جاری، احتمال بارش برف در استان گلستان به ویژه مسیرهای کوهستانی دور از انتظار نیست و انتظار می‎رود با توجه به زمان بازگشت مسافران از مشهد مقدس حتما خودروها به زنجیر چرخ و امکانات ضروری از جمله پتو و مواد غذایی مجهز باشند.

وی ادامه داد: توصیه می‎شود، رانندگان در روز رانندگی کنند و از مسافرت شبانه در این مسیرها پرهیز کنند.  

همچنین رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه شهرسازی استان گلستان گفت: با توجه به بارش باران و برف در محورهای عبوری گرگان به شاهرود، این مسیر لغزنده است و با توجه به این وضعیت به رانندگان توصیه می‎شود، با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی با دیگر خودروهای عبوری حرکت کنند.

حسین محبوبی اضافه کرد: در ارتفاعات و نواحی کوهستانی نیز انتظار می‎رود، رانندگان حتما همراه خود زنجیر چرخ و وسایل ایمنی داشته باشند.

وی با اشاره به رعایت اصول ایمنی توسط رانندگان در مسیر جاده‎ها تصریح کرد: توصیه می‎شود مسافرت به مسیرهای مرتفع و کوهستانی در طول روز انجام شود و علاوه بر زنجیر چرخ، رانندگان از کنترل فنی خودروهای خود غافل نشوند.

توجه به توصیه‎های ایمنی راهداران و پلیس

محبوبی افزود: خودروهای عبوری علاوه بر کنترل وضعیت هواشناسی در هنگام سفر برای احتیاط به همراه خود مقداری غدای کنسرو یا بیسکویت داشته باشند تا در صورت ایجاد مشکل، از نظر غذایی معضلی وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر توجه جدی به توصیه‎های ایمنی راهداران و نیروهای پلیس توسط رانندگان خودروها در طول مسیر سفر افزود: بی‎توجهی به این توصیه‎ها ممکن است خطرآفرین باشد.

7 راهدارخانه  فعال در گلستان وجود دارد

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان گلستان خاطرنشان کرد: هفت راهدارخانه این استان در طول مسیرهای عبوری وجود دارد که بین 20 تا 25 نفر راهدار در آن به شکل شبانه‌روزی فعال هستند.

محبوبی، محل استقرار راهدارخانه‎های ثابت را درازنو، چارباغ، اولنگ، جنگل گلستان و دماغ برشمرد و یادآور شد: دو راهدارخانه سیار نیز در مسیرهای دوزین و دهنه زرین‎گل نیز به شکل شبانه‎روزی آماده خدمت‎رسانی به مسافران و شهروندان گلستانی هستند.

هم اکنون هوای گلستان ابری و دمای هوا بین 14 تا 9 درجه سانتیگراد متغیر است و بارش باران به طور پراکنده در آن جریان دارد.

به گزارش هواشناسی استان گلستان، این وضعیت تا پایان هفته جاری با بارش باران و برف و با شدت بیشتری در استان ادامه خواهد یافت.
/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.