.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماز ظهر عاشورا در 222 بقعه امامزاده مازندران برپا می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: نماز ظهر و عصر روز عاشورا در 222 بقعه امامزاده مجری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی مازندران برپا می‌شود.
          
به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام مسعود قربانی امروز در گفت‌وگو با ما بیان داشت: اجرای ‏صحیح نیات واقفان و برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف در ماه محرم و صفر است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اطعام‌دهی به عزاداران حسینی در راستای اجرای نیت واقفان خیراندیش صورت می‌گیرد، گفت: برنامه‌های سازمان اوقاف، بقعه محوری است و بیشتر برنامه‌ها و طرح‌های سازمان در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص سراسر کشور برگزار می‌شود.
 
قربانی با بیان اینکه استان مازندران در اجرای تمامی طرح‌های سازمان اوقاف رتبه‌های برتر را کسب می‌کند، افزود: وجود امامزادگان عظیم‌الشأن و تعداد بالای موقوفات نشان دهنده ولایتمداری و ارادت مردم مازندران به خاندان اهل بیت(ع) است که این مسئله انگیزه و توان بالای خدمات‌دهی و اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی در امامزادگان را برای ما فراهم می‌کند.
 
وی به اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 222 بقعه و امامزاده مازندران اشاره کرد و گفت: برنامه‌های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در قالب قرارگاه حضرت سیدالشهدا اجرایی می‌شود.
 
این مسئول با اشاره به برگزاری تجمع لبیک یا حسین(ع) در روز دوم ماه محرم، گفت: با توجه به اینکه تجمع بزرگ لبیک یا حسین(ع) برای نخستین سال توسط سازمان اوقاف برنامه‌ریزی و در بقاع امامزادگان شاخص سراسر کشور اجرا شده، از استقبال خوب مردم ولایتمدار مازندران و شهرستان ساری برخوردار بوده است.
 
قربانی تصریح کرد: برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی مناسبی در راستای تجمع بزرگ پنج هزار نفری لبیک یا حسین(ع) در استان مازندران صورت می‌گیرد.
 
وی قرائت زیارت عاشورا، مقتل‌خوانی، ذکر مصیبت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، ‏سخنرانی، اجرای نیت واقف و استقبال از هیئت‌های عزاداری در بقاع امامزادگان مازندران را از ویژه برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی عنوان کرد و گفت: در این راستا ویژه برنامه‌های مهم بصیرت عاشورایی، مراسم شب و روز تاسوعا و عاشورا و برپایی خیمه‌های معرفت در امامزادگان مازندران اجرا می‌شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اقامه ‏نماز ظهر و عصر روز عاشورای حسینی، افزود: نماز ظهر و عصر روز عاشورا در صحن آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه ‏به صورت باشکوه و با حضور هیئت‌های عزاداری برگزار می‌شود.
 
قربانی با بیان اینکه نماز ظهر روز عاشورا در 222 امامزاده مجری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی برپا می‌شود، تاکید کرد: مردم مومن و خداجوی استان مازندران به اهمیت برپایی نماز ظهر عاشورا توجه ویژه‌ای کنند، زیرا یکی از اهداف قیام عاشورا برپایی نماز بوده است.
 
وی از برپایی خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص مجری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی خبر داد و تصریح کرد: این خیمه‌ها با حضور کارشناسان و ‏مشاوران تخصصی وقف در ایام اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورای در امامزادگان شاخص مجری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی برپا می‌شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران به فعالیت 515 روحانی مبلغ در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی مازندران اشاره کرد و گفت: 90 طلبه روحانی از قم و 425 روحانی مبلغ بومی در اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی و برپایی خیمه‌های معرفت با اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران همکاری می‌کنند./250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.