.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جملات زیبایی که پیامبر(ص) درباره حسین‌(ع) به زبان آورد

حدیث روز: امام جواد عليه‏‌السلام از پدرش امام حسين عليه‌‏السلام نقل مي‌‏کند که آن حضرت گفت: ابي‌بن‌کعب پيش پيامبر خدا صلي الله عليه و آله بود که من وارد شدم، رسول‏ خدا صلي الله عليه و آله به من گفت: آفرين بر تو يا اباعبدالله! اي زينت آسمان‏ها و زمين!

ابي بن کعب به او گفت: يا رسول ‏الله! چگونه جز تو، زينت آسمان‏ها و زمين، تواند بود؟

پيامبر صلي الله عليه و آله گفت: اي ابي! سوگند به آن که مرا به حق پيامبري برانگيخته، به راستي که حسين بن علي، در آسمان بزرگ‏تر از آن است که در زمين شناخته مي‌‏شود.
هر آينه بر سمت راست عرش خداي عزوجل نوشته شده است: حسين، چراغ هدايت و کشتي نجات، پيشواي نيکي و برکت و عزت و افتخار، و درياي دانش و گنجي است که براي آينده اندوخته شده است.

چرا چنين نباشد که خداي عزيز و جليل، در پشت او، نسل پاک و پاکيزه و با برکتي را قرار داده است که پيش از آن که آفريده‌‏اي در رحم‏‌هاي زنان و پشت مردان بوده باشد، يا شب و روزي آفريده شده باشد؛ اين نسل آفريده شده بود.
به او (امام حسين عليه‏‌السلام)، دعاهايي الهام شده است که هرگز آفريده‌‏اي، خدا را با آن‏ها نخواند، مگر اين که خداي عزوجل وي را با او محشور سازد و در سراي ديگر شفيعش باشد و خدا گره از کارش بگشايد و اندوهش برطرف سازد، قرضش را ادا نمايد، مشکلش را آسان گرداند، راهش را هويدا سازد، او را بر خصمش، نيرو دهد و پرده‏‌اش را ندرد....

متن حدیث:

عن محمد بن علي بن موسي، عن أبيه علي بن موسي، عن أبيه موسي بن جعفر، عن أبيه جعفربن محمد، عن أبيه محمد بن علي، عن أبيه علي بن الحسين، عن أبيه الحسين بن علي بن أبي‏طالب عليه‏السلام قال: دخلت علي رسول الله صلي الله عليه و آله و عنده ابي بن کعب. فقال لي رسول الله صلي الله عليه و آله: مرحبا بک يا ابا عبدالله، يا زين السماوات و الأرض. قال له أبي: و کيف يکون يا رسول الله صلي الله عليه و آله زين السماوات و الأرض أحد [ صفحه 70] غيرک؟ قال: يا ابي، والذي بعثني بالحق نبيا، أن الحسين بن علي في السماء اکبر منه في الأرض، و إنه لمکتوب عن يمين عرض الله عزوجل: مصباح هدي، و سفينة نجاة، و إمام خير، و يمن [1] ، و عز، و فخر، و بحر علم، و ذخر ]فلم لا يکون کذلک؟[ [2] و أن الله عزوجل رکب في صلبه نطفة طيبة مبارکة زکية ]خلقت من قبل أن يکون مخلوق في الأرحام أو يجري ماء في الأصلاب أو يکون ليل و نهار.[ [3] و لقد لقن دعوات ما يدعوا بهن مخلوق إلا حشره الله عزوجل معه و کان شفيعه في آخرته، و فرج الله عنه کربه، و قضي بها دينه، و يسر أمره، و أوضع سبيله، و قواه علي عدوه، و لم يهتک ستره...

«عیون أخبارالرضا علیه‌السلام، ج ‏1، ص 59»

* مشرق


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فیضی تیلکی 12 آبان 1393
سلا بر حسین ع و فرزندان و یاران با وفایش و سلام بر عباس ع و برادران شجاعش

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.823 seconds.