.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
علی پروین سوژه نقاشی عروسش شد

 شمال نیوز: آناهیتا درگاهی، همسر محمد پروین و عروس علی پروین، نقاشی‌های خود را در گالری شکوه به‌نمایش می‌گذارد.

در این نمایشگاه که با عنوان «مرز پرگهر» عصر جمعه (16 آبان‌ماه) در گالری شکوه افتتاح می‌شود، علاوه بر یک تابلو از علی پروین، 16 نقاشی با نگاه اجتماعی و نیز زیبایی‌شناسی اشیا پیرامونی در آن محوریت دارد. در نقاشی علی پروین، لحظه‌ای تاریخی از بازی تیم ملی فوتبال ایران به تصویر کشیده شده است.

آثار درگاهی در این نمایشگاه را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد: زنانی که نماد قدرت‌اند و نقاش آن‌ها را همراه با بناها و المان‌های قدیمی ایرانی به تصویر کشیده است که اغلب فضایی سورئال دارند؛ طبیعت بی‌جان که شامل نقاشی‌هایی از ظروف نقره قلمکاری شده اصفهان که طرح‌های گل و مرغ دارند؛ دو نقاشی مدرن که تصویری از مجسمه‌ای بی‌روح را نشان می‌دهد که به دنیای مدیا اشاره دارد و چند نقاشی از شخصیت‌های مهم ایرانی که از جمله آن‌ها می‌توان به اثر آبسترکتی اشاره داشت که علی پروین را در حال بازی فوتبال به تصویر کشیده است. این اثر مربوط به بازی تاریخی ایران و استرالیا است که در سال 1978 میلادی در مقدماتی جام جهانی به مصاف هم رفتند.

آناهیتا درگاهی کارشناسی ارشد رشته‌ی نقاشی از دانشگاه هنر تهران دارد. او تا کنون دو نمایشگاه انفرادی در کاخ نیاوران و گالری سیحون برپا کرده است. «مرز پرگهر» سومین نمایشگاه انفرادی او محسوب می‌شود. همچنین درگاهی در سه نمایشگاه گروهی در موزه هنرهای زیبا کاخ سعدآباد، گالری کمال‌الملک و جم آرت گالری دبی شرکت داشته است.

درگاهی در آثارش بیشتر از رنگ‌های اکر، سیاه و سفید و آبی و طلایی بهره گرفته و برای بزرگ‌نمایی و برجسته جلوه دادن قسمتی از نقاشی‌هایش از رنگ قرمز و قهوه‌ای استفاده کرده است. بعضی از آثار در این نمایشگاه نیز با سیاه‌مشق‌هایی از اشعار مولانا و حافظ مزین شده‌اند. آثار او با تکنیک‌های رنگ روغن و میکس اکریلیک روی بوم‌هایی به ابعاد 145×145 و 100×200 خلق شده‌اند.

نمایشگاه «مرز پرگهر» تا 21 آبان‌ماه 93 در گالری شکوه واقع در بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی، کوچه امیر نوری، شماره 19 برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 16 تا 20 به این گالری مراجعه کنند. /250 ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.31 seconds.