.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تقبیح اسید پاشی یا تسویه حساب و سم پاشی
فاطمه شیرزاد

هفته پیش در اصفهان اتفاقاتی رخ داد که علاوه بر ایجاد شوک و بهت در افکار عمومی جامعه ، زمینه ی محکومیت – شناعت و تقبیح این حرکت مزموم غیر اخلاقی و ضد انسانی را در ارکان مختلف اجتماعی فراهم ساخت.IMG_5865

میزان قبح این عمل شنیع ونفرت انگیز تاحدی بود که موضع گیریهای گوناگونی را از سوی مسوولان حاکمیتی و آحاد جامعه جلوه گر ساخت .
از یک سو مسوولان قضایی و فرماندهان انتظامی با محکومیت حادثه ی اسید پاشی در اصفهان ، دستور اقدامات مغتضی را برای بررسی اوضاع صادر کردند و از سوی دیگر برخی از مردم نگران و تکلیف مدار در تهران و اصفهان و رشت و… خواستار پیگیریهای لازم قضایی و انتظامی شدند.

بی شک موضع گیریهای صریح مسوولان ارشد دستگاه قضایی از رییس محترم قوه قضاییه گرفته تا معاون اول و سخنگوی قوه و حتی دادستان کل کشور جملگی بر عزم راسخ دستگاه قضا مبنی بر بررسی و پیگیری مجدانه این حادثه ی غیر اخلاقی تاکید داشتند و حتی روز یکشنبه چهارم آبان ماه حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای سخنگو و معاون اول قوه ی قضاییه در سفر به اصفهان با شرکت در شورای تامین استان دستورات مقتضی را برای روشن شدن موضوع و دستگیری عاملان حادثه صادر کرد.

از سوی دیگر دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نطق جلسه ی علنی همان روز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را ماموریت داد تا با بررسی دقیق ابعاد مختلف حادثه ی اسید پاشی اصفهان ، گزارشی جامع و کاملی برای مجلس تهیه کنند. با این مقدمه به موضع گیریهای انحرافی برخی از رسانه ها پس از وقوع حادثه در دو هفته قبل بر میگردیم .

گویا ساعاتی پس از انتشار حادثه ی اسید پاشی در اصفهان برخی جریانات سیاسی و رسانه ای ، این خبر را فرصتی برای تسویه حسابهای شخصی و جناحی دریافته و با مرتبط کردن حادثه اسید پاشی با فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر درصدد تخریب نیروهای ارزشی و بسیجی و مهندسی فضای جامعه بسوی اهداف و غرایض سیاسی و انتخاباتی خویش بر آمدند.

در هفته های گذشته مطالبی در برخی از رسانه های داخلی انعکاس یافت که بدون رعایت اصول اخلاقی به پیشداوریهای مغرضانه همت گماشتند و برغم اظهارات صریح و کارشناسی شده ی مسوولان قضایی و فرمانده محترم انتظامی کشور تلاش کردند افکار عمومی را به نفع مطامع گروهی خویش و در جهت تخریب رقبای سیاسی شان جهت دهند.

نکته ای که تاسف انسانهای وطن پرست و با وجدان را پدید می آورد همسو ایی این رسانه ها و گروهها با تبلیغات گسترده و حساب شده ی جریانات رسانه ای دنیای استکبار است . رسانه هایی که مبنا و محور تبلیغاتشان ، ایجاد شقاق و فتنه انگیزی در عرصه ی اتحاد ملی و امنیت داخلی ایران تحلیل می شود و از هرگونه دستاویزی برای تثبیت موقعیت خویش در عرصه رقابت با نظام اسلامی استفاده می کنند.
مصداق بارز این ادعا هجمه های رسانه ای شبکه های مختلف ماهواره ای و رادیویی از قبیل بی بی سی – صدای آمریکا – رادیو اسراییل – رادیو فردا – رادیو فرانسه – رادیو دویچه وله و صدها شبکه ی فارسی زبان سیاسی – مذهبی و اجتماعی دیگر و همچنین انواع سایتهای اینترنتی و فضاهای مجازی که با تحریک و حمایت دشمنان ملت راهنمایی می شوند و اوج وقاحت و دشمنی را جریان فتنه ی سال ۸۸ نمایان و هزینه های سنگینی را در جامعه ی اسلامی تحمیل کردند.

در این میان هویت و مرام رسانه های بیگانه برای انسانهای آگاه و با تدبیر مشخص است و اگر روزی روند سم پاشی و تفرقه افکنی آنان علیه ملت ایران کمرنگ شود ، جای تعجب دارد.

اما رسانه های داخلی چه ؟ آیا دست اندرکاران رسانه ای کشور بویژه اهل قلم و صاحبان تحلیل در خصوص منافع و امنیت ملی نباید احساس مسوولیت کنند و آیا اغراض سیاسی و مطامع گروهی بر مسایل اساسی و منافع عمومی ارجعیت دارد ؟
آیا همراه شدن با هجمه های تبلیغاتی دشمنان راهی برای برون رفت از مشکلات پیش روست؟
آیا برای غلبه بر حریفان سیاسی باید نص صریح اسلام و قرآن را به یک بهانه ی واهی نشانه رفت.
برخی چگونه فکر می کنند؟ چطور به خود اجازه می دهند برای محرومیت رقبای سیاسی شان حقیقت را قربانی مصلحت کرده و در جهت ایجاد دودستگی و تنفر در جامعه گام بردارند .

براستی در جامعه ای که اخلاق و دین محور مبنای بسیاری از فعالیتهای انسانی تعریف می شود ، باید اینگونه بی اخلاقی و ناجوانمردی را پیشه فعالیتهای رسانه ای و سیاسی خود ساخت؟!!!
آیا بیاد ندارند که در اصل هشتم قانون اساسی فریضه ی مهم و اسلامی امر به معروف و نهی از منکر رسالت همگانی عنوان شده که محور مبنای آن سعه ی صدر – حفظ آرامش و رعایت حقوق انسانی ست.

چگونه می توان برخی از جوانان متهعد و ولایتمدار این سرزمین را به عملی ضد انسانی و شنیع به نام اسید پاشی متهم ساخت. آنهایی که به زعم مغرضان شاید بتواند از جایگاه نیروهای ارزشی در ترد افکار عمومی بکاهد یا اینکه شرایط را در عرصه ی سیاسی پیش رو به نفع مطامع شخصی شان دگرگون سازد؟!!!

در اینجا روی سخنم با گروهی اندک اما سازمان یافته است که با اتهام «مرتبط دانستن حادثه ی اسید پاشی های اخیر اصفهان با آمران به معروف و ناهیان از منکر» تلاش دارند نیروهای ارزشی را خدشه دار ساخته و به زعم خود گوی سبقت را در عرصه ی رقابتهای سیاسی از نیروهای دلسوز و وفا دار و متعهد بربایند.

اما بدانید که تاریخ این سرزمین در تمامی عرصه ها فرزندان راستین و وفادار خویش را دریافته و در کوره راه حوادث روزگار همواره جریانات ملی را به سوی عدالت و انصاف و آزادگی رهنمود ساخته است.

آینده نشان خواهد داد که نگاه تیزبین و حقیقت محور ملت ایران بسوی عدالت و انصاف و آزادگی متمایل خواهد شد . یا اینکه چهره ی کریهمنفعت طلبی را زیر نقاب دورویی و نیرنگ برخواهد گزید.    گذر زمان بسیاری از مشکلات را برخواهد گشود.


از مروت دور ماند اورا که عادت شد دروغ
راستان را چهره ی دولت نماند بی فروغ

 

فاطمه شیرزاد عضو شورای اسلامی شهر رشت



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شهروند 10 آبان 1393
ضمن احترام به نگارنده اين نوشتار چند نكته را به عرض مي رساند:
1- هر پديده اجتماعي حتي غير اجتماعي براي خود داراي يك سلسله پيامدهايي است كه بايستي به علل پيدايي آن توجه و احيانا مديريت و كنترل شود.
2- پديده اسيد پاشي قبل از اينكه يك پديده فردي باشد متاسفانه به يك مسئله فرهنگي تبديل شده است.
3- متوليان امور فرهنگي كه منادي ارزش ها و مدافع هنجارها هستند بايستي از تريبون هاي در اختيار به نحوي حساب شده و با مهارت تمام استفاده كنند كه امكان كج فهمي ها را به حداقل برسانند.
4- دشمنان اين آب و خاك قطعا بيكار نمي نشيند و از هر فرصتي در راستاي ترك انداختن بر ديوار وحدت و انسجام اين مملكت استفاده مي كنند ولي به بهانه اين نمي توان چشم و دهن فروبست تا يك عده از افراد كج فهم ، خرافي و مردم ستيز به بهانه حمايت از ارزش ها امنيت مردم را هدف گيرند.
5- خانم نماينده مردم در شوراي شهر ، كه افتخار پوشيدن رداي خدمت را داريد، خدا وكيلي اگر اين ظرف اسيد را بر چهره فرزند يا خواهر شما با هر پوشش و اعتقادي مي ريختند ، امروز قلمتان اينگونه مي چرخيد.؟
پس باز به شعر پاياني منقول شما بر مي گرديم:
از مروت دور ماند اورا که عادت شد دروغ
راستان را چهره ی دولت نماند بی فروغ
دکتر کاظمی 9 آبان 1393
نماینده محترم شورای اسلامی!
فارغ از محتوای دستنوشته شما، "تصفیه" برای تصفیه کردن آب به کار می رود. احتمالاً منظور سرکار، "تسویه حساب" می باشد!!!
نا شناس 12 آبان 1393
آقاي دكتر كاظمي! من و شما بايد حسابمون رو صاف بكنيم! باشه؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.