.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دولت وزرائی که شائبه سیاسی دارند معرفی نکند
مقایسه جلسه رای اعتماد نیلی با مهاجرانی
یک عضو فراکسیون رهروان ولایت معتقد است، فضای این روزهای دولت و مجلس فضای سنگینی است و هرکسی به جز نیلی معرفی می شد درگیر این فضا و عدم رای اعتماد می شد.

محمدقسیم عثمانی، نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی که در روز رای اعتماد وزیر پیشنهادی علوم در موافقت با وی صحبت کرده بود، در مورد مهمترین دلایل رای نیاوردن وزیر علوم به خبرنگار نامه نیوز گفت: فضای این هفته‌های اخیر مجلس و دولت فضای معمول نبود، همین صحبت‌هایی که آقای رییس‌جمهور در زنجان داشتند و جوابی که رییس مجلس در صحن مجلس به ایشان دادند از یک طرف، و موضوع بورسیه‌ها که به این شکل مبهم مطرح شد از سویی دیگر باعث سنگین شدن فضای دو قوه شد و هرکسی هم به جز نیلی معرفی می‌شد درگیر این فضای سنگین می‌شد .

وی اظهار داشت: البته دلایل دیگری هم مطرح بود، اینکه آقای نیلی در مورد ابهاماتی که در مورد حوادث سال 88 مطرح شد جواب خوبی به مخالفان نداد و نتوانست موضعش را به صورت صریح و روشن بیان کند، این عدم شفافیت از دیگر دلایل بود.

عضو فراکسیون رهروان ولایت با بیان اینکه نیلی در دفاعیاتش در صحن مجلس نیز نتوانست مخاطبین را جذب کند، خاطرنشان کرد: حتی زمانیکه وی در حال صحبت بود نمایندگان عمدتا درگیر کارهای دیگر به جز گوش دادن به حرفهای وی بودند.

وی در مورد اینکه آیا این عدم توجه مجلس نشان از این نداشت که رای وی از قبل مشخص بود ، گفت: ما در گذشته نیز از این موارد داشتیم مثلا در زمانی استیضاح آقای مهاجرانی این موضوع شد و رای مجلس نیز از قبل مشخص بود ولی اقای مهاجرنی توانستن در صحن مجلس به گونه ای صحبت کند که همه آن آراء را برگرداند، یعنی اگر کسی بیاید و خودش را از آن چیزی که در ذهن نمایندگان است مبرا کند و توانمندی خودش را با شفافیت بگوید می‌تواند رای مجلس را هم عوض کند.

نماینده بوکان ادامه داد: جلسات برای این نیست که تصمیماتی که از قبل گرفته شده عملیاتی شود، اگر مخالفان و موافقان سخن می‌گویند برای این است که تاثیری در رای نمایندگان داشته باشند، متاسفانه آقای نیلی نتوانست حتی از مخالفینش یک نفر را هم کم کند و تعدادی از موافقینش با این ابهاماتی که مطرح شد تبدیل به مخالف شدند .

عثمانی در پاسخ به اینکه آیا فکر نمی‌کنید تخصص افراد مهمتر از مباحث سیاسی است، گفت: برای حل این مشکل باید دولت وزرائی که شائبه سیاسی در موردشان مطرح است، معرفی نکند. قطعا افراد متخصصی هستند که این شائبه‌ها در مورد آنها مطرح نیست، ما این همه نیروی خوب در کشور داریم، قطعا وزیر بعدی که دولت معرفی می کند از آقای نیلی قویتر خواهد بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این اقدامات مجلس را سنگ‌اندازی برای دولت نمی‌دانیم گفت: بالاخره نگاه و نگرش سیاسی دولت با مجلس متفاوت است یعنی با اکثریت مجلس این نگرش متفاوت است، تعدادی از نمایندگان هم که با دولت همسو هستند، کاری از دستشان برنمی‌آید امثال بنده که کاری از دستمان بر نمی آید.

عثمانی گفت: من این شیوه عمل را نمی‌پسندم که با ذره بین سیاسی به وزراء تخصصی نگاه شود اما در عمل نمی شود وزیری را پیشنهاد دهند و به بعد سیاسی آن نگاه نشود، امیدواریم در گزینه های بعدی دولت به مواردی که باید دقت کند .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.257 seconds.