.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اختلاف میان یاران احمدی‌نژاد

این در حالی بود که عبدالرضا داوری این خبر را در گفت‌وگو با «ایلنا» تکذیب کرد و گفت اصلا «هما» در هفته جاری جلسه‌ای برگزار نکرده است. سایت «دولت‌بهار» در خبر مزبور آورده بود: «در پی برخی اقدامات مکرر، مشکوک و خودسرانه طی ماه‌های اخیر، که با استقبال مزورانه دشمنان قسم‌خورده و رسانه‌های معلوم‌الحال نیز مواجه شده است، شورای مرکزی «هما» (مجتمع رسانه‌ای هواداران دکترمحمود احمدی‌نژاد) امشب (دوشنبه) با اکثریت اعضا تشکیل جلسه داد و این تشکیلات را منحل اعلام کرد.»
سایت «دولت بهار» متعلق به هواداران محمود احمدی‌نژاد روز گذشته در خبری غیرمنتظره اعلام کرد: تشکیلات رسانه‌ای «هما» (هواداران محمود احمدی‌نژاد) منحل شده است. این خبر البته به‌گفته یکی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد ساعت‌سه بعدازنیمه‌شب دوشنبه به‌صورت پیامکی به اهالی رسانه ارسال شده است و خبرگزاری «تسنیم» هم در کنار دیگر خبرگزاری‌ها این خبر را به نقل از سایت مزبور بازنشر داد.

این در حالی بود که عبدالرضا داوری این خبر را در گفت‌وگو با «ایلنا» تکذیب کرد و گفت اصلا «هما» در هفته جاری جلسه‌ای برگزار نکرده است. سایت «دولت‌بهار» در خبر مزبور آورده بود: «در پی برخی اقدامات مکرر، مشکوک و خودسرانه طی ماه‌های اخیر، که با استقبال مزورانه دشمنان قسم‌خورده و رسانه‌های معلوم‌الحال نیز مواجه شده است، شورای مرکزی «هما» (مجتمع رسانه‌ای هواداران دکترمحمود احمدی‌نژاد) امشب (دوشنبه) با اکثریت اعضا تشکیل جلسه داد و این تشکیلات را منحل اعلام کرد.»

در ادامه این خبر آمده است: «شورای مرکزی «هما» در این جلسه، اعلام کرد این تشکیلات از امروز منحل و هرگونه بهره‌برداری از عنوان «هما» (مجتمع رسانه‌ای هواداران دکتر محمود احمدی‌نژاد) فاقد وجاهت است. براساس مصوبه شورای مرکزی «هما»، استفاده از عنوان «هما» در عناوینی همچون سخنگو، رییس، سرپرست، مدیرمسوول روزنامه اینترنتی، مسوول کارگروه و نظایر آن غیرمجاز است.»

اشاره متن خبر به سخنگو، رییس و... تلویحا عبدالرضا داوری است، چرا که در تشکیلات «هما» تنها نامی که بیش از بقیه رسانه‌ای شده و اخبار مربوط به احمدی‌نژاد را منتشر می‌کند، داوری است.

بااین‌حال عبدالرضا داوری، رییس تشکیلات «هما» این خبر را تکذیب کرده است، ازاین‌رو به‌نظر می‌رسد جریان حامی محمود احمدی‌نژاد از درون، دچار اختلاف شده است. یکی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد که نخواست نامش ذکر شود در حالی که اقدام سایت «دولت بهار» را بچگانه و مضحک می‌خواند به «شرق» گفت: «سایت دولت بهار با این‌کار، خود را از مجموعه احمدی‌نژاد منفک کرده و با این‌کار مرزبندی خود را مشخص کرده است.» او افزود: «آنچه باعث ارسال این خبر بر خروجی سایت دولت بهار شده است، اختلاف دونفر از مسوولان سایت بر سر مسوولیت روزنامه اینترنتی «هما» بوده که ماحصل آن چنین اقدام خودسرانه‌ای بوده است.» این در حالی است که روزنامه اینترنتی «هما»

 homadaily هم دقیقا روز گذشته و با انتشار گفت‌وگویی از اسفندیار رحیم‌مشایی وارد فضای مجازی شد.

 به‌این‌ترتیب به‌نظر می‌رسد که این اختلاف‌نظر صرفا به بحث مسوولیت روزنامه اینترنتی مربوط نمی‌شود و سرنخ اصلی اختلاف به اسفندیار رحیم‌مشایی بازمی‌گردد. این منبع مطلع در حالی خبر را کودکانه عنوان می‌کرد که در حال رفتن به ساختمان ولنجک بود تا درباره این موضوع بحث شود. بنابراین بعید به‌نظر می‌رسد که ماجرای اختلاف صرفا به مدیریت سایت مربوط بوده باشد. حتی این احتمال هم ضعیف است که موضوع اختلاف تنها حضور رسانه‌ای پررنگ داوری در این ایام بوده باشد.

عبدالرضا داوری اما در گفت‌وگو با «ایلنا» ضمن تکذیب خبر مزبور تاکید کرد مجتمع «هما» یک حزب یا سازمان اداری نیست که بخواهد منحل شود بلکه مجتمع رسانه‌ای هواداران محمود احمدی‌نژاد شامل شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، وبلاگ، فیسبوک و شبکه‌هایی از این قبیل است که قابلیت انحلال ندارد.

همچنین یکی دیگر از اعضای تشکیلات «هما» که در جلسات آنها حضور دارد درخصوص اختلاف پیش‌آمده گفت: «قاطبه اعضای «هما» بر این نظر بودند که حامد درودیان به‌عنوان مدیرمسوول این روزنامه اینترنتی انتخاب شود اما مخالفت یکی از اعضای شورای مرکزی با این انتخاب، منجربه انتشار خبر جعلی انحلال مجتمع رسانه‌ای «هما» توسط این فرد شده است.»

تا به‌اینجا روایت افرادی نقل شده است که هم ‌از حامیان محمود احمدی‌نژاد به‌شمار می‌روند و هم از اسفندیار رحیم‌مشایی حمایت می‌کنند. اما محمد رحمانی از فعالان رسانه‌ای، نزدیک به احمدی‌نژاد که در طیف غلامحسین الهام قرار می‌گیرد، روایت دیگری از ماجرای اختلافات دارد. او دلیل اصلی اختلافات را به مانور منفردانه داوری در فضای رسانه‌ای دانسته است. در راستای تحلیل رحمانی از علت اختلافات درونی مجموعه «هما»، یکی از همین نزدیکان احمدی‌نژاد هم به «شرق» گفته است؛  ظاهرا محمود احمدی‌نژاد به داوری تذکر داده است. این تذکر هم به‌دلیل  اعلام کابینه احتمالی دوازدهم از سوی داوری در صفحه توییتر شخصی خود بوده است. به گفته این منبع، گویا احمدی‌نژاد از اینکه داوری خود را در رسانه‌ها مسوول رسانه‌ای معرفی کرده و از این طریق به ابرازنظر می‌پردازد، ابراز ناخرسندی کرده است.

محمد رحمانی، فعال رسانه‌ای نزدیک به احمدی‌نژاد اما در گفت‌وگو با «شرق» درباره دلیل این اختلافات درونی احمدی‌نژادی‌ها گفته است: «جریان «هما»، جریان واحدی نیست و با توجه به اینکه تجربه کار تشکیلاتی ندارند، بنابراین متکی بر یک‌فرد است و آن شخص، احمدی‌نژاد است. در این میان ممکن است عده‌ای، از گفتمان و حتی شخصیت ایشان برداشت متفاوت داشته باشند»

 او ادامه داد: «سایت دولت بهار تریبون اصلی جریان «هما» بوده و انتشار این متن به خود تشکیلات «هما» بازمی‌گردد. ویژگی شخصی داوری این است که رسانه‌ای‌تر است و «هما» را بیشتر سرزبان می‌اندازد و محور «هما» داوری است، اخیرا گویا آقای داوری روزنامه «هما» را راه‌اندازی کرده و شماره اول هم بیرون آمده است.» او اضافه کرده: «همین باعث شده است بقیه دوستان در سایت دولت بهار حس کنند به حاشیه رفته‌اند. حتی برخی موضعگیری‌های قبلی داوری هم به مذاق برخی خوش نیامده است.» او ادامه داد: «افراد و نزدیکان احمدی‌نژاد نمی‌خواهند داوری خود را نفر اول رسانه‌ای احمدی‌نژاد معرفی کند. در این رابطه یک فیدبک بدی ایجاد شده بود و به همین دلیل می‌خواستند اتوریته ایشان بشکند.»

رحمانی اضافه کرد: «جریان احمدی‌نژاد بیشتر هواداری است، سخنگو ندارد چون خودش سکوت کرده است. کسی نمی‌تواند بگوید جریان احمدی‌نژاد متعلق به من است هرکس با سلایق خود به شکلی از جریان ایشان حمایت می‌کند. شیوه احمدی‌نژاد طرد نیست.»

از سخنان رحمانی چنین برداشت می‌شود که محور اختلافات تکروی رسانه‌ای داوری است اما بعید است جلسه ولنجک تنها به داوری پرداخته باشد. با بازنشر سخنان مشایی در روزنامه اینترنتی «هما» باید اختلافات را در جای دیگر جست‌وجو کرد. /250منبع: روزنامه شرق


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.381 seconds.