.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مصائب نیلی برای وزیر شدن
مخالفان وزیر علوم چه می گویند؟
شمال نيوز: وزیر پیشنهادی علوم روز گذشته رایزنی های خود را برای تصدی این پست در مجلس آغاز کرد, اما واکنش های نمایندگان سرنوشت اعتماد به او را نامعلوم می کند.
مخالفان وزیر علوم چه می گویند؟

محمود عزیزی/ خبر: نامعلوم بودن سرنوشت نیلی از همان زمان اعلام وصول نام او برای تصدی وزارت علوم آغاز شد. پس از قرائت نامه معرفی او در روز یکشنبه نمایندگان با فریادهای دو دو خود مخالفتشان به رای اعتماد وزیر پیشنهادی علوم را اعلام کردند.

 

«دو دو» اصطلاحی است که نمایندگان مجلس  در هنگام مخالفت خود با نطق، طرح، لایحه و یا هر مسئله دیگری که در صحن علنی مجلس جریان دارد، از آن استفاده می‌کنند.

 

با این حال نیلی از همان ابتدای صبح که به مجلس رفت در صدد جلب اعتماد نمایندگان برآمدو به همین دلیل بود که در نشست فراکسیون رهروان ولایت تصریح کرد:«از افراد حاشیه ساز استفاده نمی کنم.»

 

محمود نیلی احمدآبادی 58 ساله واستاد تمام مهندسی متالورژی و مواد دانشکده فنی دانشگاه تهران است وپیش از این4ماهی سرپرست دانشگاه تهران بود.

 

کسب اعتماد اولیه فراکسیون اکثریت مجلس

 

خبرهای منتشر شده از نشست نیلی با اعضای فراکسیون رهروان می گوید که او فعلا نظر اولیه اعضای فراکسیون اکثریت مجلس را کسب کرده , اما قرار است چند نشست دیگر نیز برگزار شود. او ظهر دیروز  با رئیس مجلس هم گپی کوتاه داشت و عصر دیروز هم در کمیسیون آموزش حاضر شد.
به گفته‌ اسدالهی عضو فراکسیون رهروان وزیر پیشنهادی علوم در جلسه این فراکسیون عنوان کرده که خود را در چارچوب نظام می‌داند و از کسانی که معتقد به آن باشند استفاده خواهد کرد.نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس هم گفته است که موضع گیری وزیر پیشنهادی درباره فتنه 88 مشهود بوده است.

 

دلیل تاکید های نیلی چیست؟
این تاکید ها از سوی نیلی به دلیل حساسیت مجلس درباره موضع گیری های وزرای معرفی شده و انتصاب های این وزارتخانه است. در روزهایی که فرجی دانا به مجلس معرفی شد به روایت حجت‌الاسلام نبویان از اعضای ارشد حزب پایداری به نمایندگان قول داده بود که از فتنه‌گران در مسئولیت‌های وزارت علوم استفاده نکند. با انتخاب میلی منفرد به عنوان معاون آموزشی و توفیقی به عنوان مشاور عالی فرجی دانا نمایندگان این انتصاب ها را نشانه «زیر قول زدن» فرجی دانا دانستند ودست به استیضاح او زدند.

 

نیلی ناشناخته است
برای نیلی نیز مخالفان کم نیستند. حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان از«ناشناخته بودن» وزیر پیشنهادی گفته و افزوده که نمایندگان با معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم «غافلگیر شده‌اند.»حجت الاسلام حسینیان عضو حزبپایداری هم از مخالفتش با تفکرات وزیر پیشنهادی علوم برای مدیریت دانشگاه ها سخن رانده است. 
حسین نجابت نماینده تهران و عضو فراکسیون اصولگرایان هم خط سیاسی و رفتاری نیلی را در امتداد گزینه های پیشین وزارت علوم می داند.به این سخنان اظهارات جبار کوچکی‌نژاد نائب رئیس اول کمیسیون آموزش را اضافه کنید که می گوید در نشست کمیسیون آموزش با نیلی او نتوانسته به محورهای مهم و حیاتی مد نظر کمیسیون تخصصی پاسخ شفاف دهد و کمیسیون را قانع کند . این نوع واکنش ها یعنی حداقل 80 رای منفی پیشاپیش در سبد رای او قرار خواهد گرفت.

 

نظر فراکسیون اکثریت چیست؟
با این حال اعضای فراکسیون رهروان به عنوان اکثریت مجلس ترجیح می دهند بدبینانه به موضوع معرفی وزیر نگاه نکنند. ابوترابی نائب رئیس مجلس وعضو فراکسیون رهروان ولایت روز گذشته تاکید کرد که رایزنی همکارانش با وزیر علوم آغاز شده و باید اجازه داد رایزنی‌ها ادامه پیدا کند تا بتوانیم در مورد ایشان اظهار نظر کنیم.

 

نیلی و منتقدان دانشجو 

 

تشکل های دانشجویی هم به معرفی وزیر پیشنهادی واکنش نشان دادند. جامعه اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی از منتقدان آقای نیلی هستند.جامعه اسلامی در نامه خود به رئیس جمهور خبر معرفی نیلی را موجب تحیر دانشجویان مومن و انقلابی دانسته است.بسیج دانشجویی هم می گوید که نیلی در جریان انتخاب برای ریاست دانشگاه تهران در شورای عالی انقلاب فرهنگی مخالفان جدی داشته که حتی کار به فرآیند رأی‌گیری هم نمی رسید.
برخی خبرگزاری ها هم تصویر نامه ای را منتشر کرده اند که ممکن است مخالفان نیلی بدان استناد می کنند. متنی مربوط به نامه 88 تن از اساتید دانشکده فنی دانشگاه تهران به رهبر انقلاب در سال 88 که نام آقای نیلی هم در آن دیده می شود.این نامه انتقاد به رفتارهای غیر قانونی با دانشجویان دانشگاه تهران در جریان حوادث آن سال است.

اگر نشست دوم نیلی با فراکسیون اکثریت مجلس هم به مانند نشست نخست باشد و اعضای آن به تصمیم فراکسیونی نرسند, ابهام در مورد میزان رای نیلی بیشتر می شود و او در روز چهارشنبه به یک دفاع قوی از سوی خود و رئیس جمهور نیازمند است تا بتواند به ساختمان وزارت علوم در شهرک غرب برود.
/212 45


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.131 seconds.