.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران:
سبک زندگی مان باید حسینی شود
محرم و صفر فرصت مناسبی برای بیان معارف و احکام دین و زندگی خدا محورانه است که ذات اقدس الهی درلوای امام حسین(ع)برایمان میسر ساخته است.

 شمال نیوز: دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران در جلسه هفتگی تفسیر قران با بیان مطلب فوق افزود: این ایام فرصت مناسبی است تا فرهنگ حسینی را در جامعه ترویج دهیم و آحاد جامعه را با تفکر و اهداف امام حسین (ع) آشنا کنیم.

حجت الاسلام دکتر عباسعلی ابراهیمی اظهار داشت: نظام سلطه به دنبال ایجاد گسست بین مردم و فرهنگ دینی است چراکه خوب می داند استقامت  و پویایی مردم ایران به دلیل تکیه کردن فرهنگ غنی عاشوراست.
وی گفت: ملت ایران با فرهنگ عاشورایی توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و درهمه ی این سالها عزتمندانه و مقتدرانه در برابر تمام توطئه هاو هجمه هاایستادگی کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: فرهنگ امام حسین(ع) منحصر به محرم  و عاشورا نیست  و شور ما باید همراه با شعور حسینی باشد وسبک زندگی مان نیز در این راستا باشد.
وی تاکید کرد:فرهنگ حسینی و زینبی فرهنگی عظیم است که پس از گذشت قرن ها به بسیاری از نیازهای بشر و جامعه پاسخ می دهد و می تواند خلا های فرهنگی جامعه را از بین ببرد.
وی در ادامه به محورهای مهمی که در عزاداری ها وایین ها باید مورد توجه قرار گیرد اشاره کرد و گفت: بازخوانی رفتار و آموزه های عاشورایی در تبیین دیانت و سیاست ، انسان و زمینه های ایجاد قیام عاشورا ،جلوه هایی از عزت حسینی با تأکید بر پیام های عاشورایی، ارتقای سطح اخلاق و بصیرت جوانان ،تبیین ویژگی و شخصیت ابا عبدالله الحسین (ع) ،تبیین آموزه های عاشورا در راستای دستیابی به خانواده ای سالم با توجه به شرایط امروز از مهمترین راهبردهای اصلی برنامه های محرم درمحافل مختلف باید باشد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه افزود:عزاداری ها بايد با رعايت آداب صحيح و فرهنگ ارزشي مثبت آن و با پرهيز از هرنوع انحراف، بدعت و خرافات برگزار شود و ارزش هاي چون تقوا، نماز،پاکدامني، صبر و شجاعت، جوانمردي، ايثار و فداکاري و ... در ان تبليغ و ترويج شود.
ابراهیمی  با بیان اینکه امام حسین (ع) برای احیای فریضه 'امر به معروف و نهی از منکر' در مقابل دشمن ایستاد، گفت: این فریضه امروز در جامعه مظلوم واقع شده است. امر به معروف و نهی از منکر بیان خوبی ها و زیبایی ها است و همه ی ابعاد زندگی را دربر می گیرد. اما برخی از ان چهره ای خشن ونامناسب ترسیم کرده اند که این نگاه در سایه شیطنت دشمن و کم کاری های فرهنگی  به وجود آمده است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.