.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نشست مشترك كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با روساي دانشگاه هاي مازندران

 به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومي دانشگاه، دكتر اصغري آقمشهدي رييس دانشگاه مازندران در نشست كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامني با روساي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي استان كه به ميزباني دانشگاه مازندران برگزار شد با اشاره به اينكه دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه منتخب استان و قطب آموزش عالي استان داراي 12 هزار دانشجو و 12 دانشكده است. گفت: عليرغم ظرفيت و پتانسيل بالاي آموزشي و پژوهشي اين دانشگاه متاسفانه با مشكلات عديده اي مواجه هستيم.

       رييس دانشگاه منتخب استان با توجه به اينكه نسبت دانشجويان دختر به دانشجويان پسر خيلي بيشتر است اين نسبت را در دانشگاه 70 به 30 بيان كرد و افزود: همين نسبت در دانشجويان ورودي 93 ، 76 به 24 مي باشد كه براي تامين خوابگاه با مشكل جدي مواجه هستيم كه حمايت وزارت علوم و كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس را براي تامين اعتبار لازم جهت ساخت خوابگاه را مي طلبد.

       دكتر اصغري آقمشهدي، استان مازندران را در زمينه آموزش عالي از استان هاي محروم دانست و خاطر نشان كرد: بر اساس آخرين آمار حدود 8/10 درصد دانشجويان استان در دولتي ها درس مي خوانند و اگر پيام نور را به دانشگاه هاي دولتي اضافه كنيم اين آمار به حدود 29 درصد خواهد رسيد كه مي شود به نوعي برنامه ريزي كرد تا تحصيلات تكميلي را به سوي دانشگاه هاي دولتي و بقيه را به دانشگاه هاي غيردولتي سوق داد.

       رييس بزرگترين مركز آموزش عالي دولتي استان به مشكلات ديگري نظير پيشروي آب دريا، طرح هاي ناتمام يا شروع نشده به علت عدم تخصيص اعتبارات ناكافي پيش بيني شده نظير احداث سالن همايش هاي 1700 نفره، احداث آزمايشگاه مركزي و ايجاد استخر شنا در دانشگاه اشاره كرد و گفت: حدود 8 هكتار زمين داراي سند 22 هكتاري خوابگاه شهيد نواب صفوي در زير آب فرو رفته كه نياز به بودجه كلاني است كه بتوانيم جلوي پيشروي آب را بگيريم و مشكل را برطرف كنيم.

       دكتر اصغري آقمشهدي با اشاره به مشكل عدم تخصيص اعتبارات پروژه هاي عمراني كه منجر به توقف كامل آن شده است به شرايط آب و هوايي استان و رطوبت زيادي كه وجود دارد اذعان كرد و افزود: بسياري از تجهيزات آزمايشگاهي بدليل رطوبت زياد منطقه، زودتر از موعد مقرر دچار فرسودگي مي شوند.

       وي سپس به مشكلات قطع دسترسي به پايگاه هاي علمي معتبر، عدم تناسب بودجه دانشگاه منتخب استان و انتظاراتي كه از آن وجود دارد و هزينه زياد سرويس هاي حمل و نقل دانشجويان اشاره كرد و در خصوص مشكلات دانشكده گردشگري و ميراث فرهنگي نوشهر گفت: حدود دو سال است كه اين دانشكده به جذب دانشجو مبادرت مي كند ولي متاسفانه از حداقل امكانات محروم است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.176 seconds.