.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پرچم سند هویت ملی
عبدالرضا چراغعلی

شمال نیوز: عبدالرضا چراغعلی- پرچم سند هویت و نماد عزت و افتخار و باور یک ملت است و اهتزاز آن در حقیقت بیانگر اهتزاز آرمان های آن ملت محسوب می شود. ایرانیان نیز از هر قومیت و فرهنگی با نظاره پرچم در اهتزاز ایران سرفراز بر فراز هر کوی و برزن بر خود می بالند و به ایرانی بودن خود افتخار می کنند.

پرچم ایران در حماسه بزرگ دفاع مقدس ، مراسم استقبال از سرفرازان کشور در موقعیت ها و پیروزی های جوانان و فرهیختگان ایران در عرصه های علمی فرهنگی ورزشی و…… مهمترین نماد استواری و برجستگی سرزمین جاویدان ایران بوده هست و خواهد بود .

پرچم سه رنگ ایران که به همت میرزا تقی خان امیر کبیر مبنای خود را تثبیت کرده است حامل معانی بلند نشات گرفته از فرهنگ عمیق ایرانی – اسلامی است. چنانکه کاربرد اسم جلاله درپرچم ایران نشان دهنده نگاه معنا گرایانه ایرانیان به هستی است و رنگ های سبز نشانه اسلام و آرمان های والای آن و در همان حال نشانه خرمی و دوستی ، سفید نشان توحید ( ترکیب همه رنگ ها ) ودر همان حال صلح برادری و امید و سرخ نشانه جهاد و شهادت است . شان ، جایگاه و اهمیت پرچم به عنوان اصلی ترین نماد کشور و رعایت احترام و نیز به کار گیری صحیح از این نشانه منحصر بفرد ملی در کلیه موارد به ویژه در سطح شهر ها و روستا های کشور نیازمند توجه خاص است.

در حال حاضر ، پرچم میهن اسلامی این سند هویت ملی از جایگاه مناسبی در محافل اجتماعی برخوردار نیست !!!؟؟؟ یعنی در شرایطی که انتظار می رود برای تقویت غرور ملی و مذهبی هموطنان ، این نماد سه رنگ کشور در جای جای شهرها و روستاهای منطقه علی الخصوص سر در ادارات ، سازمانها و نهادهای دولتی و شرکتها مشاهده گردد متاسفانه در بسیاری از اماکن عمومی ، برگزاری نشستها و همایشها و حتی جلسات اداری این سند هویت ملی مشاهده نمی شود که این امر بسیار موجب شگفتی و تاسف میباشد .

نظر به اهمیت توجه بیش از پیش به پرچم این سند هویت ملی ، ضروری بنظر می رسد تا مدیران استانی ومدیریت شهری در استان گلستان با تدابیر و روشهای مختلف به این مقوله توجه ویژه داشته و با مکان یابیهای مناسب در میادین ، مراکز محلات ، اماکن عمومی و ارتفاعات مشرف بر شهرها و روستاهای استان و با به اهتزاز در آوردن پرچم ملی ، احساسات ملی و مذهبی همه مردم و روحیه مشارکت جویی شهروندان را تقویت نمایند .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.213 seconds.