.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با سخنرانی حجت الاسلام والسلمین صالحی خوانساری
سیزدهمین سالگرد ارتحال علامه ایازی برگزار شد
شمال نيوز: سیزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله ایازی و دو فرزند برومندش امروز يكم آبان از ساعت 10 صبح با سخنرانی حجت الاسلام والسلمین صالحی خوانساری در مسجد جامع رستمكلا برگزار می شود.

به گزارش شمال نيوز، سیزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله علامه حاج شیخ ابوالحسن ایازی(رحمت الله عليه) و دو فرزند برومندش مرحوم حجت‌الاسلام محمدرضا ایازی رئیس سابق دادگاه تجدید نظر استان مازندران و مرحوم حجت‌الاسلام محمدجواد ایازی رئیس کل دادگستری استان گلستان، امروز يكم آبان از ساعت 10-14 با سخنرانی حجت الاسلام والسلمین سیدمرتضی صالحی خوانساری مسجد جامع رستمكلا برگزار می شود.

آیت الله حاج شیخ ابوالحسن ایازی(رحمت الله عليه)در سال 1310 هجری شمسی در شهر رستمکلا از توابع بخش مرکزی شهرستان بهشهر ديده به جهان گشود و مراحل ابتدایی تحصیل را در محضر پدر بزرگوارش مرحوم آیت‌الله حاج شیخ حیدر ایازی(رحمت الله عليه)، آموخت، سپس وارد حوزه علمیه کوهستان شد و در محضر آیت‌الله کوهستانی(رحمت الله عليه) کسب فیض کرد، مدتی هم در حوزه علمیه ساری به فراگیری علوم حوزوی پرداخت و پس از آن به حوزه قم سفر کرد و از محضر آیات عظام بروجردی، امام خمینی، و علامه طباطبایی(رحمت الله عليه) بهره برد.

ایشان پس از 12 سال تحصیل در مکتب این بزرگان، بنا به پیشنهاد استادش آیت‌الله کوهستانی(رحمت الله عليه) به حوزه علمیه نجف رفت و هشت سال در جوار بارگاه حضرت علی(عليه السلام) از محضر بزرگانی چون آیات عظام سید محسن حکیم، سید ابوالقاسم خویی، سید محمود شاهرودی، میرزا باقر زنجانی، و میرزا هاشم آملی کسب فیض کرد.

آیت الله علامه ایازی(رحمت الله عليه) در سی سالگی موفق به اخذ درجه اجتهاد شد اما این موفقیت را از شاگردان و نزدیکانش پنهان نگه داشت و در 1341 شمسی‌ به همت مردم رستمکلا، ‌احداث حوزه علمیه جعفریه با ظرفیت 200 طلبه را آغاز کرد و در مدت 40 سال تدریس در حوزه علمیه رستمکلا، چهار هزار روحانی تحویل جامعه اسلامی داد.

سرانجام اين عالم بزرگوار، در 26 اسفند 1380 در سن 70 سالگی به علت بیماری، دعوت حق را لبیک گفت و در حوزه علمیه جعفریه مسجد جامع رستمكلا آرام گرفت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.