.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زمان تعیین رئیس جدید مجلس خبرگان

شمال نیوز: عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران افزود: البته در جامعه روحانیت مبارز در آینده‌ای نه چندان دور دبیر کل را مشخص خواهیم کرد و برای حوزه علمیه مرویه دانشگاه امام صادق هم برنامه‌هایی اجرا خواهد شد.

هم اینک آیت‌الله هاشمی شاهرودی مجلس خبرگان را به خوبی اداره می‌کنند و طبعا در اولین جلسه، رئیس مجلس خبرگان تعیین می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: در جامعه روحانیت مبارز در آینده‌ای نه چندان دور دبیر کل را مشخص خواهیم کرد. هم اینک آیت‌الله هاشمی شاهرودی مجلس خبرگان را به خوبی اداره می‌کنند و طبعا در اولین جلسه، رئیس مجلس خبرگان تعیین می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، در خصوص ویژگی‌های شخصیتی این مرحوم گفت: مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی یک عالم دینی به معنای واقعی کلمه و یک مبارز همیشه در صحنه بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی هیچ گاه صحنه مبارزه را از آغاز تا پایان زندگی‌شان ترک نکرد، اظهار داشت: ایشان از شاگردان برجسته حوزه درسی امام راحل بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور ادامه داد: ایشان شخصیتی بودند که میان حوزه و دانشگاه پیوند برقرار کردند و حلقه وصل بودند هم در مدرسه علمیه مروی که حوزه علمیه تهران است مدیریت می‌کرد و هم دانشگاه امام صادق را تاسیس و مدیریت کردند. ایشان به شدت سنتی بودند و سنت‌های خلف صالح را در زندگی‌شان رعایت می‌کرد و روشن‌فکر به معنای واقعی کلمه هم بودند.

تقوی با تاکید بر اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی نسبت به مساله کادرسازی حساسیت داشتند، یادآور شد: ایشان در دانشگاه امام صادق بیش از هفت هزار نفر را در رشته‌های مختلف و مورد نیاز جامعه تربیت‌ کردند به هر حال ایشان یک مبارز واقعی و یک سیاستمدار هوشمند و بابصیرت بودند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ، مبنی بر اینکه آیا فکر می‌کنید جای آیت الله مهدوی کنی در جامعه سیاسی و مجلس خبرگان قابل جبران است، تصریح کرد: ما شخصیتی با چنین ویژگی‌ها و جامعیتی بسیار کم داریم و خلا وجودی ایشان را بسیار احساس می‌کنیم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران افزود: البته در جامعه روحانیت مبارز در آینده‌ای نه چندان دور دبیر کل را مشخص خواهیم کرد و برای حوزه علمیه مرویه  دانشگاه امام صادق هم برنامه‌هایی اجرا خواهد شد.

تقوی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه  احتمال دارد چه کسی ریاست و دبیر کلی جامعه روحانیت مبارز تهران را بر عهده بگیرد، خاطرنشان کرد: هم اینک آیت‌الله موحدی کرمانی که قائم مقام آیت‌الله مهدوی‌کنی بودند، جامعه روحانیت را مدیریت می‌کنند و در آینده در خصوص دبیرکل باید بحث شود. تا جایگزین مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی مشخص شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور درباره اینکه جایگزین آیت‌الله مهدوی‌کنی در مجلس خبرگان چه کسی خواهد بود، تصریح کرد: من در مورد جایگزین ایشان در مجلس خبرگان نمی‌دانم ولی هم اینک آیت‌الله هاشمی شاهرودی مجلس خبرگان را به خوبی اداره می‌کنند و طبعا در اولین جلسه، رئیس مجلس خبرگان تعیین می‌شود.
منبع: ایلنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.173 seconds.