.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
امام جمعه گرگان: دین را باید به روز برای مردم تبلیغ کنیم
وی تاکید کرد: تبلیغ دین کار سختی است و باید از ذات اقدس الهی بخواهیم که شرایط و الزامات آن را نیز برای ما فراهم کند تا در قیامت، شرمنده نشویم.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، شناخت درست از دین را یکی از الزامات تبلیغ شریعت الهی دانست و گفت: برای فهم درست مردم از دین، باید آن را به‏ روز برای مردم تبلیغ کنیم.


به گزارش ایسنا، آیت ‏الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با روحانیون شرق استان گلستان اظهار داشت: به‏ روز کردن به معنای تغییر دادن دین نیست.


وی افزود: در حدیثی آمده که قرآن مثل خورشید همیشه تازه است، این حدیث، قرآن را مانند خورشید تشبیه کرد که همیشه تازگی دارد؛ لذا ما باید دین را به گونه‏‌ای تبلیغ کنیم که برای مردم همیشه تازه و جذاب باشد.


نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: به‏ روز تبلیغ کردن دین یعنی اینکه شرایط و مقتضیات زمان را به خوبی درک کرده و با توجه به آنها، نسبت به تبلیغ دین اهتمام ورزیم.


آیت‏ الله نورمفیدی یکی از مشکلات امروزی جامعه که موجب از‏هم‏ پاشیدگی خانواده‏‌ها شده، شبکه‏‌های ماهواره‌ای عنوان کرد و اظهارداشت: این شبکه‌ها، بنیان خانواده را هدف قرار داده‏‌اند و تلاش دارند تا رابطه زن و شوهر و اعضای خانواده را خراب کنند.


به گفته وی، روحانیون و علمای دین باید به چنین مسائلی توجه ویژه داشته باشند.


نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، یکی دیگر از الزامات تبلیغ دین را خلوص نیت برشمرد و گفت: بدون خلوص نیت نمی ‏توان دین را به مردم، معرفی و حتی از آن دفاع کرد.


آیت ‏الله نورمفیدی با بیان اینکه مروجین دین، در حقیقت، انبیاء و اولیاء الهی و ائمه معصومین(س) بودند، خاطرنشان کرد: تقدیر الهی بر این قرار گرفت که ما نیز راه آنها را ادامه دهیم.


وی تاکید کرد: تبلیغ دین کار سختی است و باید از ذات اقدس الهی بخواهیم که شرایط و الزامات آن را نیز برای ما فراهم کند تا در قیامت، شرمنده نشویم.


نماینده ولی‏ فقیه در امور اهل سنت استان‏‌های گلستان و گیلان با بیان اینکه عمل صالح به دو بخش عمومی و خاص تقسیم می‏‌شود، ادامه داد: اعمال عمومی همانند نماز خواندن و روزه گرفتن، بر عهده همه مسلمانان است.


آیت‏ الله نورمفیدی افزود: اعمال صالح خاص، ویژه هر قشر و صنفی است که فقط آنها توانایی انجام آن را دارند و دیگران از اجرای آن ناتوانند.


وی تصریح کرد: تبلیغ دین نیز عمل صالح مخصوص روحانیون و علمای دین است و دیگران توانایی انجام آن را ندارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.169 seconds.