.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرماندار قائم شهر:
ساختار شهری قائم شهر در برابر حوادث غیر مترقبه استاندارد نیست

فرماندار قائم شهر با اشاره به اینکه هفته ی پدافند غیر عامل از سوم آبان شروع می شود، اظهار داشت: قائم شهر به لحاظ ساختاری و معماری در شرایط ویژه ای قرار دارد که با کم ترین مقدار بارندگی دچار آبگرفتگی می شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان قائم شهر، مهدی محمدی در جلسه پدافند غیر عامل این شهرستان گفت: ساختار شهری قائم شهر از استانداردهای لازم برخوردار نیست و بسیاری از نقاط شهر در اثر کمترین میزان بارندگی دچار آب گرفتگی‌های شدیدی می‌شود.
وی با بیان اینکه در زمان بارندگی، زیرگذرهای شهر تبدیل به تهدیدی برای شهروندان شده است، گفت: اصول فنی در این زیرگذرها دیده نشده و طی بارندگی‌های چند ساعته این زیرگذرها  به دلیل آب گرفتگی غیر قابل استفاده می شوند.
فرماندار قائم شهر ضمن تاکید بر اینکه قصد نادیده گرفتن ارائه خدمات در شهرستان و محکوم کردن نهادی را ندارم، گفت: زیرگذر برای کم کردن بار ترافیکی در شهر احداث شد اما بیشترین بار ترافیکی در زمان بارندگی توسط زیرگذرها شکل می‌گیرد.
این مسئول با تاکید به اینکه ستاد پدافند غیر عامل در شهر ایجاد می شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه در کمربند زلزله هستیم نیاز است کارگروهی تشکیل شود تا مقاوم‌سازی بافت فرسوده و جدید را بررسی کند.
وی از تشکیل کارگروهی تخصصی توسط راه و شهرسازی، نظام مهندسی و شهرداری برای نظارت  و بررسی دقیق نقاط ضعف و قوت شهر در برابر مقاوم‌سازی و ایمنی خبر داد و اظهار داشت: بر مبنای گزارشی که توسط این نهاد تهیه می شود، می توانیم تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان خواستار نظارت بیشتر بر ساخت‌ و سازها از سوی نظام مهندسی شد و خاطرنشان کرد: در بحث ساختمان‌سازی و مقاوم‌سازی نظام مهندسی باید با جدیت پیگیری‌های لازم را انجام دهد.
وی همچنین از بخشدار خواست درباره مقاوم‌سازی ساختمانهای روستایی نظارت بیشتری داشته باشد تا مشکلات موجود در روستاها از بین برود.
محمدی در پایان تاکید کرد: برای آنکه بدانیم چه میزان آمادگی در هنگام حوادث غیرمترقبه برای ارائه خدمات داریم باید مانورهای عملیاتی برگزار شود تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف را بررسی کنیم /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.