.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در دیدار معاون وزیر اقتصاد با رئیس اتاق اصناف ایران:
باید کرسی مناسبی برای اتاق اصناف در دولت و مجلس فراهم کرد
باید کرسی مناسبی برای اتاق اصناف در دولت و مجلس فراهم کرد

شمال نیوز: رئیس اتاق اصناف ایران در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: این اتاق آماده است تا دولت را برای دریافت حقوق حقه خود در زمینه مالیات صنوف یاری کند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، علی فاضلی افزود: در صورتی که سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف برای دریافت رقم مشخصی از مالیات از هر یک از اتحادیه های صنفی توافق کند، اتاق اصناف آماده است تا مالیات توافق شده را از طریق اتحادیه های ذیربط تامین و در اختیار دولت قرار دهد.

وی با انتقاد از سلیقه ای برخورد کردن برخی از ممیزان مالیاتی گفت: از طریق توافق وزارت اقتصاد و اتاق اصناف ایران است که می توان از فرارهای مالیاتی جلوگیری کرد که در این زمینه ما می توانیم همراه دولت باشیم.

فاضلی درباره برگزاری جلسات مشترک اتاق‌های اصناف، بازرگانی و تعاون نیز گفت: اکنون تعامل بسیار خوبی بین اتاق های مذکور وجود دارد و نمایندگانی از هر سه اتاق نیز جلساتی درباره حل مشکلات بین دولت و بخش خصوصی برگزار شده است.

وی همچنین با بیان خلاصه‌ای از عملکرد چند ماه اخیر اتاق اصناف ایران اظهار کرد: تدوین 60 برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای اتاق اصناف تعریف شده است.

فاضلی با بیان اینکه اصلاح قانون نظام صنفی در دستور کار قرار گرفته و پیش بینی می کنیم جایگاه اتاق اصناف ایران تا یک سال آینده بسیار رشد کند ، تصریح کرد: دولت می تواند بسیاری از فعالیت های مرتبط را به اتاق اصناف ایران واگذار کند.

وی گفت: مسئولان عالی نظام نیز بر اهمیت جایگاه اصناف در اقتصاد کشور واقف هستند و امروز دولت می تواند برای برون رفت از مشکل بیکاری، به اصناف تکیه کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این دیدار اعلام کرد: این وزارتخانه از توان اتاق اصناف ایران در اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده استفاده خواهد کرد.

علی اصغر یوسف نژاد گفت: سیاست وزارت اقتصاد برای تحقق اهداف مالیاتی کشور ، استفاده از توان اصناف و نهادهای مدنی است.

وی با بیان اینکه با تعامل می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد، افزود: در زمینه مالیات، مهمترین مسئله اجرای صحیح قانون است که اتاق اصناف و اتحادیه ها می توانند کمک خوبی برای اجرای قانون باشند.

یوسف‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین شیوه نامه برنامه ششم توسعه پرداخت و پیشنهاد کرد با جلسات مشترکی بین اتاق های اصناف، بازرگانی و تعاون ، در نگارش متن برنامه نقش تام اتاق اصناف نیزلحاظ و از آن تحت عنوان اتاق های سه گانه نام برده شود.

وی افزود: در حال حاضر فضا برای حضور اتاق اصناف ایران در برخی کمیسیون‌های دولت و مجلس وجود دارد ضمن اینکه در تمام مراحل تصویب قانون بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی علاوه بر کرسی دولت، اتاق بازرگانی، دیوان محاسبات و ... ، یک کرسی هم برای اتاق اصناف ایران درنظر گرفته شود.

یوسف نژاد در عین حال بازنگری در اساسنامه اتاق اصناف ایران را با توجه به شرایط روز کشور ضروری دانست و اظهار کرد: باید به مرور زمان جایگاه اتاق اصناف در مجلس شورای اسلامی مشخص شود ضمن اینکه از اتاق اصناف می توان در کمیسیون های مختلف مجلس و کمیسیون های اقتصادی دولت دعوت کرد.

وی با اشاره به توانمندی بالای اصناف و گستردگی صنوف در جامعه بر لزوم برنامه ریزی برای ارتقاء جایگاه اقتصادی اصناف تاکید کرد .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.146 seconds.