.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وعده هاي پوچ و توخالي و شكم گرسنه بازنشستگان نساجي مازندران
فرامرز درخشنده:

شمال نیوز: 28 مهرماه روز خانواده و تكريم از بازنشستگان است در اينروز بازنشستگان گردهم مي آيند تا گل و بلبل بشنود و شاهد اجراي برنامه هاي شاد ومتنوع باشند كه الحق در مازندران از طريق هيئت مديره كانون كارگري استان سنگ تمام گذاشته شد و در يك مراسم بي نظير و بياد ماندني ، نزديك به 2 هزارنفراز بازنشستگان و مستمريبگيران در بهترين نقطه مازندران يعني بابلسر ودر باشكوهترين تالار استان يعني رستوران ميزبان گردهم آمدند تا با دادن شاخه هاي گل و خوش وبش هاي مخصوص اين روز خدا قوتي به اين ايثارگران وجانبازان عرصه كار و توليد گفته شود.

لبها همه خندان و چهره ها بالز شد واين ديدار پس از سالها بود كه حادث ميشد.

ولي در فرداي آنروز كارگران بازنشسته نساجي مازندران با بيرق سياه و دلي آغشته به غم در مقابل استانداري مازندران گرد هم آمدند و با فرياد گفتند وروي پلاكارد هاي خود نوشتند بس است وعده پوچ و بي سرانجام.

كارگران باز نشسته ايي كه ملك سالهاي جوانيشان براي خودشان خرج نميگردد و گوشت قرباني يكعده شده اند و هركسي از اين گوشت قدرتش بيشتر است سهمي ميبرد كه خود كارگران كارد هايشان به استخوان رسيده است و كلام و نيازشان به فرياد تبديل شده است.

وعده هاي پوچ و توخالي مسئولين و اين دست كردن همه حاكي از شكم سيري و بي تفاوتي نسبت به مطالبه بحق كارگران بازنشسته نساجي مازندران است.

زميني كه متعلق به كارگران است 83ميليارد تومان قيمت گذاري ميگردد كه از اين مبلغ سهم كارگر فقط ۱۵ میلیارد تومان است که رقم ۱۱ میلیارد تومان آن بابت حق سنوات حدود ۵۵۰ کارگر بازنشسته در فاصله سال ۸۸ تا پایان سال ۹۲ انباشته شده است و مابقی ۴ میلیارد تومان بابت مطالبات معوقه سالهای ۸۸ تا ۹۱، ۳۵۰ کارگر شاغل به وجود آمده است.

بازنشستگان مظلو م نساجي مازندران بارها گردهم آمدند ،راه را بستند و شعار ولايت مداري سردادند و گفتند اين تجمع ما صنفي است وبراي مطالبات چندين ساله خود دست به تجمع ميزنيم و عليرغم همه مشكلات ونداشتن ها ارادتمان به نظام كاسته نخواهد شد زيرا همين باز نشستگان بودند كه در طول اين انقلاب از تمام وابستگي هاي دنيوي گذشتند ودر همين مازندران جامعه كارگري بيش از 970 شهيد تقديم انقلاب كرد.

حال همان كارگر امروز بازنشسته شده است و اين افراد لايق قرباني يكعده سياسي و دلال گشته و هروز در پس فردا وفرداهاي دگر پاسگاري ميشود.

اين كارگران عليرغم پيگيري هاي متعدد بدستور نهاد ریاست جمهوری به وزارت خانه‌های صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی دستور بعد از گذشت حدود یک ماه از تجمع کارگران در تهران (خرداد ماه) وزیر اقتصاد و دارایی بانک ملی را به عنوان سهام دار کارخانه مامور رسیدگی به مشکلات کارگران کرد اما از آن زمان تا به امروز بعد از گذشت ۴ ماه بانک ملی بدنبال راه حل قانونی برای پرداخت مطالبات کارگران می‌گردد.

در اين مياد بعداز توافق هاي نهايي و امضاءمسئولين استاني و كشوري تامين اجتماعي اعلام ميدارد كه 21 ميليارد تومان مطالبه و 20 ميليارد جريمه ديركرد بايد از فروش اين زمين وصول كند و اضاي مدير كل خودرا لغو ميكند و بانك ملي هم اعلام ميدارد بيش از 70 ميليارد طلب كار است و زميني كه نرخ آن 83 ميليارد تومان نرخ گذاري شده هيچ دستگاهي براي كارگر تره ايي خورد نميكن و كارگران بازنشسته ديگر نمي دانند به كي وچه كسي متصل گردند.

شايد براي خيلي ها در كشور 28 مهر روزي پر بركت و نشاط آوري باشد ولي براي كارگران باز نشسته نساجي مازندران شرمندگي و دست خالي رفتن نزد خانواده خويش است و شايد در اين هديه دادن ها فرزندان اين گروه دريغ از اينكه بتوانند بعلت نداشتن هديه ايي به پاس 30 سال خدمت صادقانه ايشان هديه ايي برايشان تهيه كنند.

خدايا چنان كن سرانجام تو خشنود باشي و ما رستگار


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نوبخت ازقائمشهر 2 آبان 1393
بنظر میرسد حل مشکلاتی از این دست از توان مدیریت ارشد استان خارج باشد تجربه مدت زمان گذشته ازدولت تدبیر وامید نشان میدهد انتخاب این مدیر انتخاب شایسته ای برای استان نبوده است.امیدوارم یا ایشان تحرک بیشتری ازخودنشان بدهند یا وزیر ونمایندگان محترم استان نسبت به انتخاب ایشان تجدیدنظرکنندتا استان باامکانات بالقوه ما بیش از این ازاین ناکارامدی اسیب نبیند
نا شناس 3 آبان 1393
درخشنده باز جيبت خالي شد ؟
نوبخت 7 آبان 1393
برخود فرض میدانم به این نکته بعد از کامنت بالایم اشاره نمایم که جناب استاندار در چند روز اخیر تحرک خوبی در جهت حل این مسئله داشتند که جا دارد از زحمات ایشان تشکر نمایم واستدعا نمایم که به این تلاششان تا حصول نتیجه نهایی ادامه دهند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.