.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جلسه شورای اداری اوقاف مازندران برگزارشد

ششمین جلسه شورای اداری اوقاف مازندران با حضور رئیس کل دادگستری مازندران برگزار شد.
          
به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران ، ششمین جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با حضور معاونین، مدیران ستادی و روسای ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های استان در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
در این جلسه حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد رئیس کل دادگستری مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران و هادی هاشمیان رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان ساری حضور داشتند.

* دستگاه قضا از باب تکلیف و وظیفه در خدمت موقوفات است
حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد در این جلسه با بیان اینکه دستگاه قضا وظیفه خود می‌داند در خدمت مردم باشد، افزود: دستگاه قضا همیشه در راستای مباحث اسلامی و قانون اساسی به قضاوت می‌پردازد.
رئیس کل دادگستری مازندران مبحث وقف را یکی از مباحث گسترده و مهم در جوامع اسلامی دانست و گفت: وقف در دین و قانون ما از جایگاه مهم و با ارزشی برخوردار است.
تقوی‌فرد با تأکید بر اینکه نباید با غفلت و بی‌توجهی از کنار مسئله وقف عبور کنیم، اظهار داشت: همکاران قضایی ما با دقت و ظرافت خاصی به مسئله وقف می‌پردازند تا خدای ناکرده حق و حقوق موقوفات ضایع نشود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا از باب تکلیف و وظیفه در خدمت وقف و موقوفات است، افزود: دفاع از حق و حقوق موقوفات و جلوگیری از موقوفه‌خواری را از وظیفه و تکالیف اصلی دستگاه قضا می‌دانیم.
این مسئول تصریح کرد: دید ما نسبت به احیای موقوفات این است که مردم را از این تکلیف الهی نجات دهیم و امیدواریم مردم در این امر با دستگاه قضا و مجموعه اوقاف مازندران همکاری و تعامل داشته باشند.
تقوی‌فرد دستگاه قضا را پشتیبان موقوفات دانست و اظهار داشت: احیا و زنده نگه داشتن موقوفات کمتر از وقف نیست و امیدواریم همه مردم و مسئولان در امر احیا و زنده نگه داشتن سنت حسنه وقف سهیم باشند.
وی با اشاره به اینکه تعامل خوبی بین تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران ارشد استانی وجود دارد، افزود: دستگاه قضا و اوقاف زیر نظر مقام معظم رهبری در حال خدمت به نظام، مردم و اسلام است.
رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر اینکه مجموعه اوقاف مازندران از فرصت پیش آمده که در خدمت اسلام و موقوفات هستند باید بیشترین بهره را ببرند، اظهار داشت: بی‌توجهی و غفلت نباید در مجموعه اوقاف مازندران و در تمامی زندگی انسان‌ها باشد.

* اوقاف موقوفه‌دار است نه موقوفه‌خوار
همچنین حجت‌الاسلام ستار علیزاده در ششمین جلسه شورای اداری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران که در محل این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه امروز به برکت نظام و انقلاب دستگاه قضا امید مردم است، بیان داشت: با فعالیت‌های گسترده ما مدیریت جهادی را در دستگاه قضا شاهد هستیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از وجود 585 پرونده دعاوی موقوفات در محاکم قضایی خبر داد و گفت: 184 پرونده در 6 ماه نخست امسال در محاکم قضایی تعیین و تکلیف شد.
علیزاده از وجود 585 پرونده دعاوی موقوفات مازندران در محاکم قضایی خبر داد و بیان داشت: رای 140 پرونده اختلافی موقوفات مازندران در محاکم قضایی به‌ نفع موقوفات صادر شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان اوقاف امانتدار اموال وقف شده واقفان خیراندیش است و همه بدانند که اوقاف موقوفه‌دار است نه موقوفه‌خوار، گفت: کارکنان، اصحاب وقف و بقاع متبرکه ذره‌ای از حقوق موقوفات و بقاع متبرکه کوتاه نخواهند آمد.
این مسئول بزرگ‌ترین وظیفه اوقاف را اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان دانست و بیان داشت: صیانت از موقوفات و جلوگیری از موقوفه خواری یکی دیگر از وظایف اوقاف است که هیچ‌گاه در این زمینه کوتاهی نمی‌کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با هشدار به اینکه برخی‌ها می‌خواهند بین اوقاف و متولیان موقوفات جدایی بیاندازند، افزود: موقوفه‌خواری یک حرکت ضد دینی و ضد اسلامی است.
علیزاده با بیان اینکه مسیر ولایت فقیه همان را غدیر است، افزود: پیام غدیر تبیین و ترویج ولایت فقیه و دفاع قولی و عملی از ولایت است.
وی با تأکید بر اینکه دفاع از ولایت فقیه در تمایم منابر و سخنرانی‌ها باید ظهور و بروز داشته باشد، عنوان داشت: ولایت فقیه بزرگترین نعمت الهی است که در بین ما قرار دارد و ما برای سعادت دنیا و آخرت باید به دستورات ولی زمان خود لبیک بگوییم.
 
این مسئول، خدمت به امامزادگان و موقوفات را فرصتی بزرگ برای اعتبار بخشیدن انسان نزد خداوند دانست و گفت: آهنگ فعالیت اوقاف جهادی و فرهنگی است و هر روز در راستای منویات مقام معظم رهبری در این نهاد مذهبی و فرهنگی گام بر می‌داریم.
علیزاده با اشاره به اینکه اقتصاد، فرهنگ و فناوری را که مقام معظم رهبری فرمودند را در مجموعه اوقاف اجرایی می‌کنیم، اظهار داشت: قرارگاه سید و شهدا مورد تاکید و تایید رئیس سازمان اوقاف است که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران استقرار پیدا می‌کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از عاشورا به عنوان یک جریان فرهنگی نام برد و بیان داشت: ناکام‌ترین افراد در تاریخ کسانی بودند که در مقابل اسلام و دین ایستادگی کردند./250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

- 29 مهر 1393
مدير كل محترم اوقاف مردم درخصوص موقوفه خيلي با احتياط عمل ميكنندچون موقوفات را از داراييهاي خاص ميدانند كه از تقدس برخوردارند .اما اديده شده است كه بعضي اشخاص اداره اوقاف را وجهالمسالحه قرار ميدهند وبا اوردن اسنا د باطل شده ودادن ان به ادارات اوقاف براي وقف وقبول اين موضوع بدون بررسي وتحقيق از سوي اداره شما ابروي اوقاف را زير سوال قرار داده واختلافات خانوادگي بوجود مياورند لازم در اين خصوص دقت نموده ومرتكبين اين اعمال را به اشد مجازات برسانيد تا براي اوقاف ابرو داري كنيد
چشمه سری ریکا 30 مهر 1393
اوقاف موقوفه دار است نه موقوفه خوار،این مطلب زیبای رئیس دستگاه قضا مازندران بوده.
ولی در امامزاده اسماعیل ساروکلا قائمشهر با توجه بر اینکه قبرستان وقفی نبوده و زمینهای تازه خریداری شده برای فبرستان با پول مردمی بوده است .اما برای خرید قبر باید به حسابی که عنوان می شود به اسم اوقاف است باید پول واریز کنی و قبر بخری . ایا این بد نامی به اسم اوقاف که متولی موقوفات است نیست .من که معتقدم اصلا این شماره حسابهای که اعلام میشود .به اسم اوقاف نبوده بلکه...؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.046 seconds.