.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افتخارات ورزشی گیلان با امکانات سرانه آن مناسب نیست

گیلان در آخرین رتبه‌بندی وزارت ورزش و جوانان در رتبه ششم کشور قرار دارد اما به لحاظ میانگین امکانات سرانه ورزشی، استان بیست‌و‌سوم کشور است و تناسبی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، ورزشکاران گیلانی کاروان ورزشی کشورمان در بازی‌های آسیایی اینچئون عملکرد درخشانی را در این رقابت‌ها از خود بر جای گذاشتند.

گیلانی‌ها با کسب 9 مدال مختلف از 57 مدال کسب شده کاروان کشورمان توانستند 16 درصد از مجموع مدال‌های به دست آمده کشور را نصیب خود کنند؛ 10 ورزشکار گیلانی در رشته‌های مختلف ورزشی به این رقابت‌ها اعزام شده بودند و با احتساب 9 مدال کسب شده می‌توان گفت که 90 درصد ورزشکاران گیلانی با مدال به کشور بازگشتند.

گیلان همواره از استان‌های موفق ورزشی کشور به شمار می‌رود؛ به طوری که از نظر تعداد ورزشکاران سازمان یافته رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است؛ در حالی که وضعیت اعتبارات و امکانات این استان همواره مورد بحث بوده و شایسته ورزش استان نیست.

چند ماه پیش وزیر ورزش در سفری به گیلان با اعلام وعده اختصاص بودجه 10 میلیارد تومانی به ورزش گیلان موجی از شادمانی را در جامعه ورزشی گیلان به ارمغان آورد.

اکنون پس از افتخار‌آفرینی ورزشکاران گیلانی در بازی‌های آسیایی اینچئون و گذشت حدود پنج ماه از وعده وزیر ورزش، پای صحبت‌های مدیر‌کل ورزش و جوانان گیلان نشستیم تا آخرین اوضاع و احوال ورزش استان را از وی جویا شویم.

*تلاش می‌کنیم رتبه ورزش گیلان در کشور ارتقا یابد

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به افتخارآفرینی ورزشکاران گیلانی در اینچئون گفت: ورزشکاران بازی‌های آسیایی را با اقتدار و افتخار پشت سر گذاشتند.

مسعود رهنما افزود: اگر مجموع 57 مدال کسب شده را براساس مشارکت 31 استان کشور تقسیم کنیم میزان سهم ورزشکاران گیلانی حدود 5 برابر میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه از 10 ورزشکار اعزامی 9 نفر با کسب مدال بازگشتند، ادامه داد: این اتفاق خوبی است و امین قاسمی‌پور نیز اگر دستش از مدال باز ماند دلیلش شرایط مبهمی بود که در مبارزه با حریفش به وجود آمد و حق وی ضایع شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه این استان به لحاظ رویکرد ورزشی در زمره استان‌های تیپ یک کشور است، تصریح کرد: در آخرین رتبه‌بندی اعلام شده از طرف وزارت ورزش استان گیلان در رده ششم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بنده به هم استانی‌های خود و مسئولان قول داده‌ام که در دو بخش ستادی و عملیاتی که هیئت‌های ورزشی هستند این رتبه را ارتقا دهیم.

این مسئول نقطه ایده‌آل ورزش و جوانان را حداقل رتبه سومی عنوان کرد و یادآور شد: برای این مهم تلاش خود را انجام می‌دهیم.

*ورزش گیلان دینش را به ورزش کشور ادا کرده است

رهنما با اشاره به توانمندی‌های بالای گیلان در بخش قهرمانی گفت: ورزش گیلان دین خود را به ورزش کشور ادا کرده و این امر به دلیل فرهنگی بودن، ضریب نخبگی و سطح هوشی و تحصیلاتی بالای این استان است.

وی ادامه داد: گیلانی‌ها به دلیل موقعیت جغرافیایی از خصوصیات مذکور برخوردار هستند؛ البته آمارهای موجود نیز نشان دهنده صحت این ادعاست.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، از نظر رویکرد مردمی و بدون در نظر گرفتن ضریب جمعیتی، این استان با داشتن بیش از 134 هزار ورزشکار بیمه‌ شده و سازمان یافته در کشور رتبه سوم را دارد و همراه با ضریب جمعیتی حائز رتبه نخست کشوری است.

وی با بیان اینکه 10 مربی گیلانی در قالب کادر فنی رشته‌های مختلف ورزشی در اینچئون حضور پیدا کرده بودند، خاطرنشان کرد: این مسئله در کنار درخشش ورزشکاران گیلانی و شاخصه‌هایی که مربوط به ورزش می‌شود صحت ادعای ما را ثابت می‌کند.

*ضرورت مناسب بودن استمرار موفقیت‌ها، نرم‌افزارها و سخت‌افزارها در ورزش گیلان

رهنما با اشاره به اینکه سهم ورزش گیلان از ثروت و امکانات ملی آن‌گونه که شایسته‌اش بوده نیست، تصریح کرد: میانگین سرانه ورزشی ما در کشور رتبه بیست وسوم است و برای استانی که به لحاظ اثرگذاری در جمع 6 استان برتر کشور است، شایسته نیست.

وی اضافه کرد: این مسئله به بنده یا مدیر قبلی یا استاندار و نمایندگان مجلس و ... برنمی‌گردد بلکه مربوط به 80 سال گذشته تاکنون است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: آن‌گونه که نرم‌افزار ما در این سال‌ها رشد کرده است در بخش سخت‌افزار مناسب با آن پیشرفت نکرده‌ایم و اگر مشکلات بخش سخت‌افزاری برطرف نشود بدون تردید دامنگیر بخش نرم‌افزاری می‌شود؛ زیرا نرم‌افزار شرایط برابر رقابت با نرم‌افزارهای دیگر را نخواهد داشت.

وی افزود: از مسئولان استانی می‌خواهم با همت جدی به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی و حرکت کنند که سخت‌افزار ما مناسب با نرم‌افزار باشد.

*قول وزیر ورزش و استاندار گیلان امیدوارمان کرد

رهنما با بیان اینکه از حمایت وزیر ورزش و نیز لطف استاندار گیلان برخوردار هستیم، اظهار کرد: در سفر غیررسمی وزیر ورزش به گیلان در جلسه‌ای که در محل استانداری با حضور وی، استاندار و نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مقرر شد 10 میلیارد تومان از طرف وزارت ورزش و 10 میلیارد تومان نیز از طرف استاندار گیلان برای بودجه سال 93 ورزش گیلان در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: این وعده ما را امیدوار کرده است و اگر همین مقدار نیز به صورت تخصیص واقعی تحقق پیدا کند می‌توانیم مشکلات ورزش گیلان را برطرف کنیم و در جلساتی که با استاندار داشتیم وی همواره پیگیر برنامه‌ها و مطالبات ما بوده است.

این مسئول افزود: بنده اعتقاد به نرم‌افزار دارم یعنی نیروهای خلاق و کارآمدی که بتوانند در شرایط سخت و بحران‌ها اثرگذار باشند؛ با وضعیت موجود و ظرفیت‌های قانونی اگر بخواهیم مدیریت بهینه انجام دهیم بسیاری از مطالبات قابل انجام است.

وی تبدیل به احسن کردن مکان‌های ورزشی، تغییر کاربری، فروش و  ساخت و ساز دوباره آنها از طریق منابع برای مناطقی که تقاضا و رویکردی زیادی در آنها است را از جمله اقدام‌ها برشمرد.

*مشکل سالن 6 هزار نفری رشت برطرف شده است

رهنما درباره وضعیت سالن ورزشی 6 هزار نفری رشت یادآور شد: این سالن در بخش تاسیسات دچار مشکل بود و استاندار قول کمک 50 میلیون تومانی برای انجام آن را داد که عملی شد و اکنون این سالن آماده بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور نوبخت به عنوان معاون رئیس جمهور نگاهی استثنایی به ورزش گیلان شود؛ البته بنده نیز پیگیر این هستم که یک جلسه با نوبخت در این مورد داشته باشم. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.