.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حقوق ایرانی ها به ریال، اما خرجش به دلار!
یک فعال کارگری پرداخت دستمزد به ریال را یکی از چالشهای بازار کار کشور برشمرد و بر لزوم اصلاح و بازنگری و تدوین قوانین و مقررات لازم جهت تقویت اشتغال تاکید کرد.

 شمال نیوز: یک فعال کارگری پرداخت دستمزد به ریال را یکی از چالشهای بازار کار کشور برشمرد و بر لزوم اصلاح و بازنگری و تدوین قوانین و مقررات لازم جهت تقویت اشتغال تاکید کرد.

عبدالله مختاری در بررسی مهمترین علل بیکاری جوانان گفت: شخصا معتقدم که کار در کشور هست، ولی همت کار نیست. البته بعضا با کمبود قوانین و مقررات مواجهیم و یکسری قوانین و مقررات نیاز است که اصلاح و بازنگری یا تدوین و وضع شود تا به کمک بازار کار بیاید.

وی ادامه داد: قانون بهبود فضای کسب و کار چندین سال است که تدوین شده و به مجلس رفته است، ولی آیین‌نامه‌های آن در دولت یازدهم به تصویب رسید تا راه برای اجرایی شدن آن باز شود.

مختاری با اشاره به مشکل نظام پرداخت حقوق و دستمزد در کشور خاطرنشان کرد: در حالی که در بسیاری از کشورها از جمله همسایگان ما پرداخت دستمزد نیروی کار به دلار است. در ایران حقوق و دستمزدها به ریال پرداخت می‌شود به عبارتی کارگر ایرانی به ریال حقوق می‌گیرد، ولی خرج و مخارجش به دلار است و همین مساله یکی از تناقضات و چالشهای بازار کار کشور به شمار می‌رود.

این فعال کارگری در پایان با بیان اینکه بازار کار کشور باید از دست اتباع بیگانه خارج شود، گفت: مسئولان امر با اتخاذ سیاستهای منطقی و صحیح نیروی کار را به سمت فرصتهای شغلی جدید سوق دهند و به بهبود فضای کسب و کار در کشور کمک کنند. /250ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

گل اقا 27 مهر 1393
به غیر مسولین

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.096 seconds.