.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چرا اصولگراها دیگر احمدی نژاد را دوست ندارند؟
شمال نیوز: احمدي نژاد از درون اصولگرايان سر بر آورد و با کمک آن ها پست هاي مختلف اجرايي را تا رياست جمهوري به دست گرفت اما اين روزها کمتر اصولگرايي را مي شناسيم که دلش بخواهد به عنوان حامي احمدي نژاد شناخته شود.

شمال نیوز: وقتی که سال 84 محمود احمدی نژاد کلید پاستور را ازسید محمد خاتمی تحویل گرفت، اصولگرایان خود را فاتح دولت و پیروز انتخابات می دانستند.

به گزارش شمال نیوز، محمود احمدي نژاد از درون اصولگرايان سر بر آورد و با کمک آن ها پست هاي مختلف اجرايي را تا رياست جمهوري به دست گرفت اما اين روزها کمتر اصولگرايي را مي شناسيم که دلش بخواهد به عنوان حامي احمدي نژاد شناخته شود. حتي هفته پيش که همايش اصولگرايان براي رسيدن به وحدت در تهران برگزار شد، بساری از حامیانش بودند اما کسي از خود او دعوت نکرده بود. گويي کسي دوست ندارد در وحدتي حضور داشته باشد که يک طرفش محمود احمدي نژاد است.

براي درک اين مسئله که چرا اصولگرايان از رئيس جمهور سابقشان دل خوشي ندارند بايد به سال هاي گذشته و عملکرد احمدي نژاد نظر انداخت.


وقتي احمدي نژاد به رئيسش پشت کرد

احمدي نژاد سابقه پشت کردن به کساني که پيشتر حامي او بودند را در کارنامه خود دارد. بزرگترين نمونه اش هم رابطه اش با آيت الله هاشمي رفسنجاني است. همه مي دانند که احمدي نژاد با حکم هاشمي رفسنجاني استاندار بود. او در دوره انتخابات مجلس ششم هم در ليست هاشمي بود و هم در ستاد انتخاباتي وي. اما بعدها با پشت کردن به او در برهه هايي با مواجهه مستقيم با او توانست پله هاي ترقي را سريعتر طي کند.


حاميان جديد براي شهرداري اصولگرايانه

احمدي نژاد با حمايت مجموعه اصولگرايان کليد شهر تهران را در دست گرفت. ليست ائتلاف آبادگران که برنده انتخابات شوراي شهر تهران شده بود از ميان گزينه هايش احمدي نژاد را انتخاب کرد و اين انتخاب با استقبال ساير جريان هاي اصولگرا مواجه شد. تا پيش از آن با وجود فعاليت هاي مختلف احمدي نژاد در دوره هاي گذشته کمتر کسي نام او را شنيده بود اما او پاي ثابت سخنراني هاي انصار حزب الله تهران بود. از زماني که احمدي نژاد پايش را به شهرداري تهران گذاشت ، شهرداري تهران و شوراي شهر متفقا به منتقدان دولت وقت تبديل شدند. احمدي نژاد اما روياي بزرگتري در سر داشت و از همان روزهاي نخست خود را براي رياست جمهوري آماده مي کرد.


روايتي از سخنان بالاي ابري احمدي نژاد و نخستين جرقه هاي تفرقه در اصولگرايي

نزديکي هاي انتخابات رياست جمهوري 84 بود و بحث بر سر نامزدهاي دو جناح بالاگرفته بود. در اين ميان اصولگرايان به رهبري علي اکبر ناطق نوري در پي ايجاد وحدت ميان اصولگرايان براي معرفي يک نامزد واحد بودند و جلسات متعددي را نيز برگزار مي کردند. در آن دوره نام چندين نامزد اصولگرا بر سر زبان ها بود. ناطق نوري، حبيب الله عسگراولادي و برخي ديگر از بزرگترهاي اصولگرايي هم به دنبال سازوکاري بودند که از ميان همه اين نامزدها روي يک نامزد اتفاق نظر شود. آن ها با تک تک نامزدها هم جلساتي را برگزار مي کردند. وقتي محمود احمدي نژاد هم تصميم خود را براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري علني کرد ، تقاضاي ديدار با ناطق را کرد.  ماجراي اين ديدار را چندي پيش ناطق نوري در مصاحبه اي اينگونه بيان کرد:


در قصه ریاست جمهوری 84 ماجرا این گونه بود که از اصولگراها 5-6 کاندیدا  وجود داشت و کاری که ما باید می کردیم  این بود که بنشینیم با اینها صحبت کنیم که یا آنها را قانع کنیم که کنار بروند یا اینکه با مکانیزمی پیش بیایم تا یکی از آنها در عرصه باقی بماند.آمدیم و آقایان هم قبول کردند که شورای مرکزی جبهه نیروهای انقلاب به هر تصمیمی رسیدند، آنها قبول کنند.  خوب با همین آهنگ جلو آمدیم. تک تک کاندیداها را در همین اتاق خواستیم با این هدف که  از برنامه ها،اهداف و انگیزه های آنها با خبر شویم و کاندیدا ها هم آمدند و توضیحاتی دادند.یک جلسه هم به صورت اختصای با آقایان داشتیم که به صورت شفاف و راحت، اشکالات در مدیریت های قبلی و سوال هایمان را با آنها مطرح کردیم. آقای احمدی نژاد هم جزو همین ها کاندیدا ها بود. ایشان می گفت:«من طرح برای اداره کشور دارم و بقیه نامزدها ندارند. شما هم اجازه نمی دهید من طرحم را بدهم.» ما با کاندیداهای دیگر 2 جلسه داشتیم، با ایشان 3 جسله برگزار کردیم. یک روز به آقای باهنر گفتم یک وقتی به آقای احمدی نژاد بدهید چون می گویند من برای اداره کشور یک طرح ویژه دارم .

 جلسه زمانش هماهنگ شد و ایشان به همین دفتر بنده آمد و مرحوم آقای عسگر اولادی، باهنر، بنده و برخی دیگر از دوستان بودند.  ایشان در آن جلسه  2 ساعت طرحش را توضیح داد . بنا هم بود تا پایان صحبت ایشان حرفی نزنیم. ایشان وقتی صحبتش را تمام کرد. من رئیس جلسه بودم و اگر چه منشی جلسه کس دیگری بود ولی برای اینکه مطالب یادم بماند چیزهایی را می نوشتم که  خودآن نوشته ها 4 صفحه شد! قبل از اینکه من صحبت کنم، مرحوم آقای عسگر اولادی رو کردند به بنده و حرفی زدند که شاید شما هم تا الان نشنیده باشید.

آقای عسگر اولادی گفت: «این برادر ما احساس می کند که اسلام را فقط او می شناسد، این برادر ما احساس می کند  انقلاب را  فقط او درک کرده است.  این برادر ما احساس می کند امام را فقط او می شناسد.» بنده هم خطاب به آقای احمدی نژاد گفتم: «آقای احمدی نژاد! من حرفهای شما را خیلی دقیق گوش دادم حقیقتا  هرچه دقت کردم، هیچ  نفهمیدم.» یا سطح معلومات شما خیلی بالا است و ما نمی فهمیم شما چه می گوئید یا اینکه حرفهای« بالا ابری» می زنید. بعد از آن جلسه ما با ایشان،آقای احمدی نژاد قهر کرد و رفت. فردایش هم نامه نوشت که در من دیگر با جمع شما نیستم. خوب این از ایشان؛ آقایان دیگر هم هر کدام به دلیلی از صرافت کار تشکیلاتی افتادند و جدا شدند و از طرف دیگر مسائل دیگری هم رخ داد  و به هر تقدیر تمام بافته ها تافته شد  و تنها نامزدی که پایبند ماند آقای علی لاریجانی بود.

 

همانطور که از اين روايت ناطق بر مي آيد نخستين جرقه هاي افتراق و چند دستگي در ميان اصولگرايان از همين اختلاف نظر احمدي نژاد و بزرگترهاي اصولگرا شروع شد. وقتي احمدي نژاد به اين سازوکار پايبند نماند به دنبال او قاليباف هم اعلام کانديداتوري کرد و لاريجاني هم که کانديداي اصلي جامعتين و ساير اصولگراها بود. احمدي نژاد توانست با اختلاف ناچيزي راي دوم انتخابات را به دست آورد و با آيت الله هاشمي رفسنجاني به دور دوم انتخابات راه يابد. در دور دوم هم پيروزي احمدي نژاد قابل پيش بيني بود.


عزل وزرا

اما ماجراي دلخوري اصولگراها به همينجا ختم نشد. در حقيقت پاستور نشيني احمدي نژاد سر آغاز اختلافاتي دامنه دار در اصولگرايان بود. اختلافاتي که در دوره اول کمرنگ تر و در دور دوم رياست جمهوري او بسيار بحث بر انگيز شد. بسياري از کساني که در دوره اي با احمدي نژاد همکاري کرده اند معتقدند که او شخصيتي خود راي دارد. او در دور اول رياست جمهوري اش و در زماني که مي خواست وزرايش را به مجلس معرفي کند ميثاق نامه اي را به آن ها داد و از آن ها خواست که به اين ميثاق نامه پايبند باشند. او نام اين ميثاق نامه را « ميثاق نامه دولت اسلامي» گذاشت. 

وزيري هامانه نخستين وزيري بود که نتوانست همکاري اش با دولت احمدي نژاد را تا انتها ادامه دهد. پس از او داوود دانش جعفري وزير اقتصاد احمدي نژاد نيز نتوانست احمدي نژاد را تحمل کند و در سال 1387 استعفا داد و در جرگه منتقدان احمدي نژاد قرار گرفت.  وزراي اطلاعات و فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز 8 روز مانده به پايان دوران وزراتشان عزل شدند.

در جريان انتخابات رياست جمهوري سال 88 هم با وجود اينکه برخي جريان هاي اصولگرا دل خوشي از احمدي نژاد نداشتند و نمي خواستند او نامزد آن ها باشد اما چاره اي جز حمايت از او نداشتند.در واقع، عدم حمایت از احمدی نژاد می توانست آب به آسیاب جریان فتنه باشد.


چند دستگي اصولگرايان بر سر حمايت و انتقاد از احمدي نژاد

دور دوم رياست احمدي نژاد دوران اوج اختلافات او با جريان هاي اصولگرا بود. در اين دوره اصولگرايان به دو دسته تقسيم شدند. اصولگرايان قديمي تر که از روز اول دل خوشي از احمدي نژاد نداشتند. اين اصولگراها خود را رسما منتقد احمدي نژاد عنوان مي کردند. دسته دوم هم که بعدها به جبهه پايداري معروف شدند خود را حاميان او معرفي مي کردند. همين اختلافات باعث شد که اصولگرايان نتوانند در انتخابات مجلس نهم به وحدت برسند.


انتصاب مشايي و قهر يازده روزه

نقطه کانوني اختلافات در دور دوم رياست احمدي نژاد ، اسفنديار رحيم مشايي بود. احمدي نژاد ارادت خاص و ويژه اي نسبت به او داشت و در اولين اقدام پس از انتخابات حکم او را براي معاون اولي خود صادر کرد. اين اقدام با اعتراض سراسري اصولگرايان روبرو شد. اما احمدي نژاد اصرار داشت. کار به جايي رسيد که رهبر معظم انقلاب براي حفظ آرامش کشور در نامه اي تصدي مشايي بر خلاف مصلحت دانستند. احمدي نژاد هم بلافاصله حکم مشايي را براي رئيس دفتري خودش زد. اما اين تنها اقدام او نبود. احمدي نژاد به فاصله کوتاهي حيدرعلي مصلحي وزير اطلاعات را از سمت خود برکنار کرد. اين اقدام نيز با واکنش منفي نمايندگان مجلس و همه طيف هاي سياسي روبرو شد. تا جايي که رهبري يک بار ديگر به اين داستان ورود کردند و مصلحي بر مسند وزارت باقي ماند. احمدي نژاد هم 11 روز بر سر کارش حاضر نشد.


روز سياه مجلس

مجلسي که رياستش با علي لاريجاني بود کانون انتقادهاي اصولگرايانه عليه محمود احمدي نژاد بود. حاميان وي و اعضاي جبهه پايداري نقش اقليت مجلس را بازي مي کردند و در مقابل جريان عمده مجلس و در راس آن ها علي لاريجاني رئيس مجلس به منتقد اصلي دولت بدل شده بودند. احمدي نژاد هم که اين را مي دانست دنبال بهانه اي مي گشت که انتقامش را از لاريجاني بگيرد. استيضاح وزير کار اين بهانه را دست او داد. در جلسه استيضاح احمدي نژاد فيلمي را از گفت و گوي سعيد مرتضوي و فاضل لاريجاني برادر رئيس مجلس پخش کرد. اين اقدام احمدي نژاد موجب تنش در مجلس شد. مجلس هم در واکنش به اين عمل احمدي نژاد با راي قاطع وزير را استيضاح کردند. لاريجاني هم جواب او را داد و گفت: اقدامات مافیایی و توطئه آمیز در سطح یک رییس جمهور نیست و برخی رفتارهای دولت کیان اخلاقی جامعه را به فساد می‌کشاند. رییس جمهور ادبیات اخلاقی را رعایت نمی‌کند استیضاح یک چیز بود چرا اینها را مطرح کردید؟ اما خوب شد شما که مرتب در جامعه «بگم بگم» راه انداخته‌اید این فیلم را پخش کردید و حرفتان را زدید تا مردم شخصیت شما را بیشتر بشناسند.

علی لاریجانی همچنین به نقل از داوود احمدی‌نژاد، برادر محمود احمدی‌نژاد، گفت که اطرافیان رئیس دولت با سازمان مجاهدین خلق و بیگانگان رابطه دارند و دچار فساد مالی هستند.پس از سخنان لاریجانی، احمدی‌نژاد خواستار صحبت کردن شد که لاریجانی چنین اجازه‌ای به او نداد و گفت: "شما شئونات جمهوری اسلامی را رعایت نکردید واتهام زدید دیگر حقی برای صحبت کردن ندارید، به سلامت".

در اين دوره حاميان احمدي نژاد هم گفتند سعي کردند خود را منتقد احمدي نژاد نشان دهند. آن ها عنوان مي کردند که اگر احمدي نژاد مشايي را کنار بگذارد باز از او حمايت مي کنند. البته هيچکس اين شکل و شمايل انتقاد را باور نکرد.

اختلافات احمدي نژاد و اصولگراها روزها و ماه ها ادامه داشت تا انتخابات رياست جمهوري سال 92. در حالي که اصولگرايان چند دسته تر از هميشه انواع و اقسام سازوکارها را براي رسيدن به وحدت مي آزمودند احمدي نژاد دستيار هميشگي اش اسفنديار رحيم مشايي را در دست گرفت و به ساختمان وزارت کشور رفت و علنا و رسما او را نامزد انتخابات کرد. او با این رفتار معنادار، عملا خود را از چشم اصولگرایان انداخت.

این روزها هیچ اصولگرای نام و نشان داری از رئیس دولت های نهم و دهم حمایت نمی کند. حتی برخی وزرای او که خود ا سینه چاک احمدی نژاد نشان می دادند ، برای بقای سیاسی خود به نشست های اصولگرایان می روند؛ نشست هایی که در آنها نه از احمدی نژاد دعوت می شود ، نه از مشایی و نه از حلقه کم شماری که در دانشگاه بلاتکلیف ایرانیان سوته دلانه گرد هم می آیند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 مهر 1393
دكتر دوست داريم
نا شناس 27 مهر 1393
به نظر میرسه نگارنده مقاله دل نوشته های خودش رومطرح کرد نه ارتباط احمدی نزاد با اصولگرایان ما که نفهمیدیم بالاخره از اول اصولگریان احمدی نزاد رو دوست داشتند یا نه
نا شناس 27 مهر 1393
اصول چرا ها دوست ندارند نه اصول گراها
نا شناس 27 مهر 1393
مردم در پاي صندوق راي مي دهند نه اين تشكلها و طيفها
نا شناس 27 مهر 1393
مردم خادم خود را دوست دارند .اینقدر جوسازی نکنید .همین فردا صبح انتخابات انجام بگیرد ودکتر احمدی نژاد شرکت کند حداقل 30 میلیون رای دارد .با حاشا کردن واین تیتر زدنها مردم توجه نمی کنند مگر احزاب سیاسی کل آری رادارند مردم با بینش بالا تصمیم می گیرند چه کسی را دوست بدارند آقایان سهم خواهی کردند واین شیر مرد جلوی زیاده خواهی آنها را گرفت مگر آقای ناطق با پرچم اصولفگرایان بالا نیامد چطور تغیر موضع داد و.... گر سنگ زند طعنه مستانه به دریا او را ثمر از کار خطا نیست . مردم پا برهنه وطبقه ضعیف جامعه دکتر مظلوم وزحمتکش را هیچ گاه فراموش نخواهند کرد . اللهم عجل لولیک الفرج ...بهار نزدیک است.یا علی مدد
محمدی 27 مهر 1393
اصولگرا کیلویی چنده؟عشق ما احمدی نژاد
علي 27 مهر 1393
من اصول گرا هستم و مردمي نژاد رو هم دوست دارم شديدا
نا شناس 26 مهر 1393
كدام انسان با شعوري ايشان را دوست دارد؟ او حرف رهبري را هم ناديده گرفت !!!!
پاسخ ها به این نظر
سروش 27 مهر 1393
برادر ناشناس رهبری معظم الامام خامنه ای بیشترین حمایت را از دولت دکتر احمدی نژاد داشت و دارد رابطه ی حضرت آقا با دکتر رابطه ی پدر فرزندی بود و هست و آقای احمدی نژاد هم مطیع محض حضرت آقا می باشد چون بیشتر و بهتر از هر دولتی شعارهای انقلاب را به منصه ی ظهور رساند و در کشور عملی کرد مثل : عدالت اجتماعی ، حمایت از محرومین و پابرهنگان توسعه ی مسکن سازی برای قشر محروم ... که همه در دولت نهم و دهم اتقاق افتاد.
سیدمحمد 27 مهر 1393
به نظر مردم احترام بزار حالا حتی اگر هزار نفر هم او را دوست داشته باشند شعور ندارند درسته شما ادم با شعوری هستید
سهراب 26 مهر 1393
ایشون چند اشتباه داشت اما این دلیل نمیشه 8 سال زحمت ایشون و همکارانش را نادیده بگیریم .واقعا اداره کردن مملکت سخته روحانی با اون ادعا و متخصص بودنش در این یکسال مونده بنده خدا /ما مخلص احمدی نژاد هستیم وابسته به گروه و حزبی نیستم اما منطق و ... میگه حاج محمود در این هشت سال در عمل برای قشر محروم جامعه قدم برداشت که بیشتر از این سرمایه دارها نگذاشتند /دوستت داریم محمود عزیز
فرهاد 26 مهر 1393
سیاسیون وکیل و وصی مردم نیستند آفایونی که بیشتر به حزب باد معروفند مردم احمدی ناد را دوست دارند
کریم 26 مهر 1393
دولت و دار دسته ایش وقتی اومدن فقط به احمدی نژاد تهمت زدند اما نتونستند اونو تهمت ها را ثابت کنند اول اینکه تاوانش را در همین چهار سال می دهند دوم اینکه از آقای احمدی نژاد و یارانش تشکر میکنم که با سکوت خود عرصه را برای روحانی تنگ کرده و بهانه ای به دستشان نداد تا اینکه فردا بهانه ای بیاورند
قهرمان 26 مهر 1393
راست میگی اقای ناشناس یکی از حرکات اشتباه ایشون همین زاویه گرفتن با مقام معظم رهبری بود اما ایشون متوجه اشتباه خود شد وقتی که خدای مهربون انسان گناهکار را دم مرگ با یک توبه می بخشه ما بنده خدا چرا اینکار را نکنیم باور کنید ایشون خیلی زحمت کشید و بقول مقام معظم رهبری دولت احمدی نژاد دولت کار کار کار بود والسلام
سمیه 26 مهر 1393
برید بالای شهر تهران را ببینید و بعد قضاوت کنید یک عده خون ف پول بیت المال را در یب گذاشته و به قول خودشون در اند حال میکنند و اونوقت ما خط فقریها داریم دلمون به این چیزها خوش میکنیم
بهرام 26 مهر 1393
هر کسی در این دوره زمونه در اداره ، شرکت و یا مملکت کار کنه دشمن پیدا میکنه یا اگر سالم زندگی کنی برایت حرف در میارند قطعا آقای احمدی نژاد با سکوت خود خیلی چیزها را برای اهل فمها مشخص کرد ما نباید با حرف یک کارشناس و یا .... قضاوت کنیم
جوادی 27 مهر 1393
سلام ظاهرانویسنده مثل طوطی تربیت شده عمل می کندمردم باوقاروعمیق قدرسردارپاک ملی رامی دانندودوست دارنددکتراحمدی درهمه زمان های پیش رومثل خورشیدعالم تاب میدرخشدوامیدمی دهددکتراحمدی نژادعزیزاهل هیچ حزب وگروه ودسته وتشکیلات سیاسی نیست دکترعزیزموفق باشید
سروش 27 مهر 1393
جناب دکتر احمدی نژاد در دولت نهم و دهم به اندازه تمام دولتهای بعد از انقلاب برای کشور کار کرد ، اصولا دولت ایشان به فرموده مقام عظمای ولایت الامام خامنه ای حفظه الله تعالی : شعارهای انقلاب را که حمایت از محرومین جامعه ( مسکن مهر ) و عدالت اجتماعی( پرداخت یارانه ها ) و مبارزه با رانت خوران و مبارزه با استکباران بوده است را در کشور به اجرا در آورد، بخاطر همین از حمایت زیاد رهبری معظم برخوردار بود تا حتی در دیدار هیات دولت تدبیر و امید سال 93 با تذکر به دولت جدید در خصوص عدم تخریب دولت گذشته ، فرمودند شما برای کشور کار کنید به گذشته کاری نداشته باشید. رهبری معظم با انتخاب آقای احمدی نژاد بعنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حمایت همه جانبه خودرا از آقای دکتر داشتند .
سروش 27 مهر 1393
ملت ایران به گروه و یا دسته های سیاسی رای نمی دهند بلکه هرکس برای کشور کار کرد و درد مردم را درک میکند و دنبال رفع مشکلات مردم هست رای میدهند که آن شخص قطعا آقای احمدی نژاد هست . آقای لاریجانی در شهر خود آمل که کاندیداتوری مجلس شده بود رای نیاورد . برادران لاریجانی برای مازندران کاری نکردند. و همه میدونند ایشان و برادرانشان چیکار میکنند .
روح اله 27 مهر 1393
احمدی نژاد نه به همه تکبرها و همه نفاق ها و همه سرمایه اندوزهایی به کسانی بود که دیگر نه انقلاب یادشان بود نه اسلام نه شهدا و ... که توی حرف خدا بیامرز عسگر اولادی هم بود و دقیقا همین بود توی اون جمع مثلا اصولگرا که فکر می کنند تمام کشور دستشونه و کسی بیش از اینها حالیشون نیست.
برای اثبات حرففم سند دارم. سخن رهبری که فرمود دولت نهم و دهم قطار انقلاب رو به ریل برگرداند.
اگه میبنی امثال ناظق که خودشون وارث انقلاب میدونن و بقیه رو نوکر خودشون هنوز میتونن جلون بدن بخاطر رانت ها ی اطلاعاتی و رازهای مگو از عناصر مختلف کشوره.
احمدی نژاد تک سرباز رهبری بود که مردم از ته دل دوستش داشتن و تمام حرفهای مفتی که براش درست شد از لابی های صهیونیستی سرچشمه میگرفت. سندشم حرف پرز ملعون تو سال 89 بود که بعد از اینکه دیدن هیچوری نمیتونن این سونامی رو کنترل کنن گفت باید احمدی نژاد از چشم مردم بیفته و همه اونر و د مقابل رهبری بدانند.
اصولگرایی و اصلاح طلبی بخور تو سر همون احمق هایی که جلوی دماغشون نمیبینن . حزب اله فقط احمدی نژاده
گلوگاهی 27 مهر 1393
من ازته دل اورا دوست دارم اگردوباربیاید با جان ودل به او رای می دهم کاری به اصولگرا یا صوصل گرا ندارم به روحانی رای ندادم ولی از دولتش تا پایان حمایت می کنم
مردمی نژاد 27 مهر 1393
توداغتراز آش نشو،اقا بهشون اعتماد داره که عضومجمع تشخيص کرد.صرفاجهت اطلاع
حسین 27 مهر 1393
در همه ابعاد آقای احمدی نژاد کشور را به نابودی کشاند شرح فوق فقط شمه ای از بی درایتی هایش بود.
فدائیان حسینی 27 مهر 1393
سیـــــــــــــــــــد هـــــــــــــــــــــــــــــــــــــا دی حسیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــنی
نا شناس 27 مهر 1393
احمدی نژاد بدون اطرفیانش مشائئ و .... دوست داشتنی است!
نا شناس 27 مهر 1393
نویسنده این مطلب عقده دارد حاج در قلب مردم جای دارد.
نا شناس 27 مهر 1393
چون مغروره اونم بسیار زیاد
نا شناس 28 مهر 1393
دكتر جان بي صبرانه منتظرتيم مردمي نژاد رو عشق است سال 96 رييس جمهود است ان شاله
گل اقا 28 مهر 1393
چون با ولایت فقیه نیست
نا شناس 28 مهر 1393
احمدي نژاد اگر هيچ كاري هم براي مردم نكرده باشه لااقل به اونايي كه دوست و طرفدارش بودن وفادار بود نه حالا كه ما طرفداران تدبير و اميد كه حتي دوستان ما جواب سلام ما رو هم نمي دن
امیر 28 مهر 1393
احمدی نژاد و دکتر جلیلی یه روز به کمک ایران میان اون روز دیر نیست »)
سروش 28 مهر 1393
مشت حسین نابودی کشور توسط دکتر احمدی نژاد ساختن مسکن مهر برای مستضعفان و مبارزه با رانت خواری و پرداخت یارانه ها بود ؟ به قیامت اعتقاد ندارید لااقل آزاد مرد باشید ، چند صبای این دنیا نمی ارزد که آخرت خود را با کتمان حقیقت زیر پا بگذاریم .
احمدي 30 مهر 1393
مردم احمدي نژاد رو دوست دارند همين و بس
نا شناس 29 مهر 1393
احمدی نژاد کار های خوبی کرده .. منکر نیستم.همین مسکن بیمه روستایی طرح یارانه.. یک مقدار مردم جون گرفته اند ...
123 2 آبان 1393
هرچیزی تاریخ مصرف مشخصی دارد ظاهرا تاریخ مصرف این فرد نزد اصولگرایان پایان یافته .درضمن در کشور ما باب شده روسای جمهور قبلی به طور نا معلومی مورد هجمه افراد خاصی قرار گرفته واز گردونه رقابت حذف میشوند.ای کاش دوران ریاست سرتاسر آرامش جناب آقای دکتر سید محمد خاتمی بر دولت دوباره تکرار شود.انشاالله

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.284 seconds.