.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سیمرغ و سوادکوه شمالی کمتر از کیاسر جمعیت دارند ...
اولین زمزمه کیاسری ها برای شهرستان شدن
شمال نیوز : امام جمعه کیاسر با اعلام اینکه توسعه پایدار با توسعه روستاها امکان پذیر است، تصریح کرد: بخش چهاردانگه 95 روستا دارد و با تقویت زیرساخت های روستایی، بیکاری منطقه کاهش می یابد.

یوسف‌علی تیموری  اظهار داشت: منطقه چهاردانگه بزرگ ترین بخش مازندران دارای 95 روستا و بالغ بر 50 هزار نفر جمعت بوده و قابلیت شهرستان شدن را دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش چهاردانگه از سه دهستان تشکیل شده و هر دهستان قابلیت بخش شدن را دارد، خواستار استقرار فرمانداری در بخش چهاردانگه ساری شد.

امام جمعه شهر کیاسر به مشکلات راه مواصلاتی ساری - سمنان اشاره کرد و گفت: متاسفانه بهداشت و درمان بخش چهاردانگه ساری نیز با مشکل عدیده ای مواجه است.

وی از وجود 320 کیلومتر راه مواصلاتی در بخش چهاردانگه ساری اشاره کرد و گفت: هنوز نیمی از این راه ها در روستاهای بخش چهاردانگه آسفالت نیست.

تیموری، زباله را از معضلات بخش چهاردانگه یاد کرد و گفت: متاسفانه زباله شهرستان ساری در منطقه پشت کوه چهاردانگه تخلیه و شیرابه آن به داخل چشمه و رودخانه بخش چهاردانگه جاری می شود.

وی، با بیان اینکه بیکاری یکی از بزرگ ترین معضل مردم منطقه چهاردانگه و شهر کیاسر محسوب می شود، افزود: دولت تدبیر و امید می تواند با توسعه کشاورزی و دامپروری مشکل بیکاری منطقه را برطرف کند.

امام جمعه کیاسر با اعلام اینکه توسعه پایدار با توسعه روستاها امکان پذیر است، تصریح کرد: بخش چهاردانگه 95 روستا دارد و با تقویت زیرساخت های روستایی، بیکاری منطقه کاهش می یابد.

گفتنی است ، شهرستات های سوادکوه شمالی، سیمرغ و کلاردشت که آخرین شهرستان های استان مازندران هستند، جمعیتی کمتر از کیاسر دارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 24 مهر 1393
یواش یواش ساری تمام می شود. آنرا به شهر کوچک تبدیل کنید. بهتر است.
پاسخ ها به این نظر
کیاسری 25 مهر 1393
خداروشکر که تمام می شود . ما از دست این ساروی ها نجات پیدا می کنیم . ادعاشان زیاده اما فقط حق کیاسر را می خورند و نمی گذارند بودجه ها به بخش های دیگر برسد .
بنافتی 25 مهر 1393
ما را هم به سوادکوه برگردانید تا از دست ساروی ها نجات پیدا کنیم .
نا شناس 26 مهر 1393
آقایان تمام مسئولان شهری یا دودانگه ای هستند یا چهاردانگه ای...
درضمن مشکل محرومیت با شهر و شهرستان شدن حل نمیشه
با بهرام هم موافقم...
آقای بنافتی یه زمانی پل سفید جزو دودانگه بود برادر...
نیما 24 مهر 1393
ما کیاسری ها مظلوم واقع شدیم اگ سمنان رفته بودیم تاحالاشهرستان شده بودیم
نا شناس 24 مهر 1393
کیاسر باید تاوان دو دستگی بودن (حیدری و صفدری ) بودن خود را پس دهد.
بماند که مظلومیت مرحوم حجت الاسلام مهدوی همچنان پشت این شهر است
پاسخ ها به این نظر
حسن 25 مهر 1393
ما حیدری هستیم
نا شناس 24 مهر 1393
بذار جدا شن ما سارویهای اصیل از دستتشون ارامش بگیریم
بهرام 24 مهر 1393
نمیدونید با این کارا به چقد به ساری و مازندران ضرر میرسونید؟ من خودم کیاسری ام واقعا برا کسانی که این قدر بی سوادانه طرح های........... این چنینی میدن متاسفم. مازندران پرشده از مسئولینی که این جور حرفا نقل مجلسشونه اگه این جوریا باشه تو بابل میشه دو سه تا شهرستان ایجاد کرد.یه خورده منفعت استانو درنظر بگیرین هرچی مرکز استان قوی تر کل استان قویتر هست اگه شک دارین یه نگاه به بقیه استانا بندازین
پاسخ ها به این نظر
شهرام 25 مهر 1393
به نظرم خودت بی سوادی و حرف های ........می زنی . چون اونجا که گفتی بابل است و اینجا ساری ! تو بابل مدیرانش حق بخش ها رو نمی خورن . بابلی ها مردم بخش ها و شهرهای کوچک زیر مجموعه رو لگد مال نمی کنن .
به ساری متحد متحد بیاندیشیم 25 مهر 1393
سلام. دوستان بهتر قبل ای اینکه همدیه رو به بی سوادی متهم کنیم، به حرف ها و نظراتی که می دیم دقیق توجه کنیم. چه قدر از روی احساسات حرف می زنیم و چه قدر کارشناسی و علمی بحث می نیم.
میاندرود شهرستان شد. خوب شد یا بد شد؟ بهتره از مردم میاندرود بپرسید.
بابل قابلیت تبدیل شده به 4 شهرستان رو داره ولی مردمش نمی خان. چرا؟ مگر محرومیت نداره. حتی از چهاردانگه و دودانگه ما هم برخی نقاطش محروم ترند.
متاسفم برای اینگونه نظرات غیرکارشناسانه که نتیجش جزء اختلاف چیز دیگه نیست.
ادبیات توسعه باید توسط متخصصین این حوزه برای مردم تعریف شود نه.....
با تشکر از شمال نیوز
تخی 25 مهر 1393
پس بندپی بابل چی بگه
کیاسری اصیل 25 مهر 1393
تو کیاسری نیستی . وگرنه این حرف ها رو نمی زدی . شایدم از اون کیاسری هایی باشی که سال به سال کیاسر نمی آیی . لطفا برای ما تصمیم نگیر . ما شهرستان جدید کیاسر می خواهیم.
حبیب 25 مهر 1393
شاید بهرام کیاسری باشه اما کیاسری وطن فروش که مثل اینکه خیلی نمک گیر ساروی ها شده
حق طلب 25 مهر 1393
واقعا در ساری به بخش ها دیگه ظلم میشه مخصوصا چهاردانگه و دودانگه که فاصله زیادی با شهر دارند . برخی فقط خودشان را می بینند و چند تا خیابان و روستای اطراف را ساری می دونن . ما شهرستان کیاسر می خواهیم و بزودی کمپیین بزرگ شهرستان کیاسر راه اندازی می شود .
محمد 25 مهر 1393
شما ده تا چهردانگه ای و کیاسری که سال ها اومدن ساری ساکن شدند نگاه نکنید . بله اون ها مشکلی ندارند . اما من و خانواده ام که باید برای یک کار اداری کوچک بیاییم ساری با این خطر جاده شهرستان جدید کیاسر را خواستاریم و به ما ربطی نداره ساری کوچک می شود . اصلا ساری پایتخت شود چه دردی از ما دوا می شود . خوشبحال ساروی ها
عظیمی 25 مهر 1393
من اهل سنگده هستم . شما فاصله سنگده را با پل سفید مرکز شهرستان سوادکوه با ساری مقایسه کنید . چرا در تقسیمات کشوری رعایت فاصله ها نشد . اینکه مثلا ساری کوچک می شود چه ارتباطی به این دارد که ما کیلومترها به ساری بیاییم و کارهای اداری و دولتی را انجام دهیم در حالی که با فاصله و وقت خیلی کمتر می توانیم به پل سفید رفته و کارها را انجام دهیم.
ف 25 مهر 1393
ما حاضریم شما شهرستان بشید .اما شما اینقد خودکفا هستید که وقنی به بهانه کیاسری بودن از ادارات شهری ساری بیرونتون کردن برید تو شهر خودتون کار کنید؟
ما حاضریم شما برید کیاسر کار کنید جای خودتون رو بدید به ساروی ها
شهرستان شدن تعریف ها داره .تبعاتش رو می پذیرید?
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 24 مهر 1393
گل گفتی
به ساری متحد متحد بیاندیشیم 25 مهر 1393
حاج آقا می دونم تازه امام جمعه شدی، گرمی و می خای موج ایجاد کنی!؟
ولی با احساسات مردم بازس نکن!
محرومیت دودانگه و چهاردانگه بر کسی پوشیده نیست. مشکل با شهرستان شدن حل نخواهد شد. نمونش میاندرود. آیا وقتی از ساری جدا شد پاذیس شد. نه حاج آقا مشکل هدم مدیریت صحیح، عدم تخصیص بودجه، کم کاری صحیح و ... است که هم چنان باقی هست.
شما به بندپی نگاه بی اندازید. جمعیتش چند برابر چهاردانگه ودودانگه ماست ولی خیلی زودتر از ما قابلیت شهرستان شدن رو داشت و داره. ولی مردمش به دلیل تعصب و تعلق به بابل (با اینکه مثل ما هم فاصله شون به شهر زیاده- بیش از 100 کیلومتر- و هم معتقدند حقشون رو بابلی ها می خورن- ولی به خاطر اتحاد و شهرستانشون حرف نمی زنن. عوضش با اتحاد و تلاش تو زمینه های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی و ... حرف اول رو می زنن. حتی از بخش مرکزی بابل هم جلوترن (آمارها رو بررسی کنید).
تنها راه توسعه قرار گرفتن و حرکت در مسیر صحیح توسعه است. مشکلات اداری مردم باید به گونه ای صحیح حل بشه. خواهشا اون رو به اشتباه با ادبیات توسعه گروه نزنیم.
بیش تر مطالعه کنیم.
(با تشکر از شمال نیوز و امام جمعه محترم)
پاسخ ها به این نظر
شهرستان کیاسر - یک کلام 25 مهر 1393
از کدام ساری متحد حرف می زنی ؟ ساری که به کیاسری ها به چشم اجنبی نگاه می کنند ؟ پسرم یک ماه پیش درخواست حذف پسوند کیاسیر از شناسنامه اش داد تا بنواند در ساری زندگی آرام داشته باشد . امان از بعضی ساروی های متعصب و ناسیونالیست دگم ...................
به ساری متحد بیاندیشیم 25 مهر 1393
سلام همشهری عزیز.
اولا اینکه شما می فرمائید برای من عجیب است. ساری بدون چهاردانگه ای ها و دودانگه ای ها که اصلا ساری نیست. حالا تو این بین بعضی ها هم پیدا می شن که متاسفانه پسوند همدیگه رو مورد تمسخر قرار می دن که این مشکل فقط ساروی ها نیست. همه جا همینه. پس این یک مشکل فرهنگیه.
به نظر شما اگه یه بخش شهرستان بشه دیگه کسی به پسوند افراد اون منطقه ....؟
مسلما خیر
مجید 25 مهر 1393
وقتی که یه مقدار اب کم بیاد فورا کیاسر اب روستاهای دیگه رو قطع می کنه وای به حال اون روزی که مرکز شهرستانم یشه!
یک شهروند 25 مهر 1393
این حرکت خیلی مشکوکه، آقایون کیاسری دارن از شما استفاده سیاسی می کنن شما متعلق به ساری هستین اول ساریو با تقسیمات تضعیف می کنن و بعد میان سراغ شما ، بالا برین پایین بیاین شما جز ساری بودین و هستین ، تورو به اون خدایی که می پرستید بفهمید این تقسیمات بخاطر شما نیست
اینایی که دارن پشت پرده این تقسیماتو انجام میدن بخاطر انتقام و تضعیف ساریه
چند هفته پیش موضوع انتقال دانشگاه از رامسر به ساریو مطرح کردن و بعد خبر عدم انتقالش به ساری تا با این کارا اذهان مردم فهیم مازندرانو نسبت به ساری بدبین کنن که مثلا بگن همه امکانات در ساریه و ساری حق خور همه شهرهای مازندرانه درحالیکه ساری بعنوان عقب افتاده ترین مرکز استان کشور شناخته شدست که یعنی تمام این شایعات جهت دار واقعیت نداره ولی این افراد پشت پرده که الانم دست به قدرت هستن میخوان از این زمان استفاده کنن و ساریو تیکه تیکه کنن تا به اهداف بعدیشون برسن و مطمئن باشید این افراد تاریخ و آداب رسوم مازندرانو آروم آروم از بین می برن وبعدبر مازندران تسلط پیدا می کنن و بعد کاملا مشخه الانم با این شایعات میخوان اختلاف ایجاد کنن بین چند نقطه از ساری تا حکومتشون پیش بره تا ضعفاشونو کسی متوجه نشه تا نقشه شومشونو بر مازندران پیاده کنن وای بر غفلت ما مازندرانیها یکمی درک کنید نگذارید از احساسات شما سواستفاده کنن اونا همینو میخوان
تایید بشه خواهشا که دل ما از این مازندرانیهای غافل خونه
نا شناس 24 مهر 1393
کیاسر همین الان دهکوره هست وای به حال اینکه از ساری جدا بشه دیگه بدتر،نظرات کیاسریها از رو احساساته مث سورکیها قبل جداشدن از ساری،خیلی از سورکیها توشهرای دیگه میگن ساروی هستیم،اگه کیاسریهایی که تو ساری و تهران زندگی میکنن ب فکر کیاسر بودن الان کیاسر آباد بود و نیاز به شهرستان شدن که فقط منزوی تر میکنه نداشت،چیز دیگه اینکه اونایی که بابل بابل میکنن لطف کنن برن ببینن روستاهای جنوب بابل رو که آب آشامیدنی ندارن،بخشهای دیگه بابل مث گلیا و گتاب و...مث کیاسرن،کلا مازندران از محرومیت رنج میبره که مسولین ما گناه این محرومیتها رو با این ایده هایی مث شهرستان شدن از دوش خودشون میخوان بردارن...
بهرام 25 مهر 1393
من یک کیاسری هستم و به هیچ عنوان هم وطن فروش نیستم ولی به نظرم هرچی ما نگاهمون کلی تر باشه بهتره اگه مرکز استان قوی تر داشته باشیم هم به نفع ماست و هم به نفع بقیه مازندرانیها چون تجربه این رو داشتم که به بقیه شهرای ایران برم اینو گفتم شما یه نگاه به کلانشهرها بندازین میفهمین که در کل استانشونم در ایران قویتر از بقیه استانا هست مثل اصفهان.مشهد.تبریز و .... من خودم از افکار مردم کیاسر خبر دارم این حرف رو امام جمعه گفته تا قبل اون هیچ کدوم از مردم نخواسته بودن ضمنا منظورم از بی سوادها نظردهنده ها نبودن بلکه منظورم مسئولینی که چنین حرفا نقل مجلسشونه بود بعضی دوستان اشتباه فهمیدن
بهنام 25 مهر 1393
اب که سر بالا بره ........... هم ابوعطا میخونه.
حالا هی بخون
هی بخون
رجب 25 مهر 1393
به کی و با چه زبونی به شما بفهمونیم ما از زیاده خواهی ساروی ها متنفریم و نمی خایم زیر یوغ ساری باشیم . ما در ساری تحقیر رو تحمل می کنیم . اصلا .قتی میتونیم یک هویت مستقل مثل شهرستان کیاسر داشته باشیم چه اصراری است که زیر دست باشبم و زیر بلیط یه عده ساروی از .........................زندگی کنیم ؟
پاسخ ها به این نظر
یک شهروند 26 مهر 1393
شما اصلا کیاسری نیستی مشخصه
برو چوب خدا صدا نداره انشاا... این بلا سر شهرستان خودتونم بیاد تا فکر نکنین با تفرقه انداختن به خواسته هاتون میرسین
ستاد پیگیری تاسیس شهرستان کیاسر 25 مهر 1393
بزودی ستاد پیگیری تاسیس شهرستان کیاسر با محوریت نخبگان کیاسری سراسر کشور آغاز بکار خواهد کرد . به امید رهایی از چنگال ساری
پاسخ ها به این نظر
مازنی 26 مهر 1393
به زودی بندپییها نیز کمپین جدایی از بابل را تشکیل خواهند داد تا مستقل بشیم و محتاج بابلیها نباشیم
استقلال حق ماست
بی نام 26 مهر 1393
واقعا آدم نمی دونه چی بگه اگر ساری نبود که شما ها چکار می کردید ساری شده پلی برای رشد شما نمایندهها ساری اکثر دورهها از اون مناطقه مدیران ادارهها ی ساری از این پست رسیدند به مقامات کشوری یه سری به ادارات شهر بزنید اکثر نیروها اصلیتی کیاسری دارند امدید ساری رشد کردید کار یاد گرفتید پیشرفت کردید از بغل همین ساری بوده نبوده درسته شما هم زحمت کشیدید منکر نیستیم دردش از اینه که اقا رجب میگه از ساروی ها متنفریم داریم تو ساری تحقیر می شیم بابا بخش بزرگی از جمعیت ساری از اون مناطقه خیلی بی انصافیه
نا شناس 27 مهر 1393
ریاست محترم ستاد پیگیری تاسیس شهرستان کیاسر
با سلام
موضوع : رهایی از چنگال ساری

با احترام به استحضار می رساند به امید خدا هر وقت مستقل شدید چنگال ساری رو هم با خودتون ببرین.همون قاشق برای ما کفایت می کنه.پیشاپیش از دستور مساعد جنابعالی کمال تشکر را دارم./.
علی 25 مهر 1393
بابلی ها خوب فعالن اینجا. دستتون رو شده. از این اختلاف افکنی سودی نمیبرین. ساری روز بروز داره پیشرفت میکنه واسه همین حسادت میکنیین. حسود هرگز نیاسود.
kiasar 25 مهر 1393
کیاسر و بندپی حق شهرستان شدن دارند
بندپی 25 مهر 1393
هم چنین بزودی ستاد پیگیری تاسیس شهرستان بندپی تشکیل می گردد مثل کیاسر
ajdhp 26 مهر 1393
بخش چهاردانگه 20000 جمعیت داره و شهر کیاسر تقریبا 3000 نفر.
50000نفر از کجا آمد. آقا می خواید شهرستان شید خوب بشید جرا دروغ میگید.
تا جایی که من یادم بندپی هم خواهان شهرستان شدن که تا 2یا3سال پیش هم پیش رفت ولی نشد.
امیرکلای بابل هم همینطور.
تا جایی که من یادمه چه شهرستان بشید یا نه ساری مرکز استان هست و جمعیت از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ مهاجرت میکنند که بیشترین آن در ایران تهران و د مازندران ساری،آمل هست.
صبرایی 26 مهر 1393
ما که شهرستان میاندرود شدیم این سارویها الان چهار ساله هنوز دست از سر ما بر نداشتند وبا پوست واستخوان ما کار دارند ولی انشالاه مبارکه کیاسریها باشه کار خوب ومثبتی به نظر بنده هست //////سورکی ریکا
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 26 مهر 1393
ما از نظر فرهنگی خیلی خوشحالیم سورک از ساری جدا شد ولی واقعا اسرم و گهرباران و جامخانه و انجیل نسام و...حیف شدن اصلا از نظر فرهنگی هیچ شباهتی با سورک ندارن.صبحا سورکی ها میان ساری میبینمتون.فکر کن اگه نیان ساری یکدست میشه.
ساروي 27 مهر 1393
هيچ وق ساري چند تكه نخواهد شد
دوستان توهم نفرماييد لطفا
نا شناس 27 مهر 1393
قابل توجه سارویهای مدعی مدیریت استان مازندران ، شما که شهرستان خودتان را نمیتوانید مدیریت کنید چطور ادعای مدیریت برای کل استان را دارید به امید روزیکه آمل ویا بابل مرکز استان شود.
كياسزي 27 مهر 1393
انتقال ميليون ها تن زبالهكه انواع كثافات و آلودگي ها را از مبدا تا مقصد يعني از خروجي شهر ساري تا پشتكوه ، بالتر از كياسر مگستراند و شيرابه ها و آلودگي هاي بيمارستاني و .... خطرات بسيار جدي براي منطقه است . آقاي شجاعي آيا جناب عالي زنده تشريف داريد ؟ شهروندان محترم ساروي آيا تا به كي مردم محروم چهاردانگه بايد تاوان بدهند ؟ ريزش شيرابه در مسير جاده علاوه بر پراكنش عوامل بيماري زا در مسير ، بدليل چرب و لزج كردن سطح جاده تاكنون موجب تصادفات منجر به جرح و مرگ شده. پس حرف هاي حاج آقا تيموري لااقل در اين بخش بسار درست و بجاست.
پاسخ ها به این نظر
amir 29 مهر 1393
مردم ساری و کیاسر سالهاست درکنار هم زندگی میکنند حتی نمایندگان ساری هم کیاسری اند .. کیاسر خود را جدا از ساری نمیداند چراکه مردمانی باتعصب دارند حالا یه سری کیاسری نماها سعی میکنند این شکاف را به وجود بیارند تا ساری را تضعیف کنند ..مشکل کیاسر هم باید با همبستگی و وحدت کیاسر حل بشه ...فقط اینو با دیدن این پیامها متوجه میشم کسانی دارند از آب گل آلود ماهی میگیرن ...وبسیار پر واضح است
نا شناس 27 مهر 1393
درود بر دودانگه ای ها که با هماهنگی وهمدلی با یکدیگر اموزش وپرورش ناخیه 2 ساری را به اسم دودانگه تغیر دادند و برای فتح اداره کل استان مازندران اماده اند با این مهره چینی دور بعد هم نماینده خواهند داشت ما چهار دانگه ای ها همدیگر را قیچی می کنیم ظرف چند ماه گذشته هر که نیروی دودانگه ای نبود از ناحیه 2 خارج شد
ساروی کیجا 28 مهر 1393
واقعا که چقدر از حس حسادت کیاسری ها و عدم سواد آنها رنج میبرم...

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.