.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیا شما افسرده هستید؟

 شمال نیوز: استرس، فشار اقتصادی و مشکلاتی چون بیکاری و فقر و درگیری های روزمره از شهر نشین ها انسانهایی عصبی و افسرده ساخته است.

البته اکثر مردم، در طول زندگی خود، در زمان‌های بخصوصی احساس غمگین بودن و افسردگی را تجربه می کنند. احساس افسردگی می تواند یک واکنش طبیعی به شکست ها، تلاش ها و مبارزات زندگی و یا صدماتی که به غرور فرد وارد می شود باشد.

اما اگر این احساس غم و اندوه شدید (مانند احساس درماندگی، نا امیدی و پوچی) از چند روز فراتر روند و به چند هفته کشیده شوند و در عملکرد طبیعی شما تاثیر بگذارند، ممکن است حالت شما چیزی بیش از غم و اندوه باشد. در این حالت ممکن است شما به بیماری افسردگی مبتلا شده باشید.

افسردگی انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها نیز علائم و درمان‌های مخصوص به خود را دارد.

به گزارش ایسنا، افسردگی حاد نوع شایعتر این اختلال است و توانایی فرد را در کار، مطالعه، خواب و دیگر فعالیت‌ها با مشکل مواجه می‌سازد. شدت افسردگی به سه گروه خفیف، متوسط و حاد تقسیم می‌شود که نوع حاد آن خطرناک‌ترین نوع افسردگی است.

به تازگی، رئيس انجمن علمي روانپزشکان ايران گفت: براساس بررسي هاي صورت گرفته در کشور، 30درصد بيماراني که به دليل شکايت از مشکلات جسماني از قبيل سردرد، ناراحتي هاي قلبي، گوارشي، اسکلتي – عضلاني، تنگي نفس و... به درمانگاهها و پزشکان عمومي مراجعه مي‌کنند، مشکل جسمي نداشته، تنها از اختلالات خلقي از قبيل اضطراب و افسردگي رنج مي‌برند که خود و اطرافيان آنان از بيماريهاي رواني در آنان خبر ندارند.

دکتر احمد جليلي در آستانه برپايي سي و يکمين کنگره ساليانه انجمن روانپزشکان ايران، گفته: براساس يافته هاي اين پژوهش 30 درصد ديگر از اين افراد، مبتلا به مشکلات جسماني و رواني به طور توام هستند و تنها 40 درصد ديگر واقعا به مشکلات جسماني مبتلا هستند.

وي تا کید کرده: با توجه به اهميت اختلالات خلقي به ويژه افسردگي ها که بعد از اضطراب، دومين بيماري شايع رواني در ايران و ديگر کشورها شناخته است، موضوع سي و يکمين کنگره ساليانه انجمن روانپزشکان ايران به افسردگي و اختلالات دوقطبي اختصاص دارد.

جليلي ادامه داده: اختلالات دوقطبي نيز به وضعيتي اطلاق مي‌شود که در آن بيماران در مقاطع زماني مختلف دچار افسردگي و در زمانهاي ديگري دچار سرخوشي غيرطبيعي و شيدايي مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه اختلالات خلقي بار مالي زيادي را بر اقتصاد خانواده و جامعه تحميل کرده، سبب غيبت از کار مي‌شود، خاطر نشان ساخته: افسردگي شايع ترين و پرخرج ترين بيماري اختلالات خلقي در جهان و از جمله کشور ماست که آمار آن نيز روبه افزايش است.

رئيس انجمن علمي روانپزشکان ايران يادآور شده: پديده خودکشي که حاصل افسردگي است به دليل ارتباط مستقيمي که با حيات يا مرگ انسان دارد از اهميت ويژه اي برخوردار است.

این در حالی است که مردم هنوز هم به اسم بیماری های روحی حساسند و حاضر به درمان اصولی خود نیستند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.