.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قابل توجه آقایان؛ این بیماری در کمین شماست
70 درصد کیست‌های کلیه به عنوان شایع ترین تومور کلیه در دنیا شناخته می‌شوند.

دکتر حسین بیک‌ محمد لو جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: 70 درصد کیست‌های کلیه به عنوان شایع ترین تومور کلیه در دنیا شناخته می‌شوند و کیست‌های کلیه اغلب ساده و ماهیت خوش خیم دارند ولی در صورت وجود شواهد غیر طبیعی در سونوگرافی و مشکل‌دار بودن کیست‌ می بایستی بررسی‌های بیشتری از نظر وجود بدخیمی همزمان صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: سه نوع کیست داریم، کیست‌های ساده، کیست های مشکل دار و کلیه پلی کیست است که در افراد مسن مشکلاتی چون فشار خون بالا، وجود هم‌زمان نارسایی کلیه و سابقه‌ی خانوادگی کیست از علل بروز این بیماری است همچنین در مردان احتمال تشکیل کیست کلیه بیشتر است.

این متخصص با بیان اینکه وجود کیست‌های بسیار زیاد با ابعاد مختلف در هر دو کلیه همراه با بزرگی کلیه و داشتن سابقه‌ی خانوادگی مثبت مطرح کننده بیماری نادر و ارثی پلی کیستیک است، گفت: برای تشخیص از سونوگرافی و گاها سی‌تی اسکن و یا ام‌آرآی کمک گرفته می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا هر کیست کلیه‌ای باید تحت درمان جراحی قرار بگیرد، گفت: در صورت وجود یافته‌هایی به نفع بدخیمی در سونوگرافی و تایید آن با سی‌تی اسکن و ام آر‌ آی بیمار بلافاصله تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد اما در صورت عدم وجود یافته‌هایی بدخیمی در سونوگرافی و ساده بودن کیست تنها پیگیری بیمار و انجام سونوگرافی دوره‌ای کفایت می کند.

محمد لو در پایان یادآور شد: در صورت وجود کلیه پلی کیستیک بیمار باید به صورت دوره‌ای تحت معاینات منظم، سونوگرافی و آزمایشات مربوطه قرار بگیرد و فشار خون بیمار کنترل گردد ولی نیازی به انجام جراحی یا تخلیه کیست وجود ندارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.