.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در همایش نقش اصناف در دوران جنگ مطرح شد
درخشش اصناف و بازاریان مازندران در دوران طلایی دفاع مقدس
اصناف و بازاریان در دوران طلایی دفاع مقدس از جهات مختلف مانند حضور در صف مقدم دفاع و تقدیم شهدا، مشارکت در امور پشتیبانی و انجام کارهای فنی و خدماتی، ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی خوش درخشیدند.
درخشش اصناف و بازاریان مازندران در دوران طلایی دفاع مقدس

به گزارش شمال نیوز، عباس رمدانی عصر شنبه در همایش نقش اصناف در دوران هشت سال جنگ تحمیلی که در اتاق اصناف ساری برگزار شد، با بیان اینکه اصناف مازندران انگیزه و اراده بسیاری در حمایت از رزمندگان و حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشتند، اظهار داشت: پشتیبانی و دفاع اصناف و بازاریان در طول دوران دفاع مقدس مثال زدنی و شایان توجه ویژه ای بود که باید به نحو احسن به ابعاد آن پرداخته شود.

وی افزود: پشتیبانی در جنگ تحمیلی از سوی بازاریان در بیشتر صنوف مشهود بود.

رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران با تأکید بر لزوم ارتقای بینش عمومی نسبت به رسالت شهدا بر اهمیت توجه به دنباله‌روی از مسیر آنان صحه گذاشت و خاطرنشان کرد: حماسه مقاومت اسلامی که امروز در بیشتر کشورهای اسلامی شکل گرفته و رخ نمایی می‌کند، متاثر از مقاومت رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس است.

رمدانی تصریح کرد: دیروز که دفاع مقدس بود، جنگ سخت بر ما تحمیل شد و امروز جنگ نرم را اتخاذ کرده اند که سمبل آن ابزاری چون ماهواره در خانه افراد مسلمان است که به نوبه خود تهدیدی مهلک تر از جنگ سخت به شمار می‌رود.

این مسئول درباره نقش کلیدی اصناف در دفاع مقدس ادامه داد: همراهی اصناف و بازاریان با مردم به‌ویژه با علما و روحانیت از جنبش مشروطه قوت گرفت، آنها در جریان انقلاب اسلامی با ارتباط با علما و پشتیبانی از مراجع و رساندن پیام انقلاب به مردم و همچنین با پشتیبانی مالی از مبارزات مردمی، تحصن و تعطیلی محل کسب خود نقش بی‌بدیلی در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایفا کردند.

وی با بیان اینکه نقش‌آفرینی اصناف و بازاریان تنها محدود به عرصه اجتماعی و اقتصادی نیست بلکه در هنگامه نه چندان دوری که شیرینی پیروزی انقلاب اسلامی هنوز بر جان مردم ننشسته بود کشور درگیر جنگ تحمیلی شد که تمام مخالفان عدالت و برابری که انقلاب اسلامی منادی آن بود به نهال نوپای انقلاب تازیدند در این ورطه هم، این اصناف و بازاریان بودند که با اتکا به ایمان و اخلاق ارزشی، روحیه انقلابی و منش اسلامی خود چالش‌های پیچیده در طول جنگ تحمیلی را مدیریت کردند و با حضور پر رنگ خود به عنوان بازوی توانا، یار و مددکار رزمندگان بودند.

رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران تصریح کرد: اصناف و بازاریان علاوه بر اقدامات فردی و خودجوش مانند دیگر اقشار نه تنها به وظیفه فردی خود در دفاع از کشور و کیان اسلامی اقدام کردند بلکه به عنوان نخستین اقدام فوری اصناف در آغاز جنگ به تشکیل ستاد پشتیبانی جنگ صنوف تولیدی مبادرت کردند.

وی ادامه داد: این ستاد بعد از حمله کفار بعثی به کشورمان و درخواست بازسازی ادوات جنگی توسط نیروهای درگیر در جنگ با هماهنگی حضرت آیت‌ الله خامنه‌ای تشکیل و از تاریخ 11/9/59 ستاد فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

این مسئول گفت: وظیفه اصلی ستاد در ابتدا بسیج و جذب نیروهای فنی شناخته شده داوطلب مردمی عضو صنوف تولیدی وخدماتی و اعزام آنها به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود. این ستاد در دوران دفاع مقدس با حضور گسترده در جبهه‌ها نه تنها کمبود ماشین‌آلات و قطعات مورد نیاز را در حد توانایی به خوبی بر طرف کرد بلکه ساخت قطعات لازم برای تحرک بیشتر نیروها در جبهه‌ها را نیز به خوبی به انجام رساند.

رمدانی تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت اصناف و بازاریان در دوران طلایی دفاع مقدس از جهات مختلف مانند حضور در صف مقدم دفاع و تقدیم شهدا، مشارکت در امور پشتیبانی و انجام کارهای فنی و خدماتی، ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی خوش درخشیدند و برگ زرینی در دفتر انقلاب اسلامی به ثبت رساندند.

رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران بیان داشت: این ستاد در مدت جنگ تحمیلی برای لشکرها و یگان‌های سپاه در جنوب و غرب کشور اقدام به اعزام حدود 40 هزار نفر نیروهای فنی و خدماتی به‌طور فی سبیل‌الله و اهدای یک میلیارد و 200 میلیون تومان کمک‌های جنسی و فنی اهدا کردند.

وی گفت: اصناف و بازاریان در جریان جنگ تحمیلی با تقدیم 10 هزار شهید رزمنده و نیز حدود 400 نفر از نیروهای فنی عضو ستاد که به درجه رفیع شهادت نائل شده‌‌اند، برگ زرین دیگری بر عملکرد اصناف در 8 سال دفاع مقدس افزودند.

* اصناف مازندران نقش اساسی در جنگ ایفا کرد

سردار علیجان میرشکار نیز در این همایش با بیان اینکه باید به رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا در دوران دفاع مقدس افتخار کنیم، اظهار داشت: بازماندگان دوران دفاع مقدس ارزش شهادت را درک کردند و سر تعظیم در مقابل رشادت‌های آنان فرود می‌آورند.

وی با بیان اینکه اصناف مازندران با حمایت های خود نقش اساسی در جنگ ایفا کرد، افزود: اکثر فرماندهان دفاع مقدس به نوعی از همین قشر پرتلاش بودند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه مردم و جوانان باید ارزش جانبازان و ایثارگران را بدانند، افزود: جانبازان امروز همسنگران شهدای دوران دفاع مقدس هستند و باید سر تعظیم مقابل آنها فرود آورد.

میرشکار با بیان اینکه تعداد شهدای دانش‌آموز کشور با تعداد شهدای ارتش جمهوری اسلامی برابری می‌کند، گفت: دفاع مقدس برای تمامی اقشار جامعه بود و تمامی افراد در پیروزی این جنگ نقش موثری داشتند.

وی بیان داشت: دشمنان با گفتمان امام خمینی(ره) آشنا بودند و می‌دانستند که این گفتمان هویت استکبار جهانی را نابود می‌کند و از همین رو در پی ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی بودند.

میرشکار با اشاره به اینکه تحریم‌ها ‌علیه ملت ایران از همان دوران جنگ تحمیلی آغاز شده بود، افزود: دشمنان با تمام قوا می‌خواهند گفتمان اسلامی را از بین ببرند اما تمامی اقشار جامعه با حضور در جنگ تحمیلی از گفتمان امام خمینی (ره) دفاع کردند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای غربی هنوز اسناد سری و فوق سری از جنگ تحمیلی ایران را فاش نکردند، بیان داشت: اما به گفته خودشان 35 کشور جهان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی با ایران در حال مبارزه بودند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه آلمان فعالیت 6 خط تولید سلاح شیمیایی علیه ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی را تایید کرده بود، افزود: در دوران جنگ تحمیلی دست کم 150 شرکت انگلیسی، آمریکایی، آلمانی و شوروی کشور عراق را تجهیز می‌کردند.

میرشکار با تاکید بر اینکه گروه 1+5 همان کشورهایی هستند که جنگ را بر کشور ایران تحمیل کردند، اظهار داشت: اوج اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به چالش کشیدن استکبار جهانی است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.147 seconds.