.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پيام ريیس دانشگاه مازندران بمناسبت سالگرد تاسیس دانشگاه مازندران

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومي دانشگاه مازندران، دكتر فخرالدين اصغري آقمشهدي در آستانه فرارسيدن آغاز چهل و پنجمين سالگرد تاسیس دانشگاه مازندران، پيامي صادر كرد. متن پيام به اين شرح است:
 

بسم الله الرحمن الرحيم

 
         ايرانيان از ديـربـاز سهم بـزرگـي در فتح قـله هـاي علم و فناوري جهاني داشته و در بسياري از مـوارد حتي بـا فـاصله بسيار زيادي از ديگران مرزهاي دانش را درنورديده اند.
 
         خود باوري و اعتماد به نفس از جمله ويژگي بارز ايرانيان در طول تاريخ تمدن غني ايراني – اسلامي بوده و بسياري از علومي كه تاكنون در انحصار كشورهاي قدرتمند علمي جهان قرار داشت، اينك با تلاش و همت وصف ناپذير دانشمندان ايراني، در اختيار اين سرزمين قرار گرفته است.
 
         خداوند بزرگ را شاكريم كه در كشوري زندگي مي كنيم كه با عنايت ويژه حضرت دوست و با تلاش خستگي ناپذير محققان و دانش پژوهان كشورمان، مرزهاي توسعه و پيشرفت را يكي پس از ديگري درنورديده و مسير ترقي و حركت به سمت ايراني توسعه يافته و آباد را مي پيمايد.
 
         دانشگاه مازندران به عنوان بزرگ ترين مركز آموزش عالي دولتي استان، از سال 1349 با گشايش مدرسه عالي علوم اقتصادي بابلسر كاربري آموزشي يافت و در حال حاضر با دارا بودن 12 دانشكده، مشغول فعالیت است که تعداد دانشجویان آن با در نظر گرفتن ورودي هاي سال تحصيلي جديد در حدود 13 هزار نفر مي باشد كه اين مهم، دانشگاهي پرنشاط، فعال و شاداب را در سال تحصيلي جديد به ما نويد مي دهد.
 
          اينجانب ضمن عرض ارادت به ساحت مقدس تعليم و تربيت، دانشگاه و دانشگاهيان، آغاز چهل و پنجمين سالگرد تاسیس دانشگاه مازندران را بـه جامعه بزرگ فرهيختگان دانشگاهي تبريك مي گويم و از صميم قلب همه تلاش ها و فداكاري هاي استادان، دانشجويان و كاركنان اين دانشگاه را ارج مي نهم و اميدوارم در سايه مجاهدت ها، موجبات ترقي و كسب جايگاه شايسته اي از سطوح علمي را فراهم كنيم.
 
         از خداوند منان براي همه دانش پژوهان، محققان، استادان و مديران اين مركز مهم، توفيق خدمت، موفقيت و سرافرازي مسئلت دارم.
 
        فخرالدين اصغري آقمشهدي
        سرپرست دانشگاه مازندران
 

شايان ذكر است: هسته اوليه دانشگاه مازندران را موسسه آموزش عالي اقتصاد بابلسر، مدرسه عالي علوم كشاورزي ساري، موسسه آموزش كشاورزي گرگان، مركز تربيت دبير فني نوشيرواني بابل و مركز تحصيلات تكميلي بابلسر( دانشگاه شمال ) تشكيل دادند كه بر اساس لايحه پيشنهادي دولت موقت و تصويب شوراي انقلاب در تاريخ  26 شهريور 1358 از ادغام اين مراكز، دانشگاه مازندران به صورت رسمي تاسيس گرديد.
    ساختمان سازمان مركزي دانشگاه مازندران در سال  1310 به عنوان هتل دربار ساخته شد و از سال 1349 با گشايش مدرسه عالي علوم اقتصادي بابلسر، كاربري آموزشي يافت. 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.039 seconds.