.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روحانی در معرفی وزیر علوم به مجلس، مسیر احمدی‌نژاد را می‌رود؟
چه کسی وزیر علوم می‌شود؟ این سوالی است که این روزها ذهن اقشار مختلف جامعه به ویژه سیاسیون و دانشگاهیان را به خود اختصاص داده است....
روحانی در معرفی وزیر علوم به مجلس، مسیر احمدی‌نژاد را می‌رود؟

چه کسی وزیر علوم می‌شود؟ این سوالی است که این روزها ذهن اقشار مختلف جامعه به ویژه سیاسیون و دانشگاهیان را به خود اختصاص داده است. برخی از نجفی سخن به میان می‌آورند، عده‌ای دیگر از صالحی نام می‌برند و برخی نیز می‌خواهند کواکبیان را وزیر کنند.

نجفی با سخنانی که بعدها گفت شوخی است، این تنور را گرم تر کرد. سرپرست وزارت علوم در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت انشالله خودم به عنوان وزیر معرفی می‌شوم. در کنار نام نجفی از افرادی همچون سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور ،محمد فرهادی وزیر اسبق بهداشت و درمان و رییس کنونی جمعیت هلال احمر ، علیرضا منادی نماینده تبریز و عضو هیات رییسه مجلس، مصطفی معین وزیر پیشین علوم و علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نام برده می شود.

مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگویی اعلام کرد که« وزیر علوم در مهلت قانونی به مجلس معرفی خواهد شد و احتمال دارد این معرفی تا 3 ماه آینده به طول انجامد. این یعنی اینکه تا زمان معرفی وزیر جدید، بازار شایعه‌ها پیرامون وزارت علوم داغ داغ خواهد بود.

منادی سفیدان عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که رئیس جمهور، نجفی را به عنوان وزیر معرفی خواهد کرد. این نماینده مجلس اعتقاد دارد که : آقای نجفی هم سابقه وزارت دارد و هم از اساتید دانشگاه‌ است.

  گرچه در رابطه با لیاقت محمد علی نجفی در مقام وزارت علوم هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد اما آنچه احتمال معرفی وی به بهارستان را کمی با مشکل مواجه می‌سازد این است که نجفی یک بار رای عدم اعتماد مجلس نهم را در کارنامه خود دارد اما از سوی دیگر آنچه می‌تواند این احتمال را تقویت نماید آن است که در مرداد92 زمانی که به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم به بهارستان معرفی شد تنها یک رای مخالف موجب شد تا او راهی وزارتخانه نشود.

در کنار این اظهار نظر بسیاری دیگر از افراد و گروه‌های سیاسی و دانشجویی نیز از رئیس جمهور درخواست کرده‌اند تا وی نجفی را به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی کند. اگر رئیس جمهور روحانی نجفی را به عنوان وزیر معرفی کند، اونهمین سرپرست یک وزارتخانه طی 9 سال گذشته است که از صندلی سرپرستی یک وزارتخانه به کرسی وزارت می‌رسد.

از 11 سرپرستی که محمود احمدی نژاد بعد از استیضاح، برکناری یا استعفای وزرای خود انتخاب کرد، هشت نفر آنان به عنوان وزیر به مجلس معرفی شدند و سه نفر دیگر تنها عهده دار سرپرستی وزارت خانه بودند و نتوانستند نظر مثبت رئیس جمهور را به خود جلب کنند.

باید دید که اولین سرپرستی که از سوی روحانی بعد از استیضاح وزیر علوم دولت یازدهم منصوب شد، راهی وزارت خانه خواهد شد یا روحانی در آخرین لحظات فرد دیگری را به عنوان وزیر به مجلس معرفی خواهد کرد. مسئله‌ای که در این میان مشخص است این نکته است که بنا برگفته روحانی وزیر بعدی علوم نیز باید همان راهی را برود که فرجی دانا در دوران وزارت کوتاه خود طی کرده است. مسیری که می‌تواند پای وزیر جدید علوم را نیز به وادی استیضاح باز کند.   در جدول زیر به وضعیت وزارتخانه هایی که در دولت احمدی نژاد با سرپرست اداره شدند و برخی از این سرپرست ها به مقام وزرات رسیدند اشاره شده است؛  

 

وزیر برکنارشده

سرپرست

وزیر معرفی شده

وزارتخانه

دولت

محمود فرشیدی

علی احمدی

علی احمدی

وزارت آموزش و پرورش

دولت نهم

داوود دانش جعفری

حسین صمصامی

سید شمس الدین حسینی

وزارت اقتصاد و امور دارایی

دولت نهم

محمد ناظمی اردکانی

اسدالله عباسی

اسدالله عباسی

وزارت تعاون

دولت نهم

جمال کریمی راد

غلامحسین الهام

غلامحسین الهام

وزارت دادگستری

دولت نهم

محمد رحمتی

حمید بهبهانی

حمید بهبهانی

وزارت راه و ترابری

دولت نهم

پرویز کاظمی

علی یوسف پور

عبدالرضا مصری

وزارت رفاه

دولت نهم

علیرضا طهماسبی

علی اکبر محرابیان

علی اکبر محرابیان

وزارت صنایع و معادن

دولت نهم

مصطفی پورمحمدی

مهدی هاشمی

علی کردان

وزارت کشور

دولت نهم

علی کردان

صادق محصولی

صادق محصولی

وزارت کشور

دولت نهم

کاظم وزیری هامانه

غلامحسین نوذری

غلامحسین نوذری

وزارت نفت

دولت نهم

رضا تقی پور

محمد حسین نامی

محمدحسین نامی

وزارت ارتباطات

دولت دهم

منوچهر متکی

علی اکبر صالحی

علی اکبر صالحی

وزارت امور خارجه

دولت دهم

مرضیه وحید دستجردی

محمدحسن طریقت منفرد

محمدحسن طریقت منفرد

وزارت بهداشت

دولت دهم

عبدالرضا شیخ الاسلام

اسدالله عباسی

اسدالله عباسی

وزارت کار و رفاه اجتماعی

دولت دهم

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.396 seconds.