.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شب درخشش ورزشکاران ایرانی در دنیا ؛
کشتی ایران قهرمان جهان شد؛ والیبال تاریخ ساز+ پیام رهبر انقلاب به کشتی گیران و جدول جهانی والیبال
شمال نیوز: تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران در پنجاه و ششمین دوره پیکارهای جهانی این رشته برای اولین مرتبه در تاریخ این رقابت ها عنوان قهرمانی را کسب کرد.

 یکشنبه شب برای ورزش کشور شبی به یاد ماندنی شد و از یک سو کشتی گیران فرهنگی کشورمان برای نخستین بار بر بام جهان ایستادند و از سوی دیگر تیم ملی والیبال کشورمان توانست صعودی تاریخی به جمع شش تیم برتر جهان داشته باشد. 

ولاسکو ایران را سربلند کرد

با پیروزی تیم ملی والیبال آرژانتین مقابل آمریکا، صعود ملی‌پوشان کشورمان به مرحله بعد مسابقات قهرمانی جهان قطعی شد.

 تیم ملی والیبال آرژانتین در دیداری نزدیک موفق شد با نتیجه 3 بر 2 آمریکا را شکست دهد. شاگردان ولاسکو با تحمیل این شکست به یانکی‌ها موجب قطعی شدن صعود ایران به مرحله بعد شدند. ست‌شماری آرژانتین در این بازی 19 بر 25، 28 بر 26، 25 بر 20، 23 بر 25 و 15 بر 11 است.

ایران با پیروزی 3 بر یک مقابل صربستان، 15 امتیازی و آمریکا با کسب یک امتیاز این بازی 14 امتیازی شد و پایین‌تر از ایران قرار گرفت. آرژانتین نیز با این 2 امتیاز 8 امتیازی شد.

کشتی گیران خوش درخشیدند

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب 4 مدال رنگارنگ و کسب 42 امتیاز برای نخستین بار عنوان قهرمان رقابتهای جهانی را از آن خود کرد. در پی این قهرمانی حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی به اعضا و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی ایران ، کسب این افتخار و پیروزی را تبریک گفتند.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران عصر امروز پس از سه روز پیکار در رقابتهای جهانی 2014 ازبکستان موفق شد با کسب یک مدال طلای حمید سوریان در وزن 59 کیلوگرم، یک مدال نقره امید نوروزی در 66 کیلوگرم و دو مدال برنز افشین بیابانگرد و قاسم رضایی در اوزان 71 و 98 کیلوگرم برای نخستین بار قهرمان رقابتهای جهانی شود.

قهرمانی تاریخی تیم ایران در حالی مسجل شد که افشین بیابانگرد توانست مدال برنز وزن 71 کیلوگرم را از آن خود کند و پیش از دیدار قاسم رضایی، این موفقیت بزرگ را از آن کشورمان کند.

همچنین حمید سوریان نابغه کشتی فرنگی ایران و جهان که پیش از این 5 مدال طلای رقابتهای جهانی و یک مدال طلای المپیک را در کارنامه داشت، با قهرمانی در رقابتهای جهانی ازبکستان ششمین طلای جهانی خود را نیز به چنگ آورد و رکوردی جاودانه از خود باقی گذاشت.

پیش از این عبدالله موحد با کسب 5 مدال طلای رقابتهای جهانی و یک مدال طلای المپیک، پر افتخارترین کشتی‌گیر ایران بود.

رده‌بندی انفرادی:
59 کیلوگرم:
1- حمید سوریان (ایران) 2- مینگیان سیمینوف (روسیه) 3- المرات تسمرادوف (ازبکستان) و استیگ آندره برگه (نروژ) 5- اسماعیل بوررو (کوبا) و اسپنسر مانگو (آمریکا) 

66 کیلوگرم:
1- داوور استفانک (صربستان) 2- امید نوروزی (ایران) 3- تاماش لورینچ (مجارستان) و ادگاراس ونسکایتیس (لیتوانی) 5- فرانک استابلر (آلمان) و حسن علی اف (آذربایجان)

71 کیلوگرم:
1- چنگیز لابازانوف (روسیه) 2- یونس اوزیل (ترکیه) 3- افشین بیابانگرد (ایران) و رسول چونایف (آذربایجان) 5- الکساندر ژمیانوویچ (بلاروس) و وارشام بورانیان (ارمنستان)

75 کیلوگرم:
1- آرسن جلفالکیان (ارمنستان) 2- نون زوگاج (کرواسی) 3-  اندرو بسیک (آمریکا) و الوین مورسالیف (آذربایجان) 5- هیرویوکی شیمیزو (ژاپن) و زورابی داتوناشویلی (گرجستان)

80 کیلوگرم:
1- پیتر باسکی (مجارستان) 2- یوگنی سالیف (روسیه) 3- سلجوق جبی (ترکیه) و جیم پترسون (سوئد) 5- بوزو استراسویچ (کرواسی) و تادیوس میچالاک (لهستان) 7- حبیب‌الله اخلاقی (ایران)

85 کیلوگرم:
1- ملونین نمونوی (فرانسه) 2- سامان طهماسبی (آذربایجان) 3- ژان بلنیوک (اوکراین) و ویکتور لورینچ (مجارستان) 5- رامسین عزیزسیر (آلمان) و کریستوفر یوهانسون (سوئد)

98 کیلوگرم:
1- آرتور الکسانیان (ارمنستان) 2- الیور آدریان هاسلر (آلمان) 3- قاسم رضایی (ایران) و جنک ایلدیم (ترکیه) 5- الکساندر هرابوویک (بلاروس) و آلین الکسیوس کیوراریو (رومانی)

130 کیلوگرم:
1- میخاین لوپز (کوبا) 2- رضا کایالپ (ترکیه) 3- هکی نبی (استونی) و بیلال ماخوف (روسیه) 5- لیوبومیر دیمیتروف (بلغارستان) و ادوارد پوپ (آلمان) 8- بهنام مهدی زاده (ایران)

رده‌بندی تیمی:
1- ایران 42 امتیاز
2- روسیه 37 امتیاز
3- ترکیه 35 امتیاز

 

از سوی دیگر و در پی کسب مقام قهرمانی جهان از سوی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی ازبکستان، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی به اعضا و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان، کسب این افتخار و پیروزی را تبریک گفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اعضا و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی ایران؛

کسب مقام قهرمانی را به شما و ملّت عزیز تبریک میگویم و از اینکه باعث سرافرازی کشور شدید، تشکر می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : ورزش , والیبال , کشتی , ایران
نظرات خوانندگان :

نا شناس 24 شهريور 1393
کسب عنوان قهرمانی جهان کشتی فرنگی، قهرمانی والیبال نوجوانان آسیا و صعود تیم ملی والیبال به جمع 6 تیم برتر دنیا را به همه ایرانیان تبریک میگم.

من خودم فوتبالیست بودم ولی به نظرم حق فوتبال نیست اینقدر پول توش خرج بشه بدون اینکه هیچ عنوان قابل توجه ای به دست بیاره.باید پول فوتبال توی رشته های مستعد کشور خرج کرد.نتیجه اون خیلی بهتره
نا شناس 24 شهريور 1393
به نظر بنده بايد در ورزش هاي شنا شيرجه ،دوميداني و تير اندازي هزينه شود و جوانان را تشويق كرد تا به اين رشته ها روي بياورند به خاطر اينكه بيشترين مدال و رشته هاي پيچيده در آن وجود دارد كه به راحتي مي توان مدال گرفت و در المپيك و بازيهاي بازيهاي آسيايي مدال خوش رنگ طلا را براي كشور عزيزمان ايران به ارمغان آورد تا بتوانيم رنكينك مدال هاي خودمان را در اين مسابقات بهتر از گذشته شود

ام كو گوش شنوا!!!!!!@
بابلکناری 24 شهريور 1393
دوستان دیگه بهتره پول توی ورزش های همگانی خرج بشه نه قهرمانی چو در ورزش همگانی تمام مردم سود می برند ولی در قهرمانی چند نفر سود می برند و اکثر مردم فقط چند روز خوشحالی می کنند....سلامتی مهمتر از هر چیزی است... پس بیایید ورزش همگانی را گسترش دهیم!!!!
كاير ايراني 24 شهريور 1393
احسنت
زنده باد ايران و ايراني
ساسان 25 شهريور 1393
فوتبال بايد 5 سال تعطيل بشه فقط براي تيمهاي پايه بايد هزينه بشه اونهم مثل واليبال از سراسر كشور شايسته ها و استعداد ها كشف بشن.
بودجه فوتبال براي تيمهاي ورزشي ديگه هزينه بشه .
موسي علي مكه قهرمان كاراته جهان در سال 2013 امثال بدليل نداشتن بودجه و وضعيت مالي ضعيف به مسابقان اسيايي اعزام نشد.شغلش نكهباني بيمارستانه.
ما اينطوري از قهرمان جهان حمايت ميكنيم و پول نفت رو تو منجلاب فوتبال هدر ميديم .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.