.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یارانه افراد بی‌سواد قطع می شود

شمال نیوز: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مازندران اظهار داشت: به پیشنهاد مطرح شده دولت، به افرادی که در سن سوادآموزی قرار دارند ولی نسبت به با سواد شدن اقدام نمی‎کنند از سال 95 یارانه پرداخت نمی شود.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ داوود تقی نیا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال 90، استان مازندران با نرخ سوادی 97 درصد رتبه اول باسوادی در کشور را داراست.

وی با اشاره به وجود 3 درصدی بی سوادان در استان افزود: با توجه به پراکندگی استان از لحاظ جغرافیایی در جذب و شناسایی این افراد، به همکاری 29 دستگاه ذیربط نیاز است.

تقی نیا اظهار داشت: ساختار سوادآموزی، تحکیم سواد و دوره انتقال سه ساختار آموزشی جدید را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه جامعه هدف نهضت سوادآموزی، گروه سنی 10 تا 49 سال است، بیان داشت: متاسفانه بدلیل فقر فرهنگی تعداد خانم ها دوبرابر آقایان است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران ابراز داشت: افزایش جمعیت خانوار، مشکلات معیشتی و اقتصادی و بعد مسافت خانه تا مدرسه از مهمترین دلایل وجود بی سوادی بخصوص در بین اقشار آسیب پذیر جامعه هستند.

وی همچنین گفت: استقرار بی سوادان و کم سوادان به دلیل مهاجرت روستاییان به شهرها نیز کمتر شده لذا دسترسی به این افراد را سخت تر می کند.

تقی نیا طرح باسوادکردن اولیای بی سواد را نخستین طرح 14گانه سوادآموزی عنوان کرد و افزود: تعداد 4 هزار و 432 نفر تابهامروز در سطح استان شناسایی والایش شدند که تا پایان سال 94 همه ی این تعداد باسواد خواهند شد.

وی تصریح کرد: انسداد مبادی ورودی(آموزش در نقاط دوردست که حتی یک دانش آموز داشته باشد، یکی دیگر از طرح های 14گانه سوادآموزی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران به باسوادکردن گروه سنی 10 تا 20 سال اشاره کرد و افزود: جوانان و کودکان کار، بدسرپرست و بی سواد و همچنین کودکان و جوانانی که دارای معلولیت جسمی حرکتی هستند تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه 17 هزار نفر تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار می گیرند بیان کرد: 60 نفر از معلمین رسمی واجد شرایط و 3هزار نفر آموزش دهنده ی غیررسمی امسال در طرح نهضت سوادآموزی با این سازمان همکاری می‌کنند.

تقی‌نیا به پیشنهاد مطرح شده دولت برای عدم پرداخت یارانه به افرادی که در سن سوادآموزی قرار دارند ولی نسبت به با سواد شدن اقدام نمی‎کنند اشاره کرد و گفت: این طرح مقرر شد از سال 95 در کشور اجرا شود.

وی در پایان گفت: با اجرای این طرح افراد پس از شرکت در کلاس‌های آموزشی و دریافت آموزش لازم و اخذ گواهی سوادآموزی یارانه آنها مجددا برقرار می‌شود. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

خلردی 16 شهريور 1393
با تشکر از جناب آقای حاج داود به امید روزی شاهد بی سوادی کامل در استان باشیم
نا شناس 16 شهريور 1393
هردم ازاين باغ بري ميرسد بيچاره بي سواد ها ....آموزش پرورش به دانش آموزان برسد بهتر است با كلاس هاي 40الي 50نفري

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.439 seconds.