.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زمان توزیع کتب درسی مقطع متوسطه

مدیرکل چاپ، نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر که امسال 90 عنوان کتاب درسی به همراه لوح فشرده در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، گفت: کتب مقطع متوسطه اول و دوم از 20 شهریورماه توسط 5400 کتاب فروشی در سراسر کشور توزیع خواهد شد.
به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا سید احمد حسینی در یک نشست خبری به اعلام جزییات کتب درسی دانش‌آموزان پرداخت و گفت: مطابق اعلام وزیر آموزش و پرورش، کتب درسی مقطع ابتدایی، پیش دانشگاهی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش در استان‌ها توزیع شده و از پانزدهم شهریورماه در اختیار واحدهای آموزشی قرار می‌گیرد.

وی افزود: مدیران واحدهای آموزشی موظفند براساس آمار اعلامی استان‌ها، کتب را دریافت و با توجه به برنامه زمان‌بندی خود آن را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

مدیرکل چاپ، نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کتب دوره متوسطه اول، و متوسطه دوم در سه گرایش انسانی، تجربی و ریاضی در 5400 کتابفروشی توزیع و از بیستم شهریورماه در اختیار دانش‌آموزان سراسر کشور قرار می‌گیرد، گفت: آمار کل کتب درسی چاپ شده 125 میلیون جلد و شامل 964 عنوان است.

مشکل کمبود کتاب در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش نخواهیم داشت

حسینی با اشاره به چاپ هفت میلیون جلد کتب شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش گفت: این تعداد کتاب به طور کامل تولید شده و امسال با مشکل کمبود کتب در این دو شاخه مواجه نخواهیم شد. فنی و حرفه‌ای و کاردانش دارای 680 عنوان کتاب است.

وی در ادامه درباره کیفیت کاغذهای استفاده شده در چاپ کتب درسی اظهار کرد: 10 هزار تن کاغذ توسط شرکت‌های داخلی برای این امر در اختیار قرار گرفت و 30 هزار تن کاغذ نیز از کشورهای خارجی وارد شد. سال گذشته مشکلاتی در کیفیت کاغذهای تولید داخل داشتیم که امسال تا حدود زیادی این مشکلات برطرف شده و کیفیت کاغذهای مورد استفاده ایرانی در حد مطلوبی قرار دارد.

مدیرکل چاپ، نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: اکنون تعامل با صنایع داخلی بسیار مثبت است و سیاست آموزش و پرورش نیز استفاده بیشتر از تولیدات داخلی است.

کیفیت صحافی کتب درسی قابل دفاع است

حسینی با اشاره به اینکه کیفیت صحافی کتب درسی نیز قابل دفاع است، گفت: سال گذشته به علت تحریم‌ها جلد کتب درسی به صورت دو رویه گلاسه استفاده شد و چسب عطف کتب به خوبی به برگه‌ها نچسبید و با مشکل برگه برگه شدن کتب درسی روبه‌رو شدیم اما امسال این اتفاق نخواهد افتاد. تنها از دانش‌آموزان درخواست می‌کنیم که کتاب‌های خود را روی شوفاژ و بخاری قرار ندهند و در نگهداری آن کوشا باشند.

قیمت کتب درسی پشت جلد درج شده

وی با بیان اینکه قیمت پشت جلدی، قیمت کتاب درسی است، گفت: اگر در برخی کتابفروشی‌ها مبالغ بیشتری از خریداران اخذ کنند، تخلف است و باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

مدیرکل چاپ، نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره قیمت کتب درسی نیز گفت: با توجه به اینکه در سال گذشته با تغییر نرخ ارز مواجه بودیم و به جای ارز مرجع، استفاده از ارز مبادله‌ای در دستور کار قرار گرفت و در نتیجه تغییراتی در قیمت مواد وارداتی و کتب درسی اتفاق افتاد، اما قیمت به نسبت کتاب‌ها در مقاطع مختلف، متفاوت است.

اولیا بدون هماهنگی و مشورت با معلم، نکات آموزشی به فرزندشان منتقل نکنند

حسینی همچنین با اشاره به اینکه به سمت تحویل بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزان به همراه کتا‌ب‌های درسی حرکت می‌کنیم، گفت: امسال 90 عنوان کتاب درسی با لوح فشرده در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. معتقدیم تنها وسیله انتقال دانش، کتاب درسی نیست، البته کتاب درسی به همراه معلم باید مورد توجه قرار بگیرد و از اولیا درخواست می‌کنیم بدون هماهنگی و مشورت با معلم، نکات آموزشی به فرزندشان منتقل نکنند، زیرا اطلاعات معلمان ما برای تجویز به روز می‌شود اما اولیا اطلاعات به روز شده‌ای درباره روش‌های تدریس ندارند.
/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.108 seconds.