.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جاده خزرآباد بلای جان جوانان ساروی
سیده سعیده فلاح

آمار جان باختگان ناشی از تصادفات جاده ای در جاده فرح آباد ساری نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان 300 درصد رشد داشته است.

 شمال نیوز: جاده خزرآباد ساری به دلیل دارابودن موقعیت منتهی به شهرستان بابلسر، تعدد دانشگاه های مختلف، وجود مراکز خرید و سفره خانه های متعدد که مانند قارچ در حال رویش هستند، از حجم تردد مضاعفی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ تابستان امسال متاسفانه هر روز شاهد بروز تصادفات پی درپی و مرگ ومیر ناشی از تصادفات جاده ای در این شهرستان هستیم که حوادث دلخراشی را رقم می زند.

از ابتدای تابستان امسال تاکنون می توان گفت تقریبا هر هفته شاهد بروز سوانح جاده ای بودیم که اکثر قربانیان آن جوانان بودند.

در این میان خانواده ها نیز در کنترل جوانان نقش بسزایی ایفا می کنند که متاسفانه شاهد هستیم برخی خانواده ها که عموما از قشر مرفه هم هستند با در اختیار قرار دادن بالاترین امکانات به فرزندان خود بدون هیچگونه کنترل و نظارتی در رقم خوردن اتفاقات ناگوار از جمله تصادفات جاده ای، سهم دارند.

آنها تنها با این عقیده که وسایل آسایش و رفاه فرزندان خود را فراهم می کنند بی آنکه بدانند همان وسایل آسایش روزی مخل آرامش و بلای جانشان خواهد شد.

مصرف نوشیدنی های غیرمجاز، سرعت بالا ، جاده دریا، این سه عبارت گویا به تیتر یک تراژدی زندگی جوانان ساروی تبدیل شده است.



12 کشته طی 5ماه در جاده خزر آباد ساری

مدیر روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار شمال نیوز گفت: از ابتدای فروردین 93 تا پایان مرداد ماه، تعداد 12 نفر در اثر تصادف در جاده خزر آباد ساری جان باختند.

حسین سعادت فر افزود: از این تعداد، 9 نفر مرد و 3 نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه آمار جان باختگان در مدت مشابه سال قبل 3 نفر بوده است، بیان کرد: متاسفانه این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان 300 درصد رشد داشته است.

مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران همچنین گفت: در هفته اخیر نیز 3 جوان دیگر در همین محور به دلیل سرعت بالای خودرو کشته شدند.

 و اما سخنی با رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران

از وضعیت جاده های استان که همگی اشراف کامل بر ناامن بودن آنها دارند و به قول نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی، احداث برخی راه های مازندران باید در کتاب گینس ثبت شود، اما عاملی که در طی چند سال اخیر بر مرگ و میر ناشی از سوانح جاده ای کاهیده است حضور فعال و جدی و شبانه روزی مامورین راهنمایی و رانندگی در استان است.

اما جای تامل دارد در جاده ای که تقریبا هر هفته قربانی می گیرد آنهم به دلیل سرعت بالا، چرا حضور پرسنل خدوم راهنمایی و رانندگی که بیشترین تاثیر را در کنترل سرعت وسایل نقلیه دارند، به گونه ای که انتظار می رود نیست.

عدم حضور پررنگ ماموران راهنمایی و رانندگی در این مسیر، کنترل نشدن تردد و اطمینان رانندگان متخلف به عدم حضور پلیس و دوربین سرعت سنج و گشت های نامحسوس موجب شده تا از سوی برخی رانندگان مخاطی بخصوص جوانانی که رانندگی با سرعت بالا تنها تفریح شان محسوب می شود، اتفاقات ناگواری رخ دهد.

علی رغم همه تلاش های مامورین راهنمایی و رانندگی و همچنین فرماندهی انتظامی شهرستان ساری، همچنان شاهد بروز تصادفات آنهم از نوع دلخراش هستیم.

لذا در برهه ای که فرهنگ سازی در نحوه صحیح رانندگی لزوم اول در کاهش آمار تلفات است، حضور هرچه پررنگ تر پلیس راهنمایی و رانندگی می تواند در این مسیر راهگشا باشد همانگونه که تاکنون در برخی محورهای دیگر این اتفاق افتاد.

با این اوصاف، برنامه ریزی و جدیت بیشتر در این مسیر در کنترل سرعت ها ضروری به نظر می رسد. /250




ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 15 شهريور 1393

چهار تا دوربین کنترل سرعت جاهای حادثه خیز مثل پیچ اسفندان بزارن تا حد زیادی مشکل حل میشه به خدا هزینش زیاد نمی شه
فرشید 15 شهريور 1393
من یک املی هستم چند باری این جاده را رفتم انصافا بوی خون میده از پلیس راه محترم تقا ضا دارم بیشتر سخت گیری کنه فرهنگ رانندگی توسط اکثر راننده ها رعایت نمی شه سرعت زیاد
نا شناس 15 شهريور 1393
18 میلیارد تومن یا یورو یا دلار یا ریال بالاخره همینقدر بودجه گرفته نماینده جوون شهرمون فقط چون بان های مازندران توی ایران تحریم هستند این بودجه هایی که فقط ایشون میگیره به ما نمیرسه
نا شناس 14 شهريور 1393
خانوم فلاح از مقاله تحلیلیتون سپاسگزارم.لطفا این مقاله به سازمان های نام برده علی الخصوص پلیس راهنمایی رانندگی ارسال کنید.
یک شهروند 14 شهريور 1393
باید تا می تونن دوربرگردون بزنن
نا شناس 14 شهريور 1393
جالبه بچه پولدارها توي اينجا همش تصادف ميكنند بعدش سر كوچه حجله مي زارند و نوحه كريمي وپخش شربت و....
نا شناس 15 شهريور 1393
اقا فرهنگ رانندگی تون بلا ببرید بیجاره پدر مادرها که داغدار جوانهای نادان شون می شن
جواد 15 شهريور 1393
همیشه مشکل مال دیگران نیست چرا خود نظارتی را از خودمان شروع نمی کنیم حتما باید مامور و چوب بالای سرمان باشد
اکبر 15 شهريور 1393
لطفا از مسیرهای کیاسرو گهرباران هم گزارش تهیه کنید
ناصریان 15 شهريور 1393
حتی اگر از امروز یک نفر پیدا شود این جاده را به مطلوب ترین شکل ساماندهی کند فکر می کنید این جوانان و رانندگان بی مبالات به فکر اصلاح و بهبودفرهنگ رانندگی هستند ؟در همین جاده در هین رانندگی بودم که یکی از همین جان باختگان وحشیانه از سمت راست خودرو بنده سبقت گرفته و عامدانه به خودرو بنده زده و متواری گردید.
ج 22 شهريور 1393
خدا پدر مادر بخشدار سابق رو د پی جنوبی و شمالی را بیامرزد چقدر تلاش کردند تا مشکلات جاده ساری به فرح اباد را حل کنند البته تنها بخشدار با شجاعتی که در این چند سال دیدم عادل روحی بودش و اقایان در راس مسولیت گذاشتند که مشکلات حل بشود انگاری از کشته شدن بچه مردم در جاده دریا دارن لذت میبرند اقای فرماندار اقای استاندار سعی کنید مثل دکتر عادل روحی برای مردم یک خدمتگذار باشید نه اینکه دنبال پست مقام به هر کی التماس کنید دوره شما بسر رسید ومردم متوجه شدند
نظری 27 شهريور 1393
سلام متاسفانه تا فرهنگ سازی نشود همین اش هست و کاسه 00حتی اگر بهترین جاده دراین مسیر را داشته باشیم باز هم ادمهایی هستند که در رانندگی اصول ایمنی را رعایت نمیکنند مشکلات جاده فرح اباد یکی دوتا نیست باید مسئولین این امر ریشه یابی بکنند تا شاهد اینگونه ماجراهای تلخ و سگوار نشویم
نا شناس 30 شهريور 1393
اگر مثل كشورهاي پيشرفته كه عوارض بزرگراه را در پمپ بنزين دريافت مي كنند جرايم ناشي از سرعت زياد توسط دوربين كنترل بشود و در اولين پمپ بنزين دريافت بشه مردم ياد مي گيرند درست رانندگي كنند.
چشم انتظارفرزند 5 مهر 1393
سلام از رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تقاضادارم با قراردادن ماموران زحمتكش در اين جاده خانواده هاي چشم انتظار رو نگران نكنند.ما هم همين يه دريا رو داريم ديگه .بچه ها كجابرن .قبلا از همكاري شما سپاسگزارم.خداقوت
سارا 9 مهر 1393
خدا بیامرزه اقای رایان.کامران.رو ب خانواده شون صبربده خداجون...
عماد 29 آذر 1393
مقصر جاده نیس.خب من وقتی میبینم جاده ظرفیت سرعتو نداره چرا باید بگازم اصلا هیچ جای مازندران جاده ای نداره ک بشه با ا
طمینان بیشتر هز 100 رف اونوقت 200 میبریم.گارد ریلای وسط جادهام ک همش قلابیه بایه هاشو تیر 12 بجای 16 یا حداقل 14 میزنن
نا شناس 8 دي 1393
البته درسته که بعضی از افراد بد رانندگی میکنند ولی وقتی این ماشین های آلمانی وارد میشه و عوارض بالایی هم دریافت میشه باید جاده ها رو هم برای اون درست کنند (یا مشو با فیلبانان همنشین یا علم کن خانه ای درخورد فیل ) یعنی تو جاده ، رنو مدل 68 که با سرعت بیشتر از 80 کیلومتر در ساعت خطر مرگ داره با هیوندا مدل 93 که چهارتا ایربگ داره باید از یه قانون طبعیت کنه این یعنی خیانت به خانواده رانندگان خودروهای مدل پایین یعنی مهم نیست چهاندازه هستی همه باید کفش شماره 38 پاشون کنن .. این درسته ؟ البته من خودم یه ماشین پزو معمولی دارم ولی میگم تو زندگی یادبگیریم صورت مسئله رو پاک نکنیم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.133 seconds.