.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد احمدی‌مقدم از سریال «انقلاب زیبا»
احمدی مقدم به سریال " انقلاب زیبا" که هم اکنون از شبکه یک در حال پخش است، اشاره کرد و گفت: گرچه این سریال داستان و تکنیک خوبی دارد اما پلیس در این سریال عقب نشان داده شده و پلیسی را به تصویر کشیده که حتی کمترین ابزار و امکانات پلیسی ندارد و از شگردهای پلیسی بی بهره است.

فرمانده نیروی انتظامی برند سازی را موضوعی دانست که ناجی هنر تا حدی به آن رسیده و گفت: پلیس به سینما متعرض نیست اما هزینه بالا، کمی اثر بخشی و عدم بازخورد اقتصادی و به دست نیاوردن گیشه از دلایلی است که ما را به سمت صدا و سیما سوق می دهد.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در بازدید از موسسه ناجی هنر با اشاره به لزوم تدوین سند راهبردی برای "ناجی هنر" در راستای توسعه فیلم و سریال ها در نیروی انتظامی، اظهار داشت: از درون این سند می توانیم مجموعه ای برای سیاستگذاری داشته باشیم که بر پایه اصول و مبانی امنیت کشور، نیروی انتظامی در فعالیت های هنری می بایست سیاست های به روزی اتخاذ نماید.

وی ادامه داد: ناجی هنر به عنوان بازوی اجرایی است و نمی توان از آن انتظار سیاست های راهبردی داشت و سیاست ها می بایست در معاونت اجتماعی ناجا تبیین و تدوین گردد.

فرمانده ناجا بر تعریف مدل مالی با ثباتی برای این موسسه تاکید کرد و گفت: در این مدل باید حدود فعالیت ها، گستره آنها و منابع مالی، مشخص شود؛ هزینه های ناجی هنر قطعی است و باید تکلیف منابع مربوط به آن را از ابتدای سال روشن کرد.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه باید در ناجی هنر بخش های درآمد زایی را نیز پیش بینی کنیم، تصریح کرد: منابع درآمدی پایدار می تواند کمکی برای هزینه های پیش روی این موسسه باشد.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: نباید در اهمیت رسانه و به خصوص تلویزیون تردید کرد چرا که بی کیفیت ترین سریال تلویزیون از اثری که روی پرده سینما در حال اکران است موثر تر است.

فیلم ها باید انعکاس اقتدار، باور پذیری، تدبیر و عقلانیت و مردمی بودن پلیس باشند

انتقاد احمدی مقدم از یک سریال تلویزیونی

احمدی مقدم به سریال " انقلاب زیبا" که هم اکنون از شبکه یک در حال پخش است، اشاره کرد و گفت: گرچه این سریال داستان و تکنیک خوبی دارد اما پلیس در این سریال عقب نشان داده شده و پلیسی را به تصویر کشیده که حتی کمترین ابزار و امکانات پلیسی ندارد و از شگردهای پلیسی بی بهره است.

وی با بیان اینکه نمی توانیم تمام عناصر مد نظر پلیس خود را در یک فیلم و یا سریال بگنجانیم، افزود: اقتدار در حوزه های مختلفی چون، ابزار و امکانات، تکنولوژی و توجه به بعداجتماعی شالوده نیروی انتظامی است و باید به عنوان عنصری مشترک در تمام فیلم ها و سریال های تولید شده ناجا وجود داشته باشد.

فرمانده ناجا ادامه داد: پیام های متفرقه و متشتت باعث پراکنده شدن ذهن مخاطب و بی اثر شدن آنها می شود.

پلیس به سینما متعرض نیست

رئیس پلیس کشور با اشاره به اینکه پلیس به سینما متعرض نیست، گفت: هزینه بالا، کمی اثر بخشی و عدم بازخورد اقتصادی و به دست نیاوردن گیشه از دلایلی است که ما را به سمت صدا و سیما سوق می دهد؛ فیلم ها باید انعکاس اقتدار، حقیقت، باور پذیری، تدبیر و عقلانیت و مردمی بودن پلیس باشند و در این راستا می توان از ظرفیت ها و سوژه های پلیسی استفاده کنیم.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه رقابت با خارج از کشور باید نگاه غالب ما در تولیدات رسانه ای پلیسی باشد، تصریح کرد: می توانیم با کشورهای پیرامونی همکاری کرده و به نتایج موفقی دست یابیم؛ استفاده از تصاویر واقعی در فیلم ها و سریال ها می تواند موثر باشد.

فرمانده ناجا تاکید کرد: از فیلم سازان داخلی حمایت می کنیم و با سازندگان خارجی رقابت داریم.

فقر داستان نویسی، مهم ترین معضل سازندگان فیلم های پلیسی

احمدی مقدم افزودند: اگر بتوانیم با راهکارهایی چون مسابقه و درگیر کردن مردم در سریال ها و پیش بینی پایان بندی آن، مخاطبان را کنجکاو کرده، هم ذهن مردم فعال شده، هم می توانیم مخاطب را به خود جذب کنیم و هم دانش افزایی را به عنوان یک هدف دنبال نماییم.

احمدی مقدم فقر داستان نویسی را معضلی برای ساخت تولیدات رسانه ای ژانر پلیسی دانست و اذعان داشت: ظرفیت کارگردانان و بازیگران در کشور زیاد است اما نداشتن فیلمنامه و عدم همکاری دستگاه ها موجب ساخت فیلم هایی با محتوای کم اثر می شود.

وی ادامه داد: تجربیات کارآگاهان با تجربه و پرونده های پیچیده ای که ناجا توانسته به راحتی کشف کند، می تواند منبعی برای ساخت فیلم ها و سریال ها باشد؛ اگر در مقام مقایسه نگاهی به فعالیت های پلیس ایران و کشورهای دیگر داشته باشیم می بینیم که پلیس ایران با کمترین آسیب ها، حوادث را مدیریت و متوقف می کند و مثال واضح آن موضوع گروگان گیری در امریکا و روسیه است که آنان برای رهایی یک گروگان تمام افراد را نشانه می روند و در نهایت شاید فرد گروگان گرفته شده نیز کشته شود اما در ده سال اخیر در ایران در جریان گروگان گیری ها گرچه مامور پلیس شهید شده اما به گروگان آسیبی نرسیده است.

تاکید بر گسترش برند ناجی هنر در سطح بین المللی

فرمانده ناجا با بیان اینکه باید از واقعیت های فعالیت پلیس فیلم بسازیم، گفت: برند سازی موضوعی است که تا حدی ناجی هنر به آن رسیده است و باید بتوانیم این برند را در سطح منطقه ای و بین المللی نیز گسترش دهیم.

وی بر فعالیت های مشترک میان ایران و کشورهای پیرامونی در راستای تولیدات رسانه ای نیز تاکید کرد و گفت: به دلیل داشتن منافع مشترک امنیتی ایران با کشورهای اطراف، آنان در این خصوص خواهان همکاری و تعامل هستند؛ امارات و آذربایجان مثال هایی از این همکاری هستند.

به گفته احمدی مقدم می توان از هنر به عنوان دیپلماسی عمومی بهره برد و این امر باعث اعتبار بخشی به برند ناجی هنر در سطح منطقه ای و بین المللی می شود.

در ابتدای جلسه دکتر سعید منتظر المهدی ضمن تشکر از حضور فرمانده ناجابا تاکید بر مدیوم تلویزیون یه عنوان غیر تخصصی ترین رسانه و در عین حال تاثیر گذارترین رسانه در اذهان مخاطبین اعلام نمودند: مخاطبین تلویزیون عامه مردم هستند و به عنوان (Family Base Media )فرصتی است برای آموزش مبتنی بر درمان و هم چنین پیشگیری و آگاهی رسانی به مردم.

معاون اجتماعی ناجا تاکید کردند: تمامی تلاش ما ارائه تصویری از یک کاراکتر کاریزماتیک در کسوت پلیس است که تمامی شاخصه های یک انسان اخلاق مدار، دیندار،دانش بنیان و در عین حال مقتدر را داشته باشد که الحمد لله همکاران ما در موسسه ناجی هنر در این حوزه موفق بوده اند.

تولید 12 سریال با ژانر پلیسی

سردار سعید منتظر المهدی در ادامه به تولید 12 سریال با ژانر پلیسی و با موضوعات مختلف آسیب های اجتماعی اشاره و ابراز امیدواری کردند که این تولیدات مورد توجه مخاطبین قرار و در افزایش احساس امنیت اثر گذار باشد.

در این جلسه سردار تشکری معاون هماهنگ کننده ناجا، سردار اشراق رئیس بنیاد تعاون ناجا،احمد رضا خطیبی رئیس بانک قوامین ، سردار کارگر رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و تعدادی از مسئولان نیز حضور داشتند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.15 seconds.