.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پس از سخنرانی در یادواره شهدا ؛
آیت‌الله جباری امام جمعه بهشهر دار فانی را وداع گفت
شمال نیوز: آیت‌الله سید صابر جباری امام جمعه شهرستان بهشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری شامگاه یكشنبه درگذشت.
آیت‌الله جباری امام جمعه بهشهر دار فانی را وداع گفت

به گزارش شمال نیوز، صبح امروز حضرت آیت الله سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان بهشهر به دلیل کهولت سن و بیماری قلبی ،به دیار باقی شتافتند.

وی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه شهرستان بهشهر منصوب شد و در انتخابات دومین دوره مجلس خبرگان رهبری از سوی مردم مازندران انتخاب شد.

آیت الله جباری در سالهای اخیر ضمن ابتلا به بیماری قلبی و ضعف عمومی ،سنگر نماز جمعه را ترک ننموده و بنا بر اخبار واصله شب گذشته علی رغم تاکید پزشکان مبنی بر وخامت حال و استراحت مطلق،در یادواره یکی از شهدا به سخنرانی پرداختند،و پس از مراجعت به منزل حال ایشان وخیم شد.

یادشان گرامی باد


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 10 شهريور 1393
خداوند رحمتش کند و با اجداد طاهرینش مجشور نماید.انسان بزرگواری بود ومایه برکت مازندران بود
پاسخ ها به این نظر
علی نوری 10 شهريور 1393
تسلیت عرض میکنم رحلت عالم بزرگوار مفسر قرآن خطیب توانا ویار ویاور مصتضعفان استان به همه هم استانیهای عزیز
هادی 10 شهريور 1393
من نمیدونم دلیل دادن امتیازات منفی به این نظرات چیه؟
آیا واقعا نظارت این عزیزان اشکال داره یا درگذشت ایشون؟
صرف نظر از شخصیت اجتماعی و سیاسی آقای جباری، به هر حال کسی از مرگ همنوعش خوشحال نمیشه
جای بسی تعجب داره
فرنودی حمیدرضا 10 شهريور 1393

عروج ملکوتی سید عزیز و پدر معنوی شهرستان بهشهر آیت اله سید صابر جباری را خدمت ولی عصر- مقام معظم رهبری- بیت شریف جباری و همه دوستدارانش تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه باریتعالی علو درجات را برایش مسئلت می نماییم.
نا شناس 10 شهريور 1393
سید بزرگوار یار و یاور رهبر - مجاهد بزرگ - مفسری ارزشمند - پدر مردم بهشهر - مردی از نسل نیکان و پاکان به ملکوت اعلی پیوست تا در کنار جد بزرگش آرام گیرد روحش شادو مقامش متعالی
سید 10 شهريور 1393
درگذشت این روحانی مبارز.عالم فقید و نماینده مجلس خبرگان را به حضرت ولی عصر و مقام معظم رهبری و ملت شر یف ایران و مردم ولایی مازندران تسلیت عرض مینمایم.میرعمادی
نا شناس 10 شهريور 1393
خدارحمتش كنه
علی 10 شهريور 1393
خدایش بیامرزاد این سید شریف تبلیغ نظام می کرد و می گفت تبلیغ من از بابت دریافت حقوق نیست بلکه ایمان قلبی دارم
درویشی 10 شهريور 1393
یاور شهیدان به انها پیوست روحش شاد خانوادههای شهدا هرگز شما را فراموش نمکنند
افتخاری لمراسکی 10 شهريور 1393
ایشان از مفاخر بهشهر و مازندران و کشور بوده و در تمام صحنه های انقلاب حضور فعال داشته و چهر ه انقلابی و اخلاقی و علمی بوده خدا رحمتش کند و با شهدا محشور گرداند.
نادعلی زاده 10 شهريور 1393
خداوند متعال این مجاهد را با شهدا مهشور گرداند.
محمود- بابل 10 شهريور 1393
خداوند رحمتش بکند
درویشی 10 شهريور 1393
یاور شهیدان وحامی رزمندگان روحش شاد
نا شناس 10 شهريور 1393
خدا بهشت را نصیبش کند
دوستان مرجعیت 10 شهريور 1393
خدایش بیامرزد عالم وارسته و فقیه عادلی بود یادش گرامی و راهش پر رهرو
جمال 10 شهريور 1393
روحش شاد و یادش گرامیباد
مهدی 10 شهريور 1393
بنام خدا
باسلام وعرض تسلیت خداوند متعال ایشان را با اجداد طاهرینش محشور بگرداند
باقری 10 شهريور 1393
خدا رحمتش کند .انسان بزرگواری بود ومایه برکت برای مازندران وکشور بود.
نا شناس 10 شهريور 1393
دار فانی را وداع میگویند نه لبیک
علي اكبري - PMO 10 شهريور 1393
" انا لله و انا اليه راجعون " با سلام و عرض ادب ؛ ارتحال ملكوتي ، عالم رباني و فقيه صمداني ، مبارز خستگي ناپذير با طاغوت و ظلم و ستم ، همراه و همراز رزمندگان و مجاهدان دوران دفاع مقدس ؛ مروج دين بويژه سيره عملي علوي و فاطمـي ؛ محراب نشين جمعـه و جماعات ؛ مفسر قرآن كريم ؛ ياور بي بديل مقام معظم رهبري ؛ حامي و پشتيبان كم نظير ولايت مطلقه فقيه ؛ مجاهـد نستوه حضرت آیت‌الله حاج سید صابر جباری امام جمعه محبوب شهرستان ولايتمـدار و شهيد پرور بهشهر و نماینده مردم شريف استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری را به محضر ارزشمند و والاي رهبر معظم انقلاب الامام خامنه اي ، اعضاي معظم مجلس خبرگان رهبري ؛ حوزه هاي علميه ، ائمه جمعه و جماعات استان ، دانشگاهيان ، علاقمندان ، اقشار و صنوف جامعه ، مردم شريف استان لاله خيز مازندران بويژه همشهريان عزيز و غيرتمند و دين مــدار ، بيت مـكـــرم ايشان و وابستگان نسبي و سببي ؛ علي الخصوص به مردم متدين و بي آلايش خطه سرسبز هزارجريب بهشهر ؛نمازگزاران محترم مسجد آقا امام جعفر صادق(ع) و اهالي ارجمنـــد و عزيز نقـاش محـلــه از صميم قلب تسليت عرض نموده و از محضر حضرت رب الارباب خداوند غفار براي آن عالم روحاني وارسته سفر كرده عـلّــو درجـات و براي بازماندگان صبر و اجـر مسئلت دارم . « عاش سعیداً و مات سعیداً » . شادي روح اين عزيز ؛ امام و شهدا را با اهداي صلوات و قرائت حمـد و سـوره مهمـان بفرمائيــد .
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 10 شهريور 1393
خداوند رحمتش کنه همه ما ناراحت شدیم ولی معنی این پیام رو نفهمیدم که چی پیام به این بلندی مینویسی؟بس کنید دیگه درس عبرت بگیر
نا شناس 10 شهريور 1393
پیام تسلیت آقای شجاعی بمناسبت ارتحال عالم ربانی آیت الله جباری(ره)
بسم الله الرحمن الرحیم
اذا ماتَ العالِم ثُلِمَ في اِلاسلام ثُلمة لايَسُدُّها شَيء
درگذشت عالم مجاهد و فقیه صمدانی حضرت آیت ا…سید صابر جباری(ره) که عمر پر برکتش را در راه نشر معارف دینی و پاسداری از مرزهای عقیده و ایمان مصروف نمود، موجب تاثر و تألم گردید.
ایشان علاوه بر حضور در صحنه های عالی علمی، مجاهدی نستوه در زمان طاغوت و سالهای دفاع مقدس و همچنین در زمان سازندگی پس از جنگ بازوی پر توان نظام بودند. معظم له در سالهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در معیت علمای وارسته ی مازندرانی چون شهید مجاهد آیت الله هاشمی نژاد، آیت الله جوادی آملی، مرحوم آیت الله صالحی مازندرانی، مرحوم آیت الله هادی روحانی و… به مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی پرداختند.
این عالم بزرگوار با وجود ابتلا به بیماری قلبی و ضعف عمومی ،سنگر مقدس نماز جمعه را ترک ننموده و هرگز جلسات درس و بحث علمی را تعطیل نکردند و علاوه بر اینکه رئیس حوزه ها ی علمیه ی امام صادق (ع) ، چهارده معصوم ، جبل النور و قدسیه ی شهرستان بهشهر بوده خود نیز به تدریس خارج فقه و اصول، اعجاز علمی قرآن مجید، تفسیر و اخلاق در حوزه، دانشگاه و نهادهای مختلف از جمله جهاد، سپاه و …می پرداختند.
اینجانب فقدان اسف‌بار این یاور صدیق امام راحل و مقام معظم رهبری را به عموم ملت رشید و انقلابی و حوزه‌های علمیه و به ویژه خانواده گرامی ایشان و مردم انقلابی مازندران، تسلیت نموده، علو درجات روح عرشی آن عالم وارسته را از خداوند سبحان مسالت می‌نمایم.
سید رمضان شجاعی
نماینده مردم شریف ساری و میاندرود
محمد 10 شهريور 1393
خدا امام جمعه شهر ما رو بيامرزه واقعا آدم خوبي بودن
nosrati 10 شهريور 1393
اندوه ما در غم از دست دادن ان عزیز بزرگوار در واژه ها نمیگنجد

تنها می توانیم از خداوند برایتان صبری عظیم و برای آن مرحوم روحی شاد و آرام طلب کنیم
نا شناس 10 شهريور 1393
خداوند ایشان را رحمت کند ... لازم به ذکر است تیتر شما غلط است دار فانی منظور این دنیاست که آن را وداع کرد نه لبیک گفت .بلکه دار باقی را لبیک گفت ...اساتید
نا شناس 10 شهريور 1393
خداوند رحمتش بکند جانشین صالحش ایت ... نظری در مجلس خبرگان
اسدی 10 شهريور 1393
خدا رحمتش کند عالم بزرگ بود.
محمودی 10 شهريور 1393
با سلام و احترام
" ندای حق را لبیک گفت"..فکر میکنم این عبارت بهتر باشه.دار فانی را وداع گفت درست هست.
ایلیا 10 شهريور 1393
تسلیت به مردم بهشهر وروستای متکازین
نا شناس 10 شهريور 1393
خداوند متعال این مجاهد را با شهدا محشور کرداند . ان شا اله
جواد ساروک 10 شهريور 1393
فقدان این عالم بزرگوار را به مردم شریف بهشهر تسلیت عرض میکنم
نا شناس 10 شهريور 1393
رحلت این عالم بزرگوار را تسلیت و تعزیت عرض نموده و خداوند رحمتش کند. مازندران باید عزای عمومی اعلام شود.
نا شناس 10 شهريور 1393
خداوند این سید جلیل القدر را رحمت کند و انشاءاله با پیغمبر و ائمه معصومین (س ) و به مادرشان فاطمه اطهر محشور گرداند بنده این مصیبت عظیم را خدمت رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی و مردم شهید پرور مازندران و علی الخصوص به مردم ولایتمدار بهشهر تسلیت عرض می نمایم
سهراب تقی پور آهنگر - مدیر عامل و عضو هیئت مدیره موسسه امین محاسب دقیق ( بازرس قانونی و حسابرس مستقل شرکتها و موسسات بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی )
ابوترابی 10 شهريور 1393
" انا لله و انا اليه راجعون " خداوند روح این بزرگوار را با ائمه معصومین مشهور نماید. انشاء الله
نا شناس 10 شهريور 1393
درگذشت عالم ربانی این آیت وارسته الهی رابه همه تسلیت عرض می کنم انشاالله قدرعلمایمان را در زمان حیاتشان بدانیم .
مهدی احمدی 10 شهريور 1393
درگذشت این عالم مجهاد و فقیه وارسته را به محضر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی و نایب بر حقش امام خامنه ای و همچین مردم عالم دوست و ولایی مازندران و شهرستان بهشهر تسلیت عرض می کنیم.
تفضلی 10 شهريور 1393
چرا از دیده و دل خون نگریم چرا از ابرها افزون نگریم

بسان نخل در باران اگر من زسر تا پا نگریم چون نگریم
جامعه اسلامی مهندسین بهشهر 10 شهريور 1393
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال ملکونتی حضرت آیت الله جباری امام جمعه محبوب شهرستان بهشهر, نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری, عمار ولایت, همسنگر شهدا,پناه خانواده های شهدا جانبازان و آزادگان, غمخوار محرومان و مستضعفان, خطیب توانمند بر همه مازندرانی های ولایتمدار تسلیت باد.
نا شناس 10 شهريور 1393
انشاالله خدا با اجدادصالحش با ائمه معصومین و سید الشهدا محشور ش کند. آخرین منبرشان مربوطبه مجلس شهدا بود . خدا به افراد خاص چنین لطفی می کند خوشا به سعادتشان.
میثم معافی 10 شهريور 1393
آیت الله جباری انقلابی بود وانقلابی ماند وانقلابی بعدازشرکت ددریادواره شهدا رفت مصداق بارز این آیه شریفه است که:قالو ربناالله،ثم استقاموا وتتنزل الملائکه...انشالله درمجاورت امام (ره)ازتنعم اللهی مشحون گردد چرا که لایق است.
سید حسینی 10 شهريور 1393
خداوند ایشان را رحمت نماید. بسیار عالم بزرگوار و شریفی بود. ایشان در دفاع مقدس برای پیروزی اسلام زحمات زیادی کشیدند. راهش پر رهرو
اداره کتابخانه های شهرستان بهشهر 10 شهريور 1393
ما کتابداران اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهشهر و کتابخانه های عمومی این شهرستان درگذشت عالم مجاهد و خطیب توانا را به پیشگاه حضرت ولی عصر و مقام معظم رهبری و مردم شریف مازندران به ویژه مردم ولایت مدار شهرستان بهشهر تسلیت عرض می نماییم
صیدانلو 10 شهريور 1393
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام سلمه لایسدها شیئ هرگاه عالمی از دنیا رود شکافی در اسلام ایجاد می شود که هیچ چیز آن را پر نمی کند .ارتحال ملکوتی عالم جلیل القدر وفقیه مجاهد آیت الله جباری را با هیچ چیز نمی توان جبران کرد خدایش بیامرزد .
شهروند 10 شهريور 1393
وفات اين عالم عامل را به محضر شريف امام عصرعج،مقام معظم رهبري و مردم مازندران تسليت عرض مينمايم.
نا شناس 10 شهريور 1393
راحت شد از این دنیا والا...
سید حسن خلیلی 10 شهريور 1393
در گذشت عالم ربانی مفسر قرآن کریم امام جمعه محترم بهشهر و پدر بهشهری ها و مجاهد خطیب توانا به چیشگاه حضرت ولی عصر و مقام معظم رهبری و روحانیون و مردم شریف بهشهر تسلیت عرض می نمایم.
نا شناس 9 شهريور 1393
درگذشت این سید بزرگوار را به تمام مردم شریف مازندران تسلیت عرض مینمایم. روحش شاد و خداوند رحمتش نماید.
علی قاسمیان 9 شهريور 1393
روحش شاد یادش گرامی باد
مصطفی نوری 9 شهريور 1393
سلام. وفات عالم مجاهدوخسته ناپذیر و امام جمعه محترم شهرستان بهشهر را تسلیت و انشالله روحش با اجداد طاهرین محشور شود.
سید هادی موسوی از آمل 9 شهريور 1393
ارتحال ملکوتی حضرت ایت الله جباری نماینده خبرگان در استان مازندران و امام جمعه شهرستان بهشهر را به مقام معظم رهبری و بیت شریف ایشان بخصوص برادرزاده بزرگوار امام جمعه شهر سرخرود و امت حزب الله استان مازندران تسلیت عرض می نمائیم
حسين قربانپور گلچوب 9 شهريور 1393
ازشمارسربازان امام زمان يك تن كم وزشمارعلماهزاران بيش اميدواثق دارم به اجدادطاهرينش محشورشود مستضعفين بهشهريكي ازبزركترين حاميان اجتماعيشان راازدست دادند ازصميم قلب اين ضايعه مولمه رابه همه مردم شر يف مازندران تسليت ميگم
داور از سوادکوه 9 شهريور 1393
روحش شاد ولی سنش بالای بالانبود فقط مریضی قلب داشت نمیشه گفت کهولت سن
حسینعلی الیاسی 9 شهريور 1393
ارتحال ملکوتی حضرت ایت الله جباری پدر معنوی شهرمان را به محضر شريف امام عصرعج،ومقام معظم رهبري و مردم شریف مازندران تسليت عرض مينمايم.
فریدونکناری 9 شهريور 1393
خدا رحمتش کند ،تسلیت می گوییم خدمت مردم مازندران باز هم یک بزرگ دیگر را از دست دادیم واقعا ادم با سوادی بود
دکتر اسداله تیموری یانسری 9 شهريور 1393
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام سلمه لایسدها شیاً
خبر ارتحال عالم فرهيخته و محقق حضرت آيت الله حاج شيخ صابر جباری موجب تأثر و تاسف عميق گرديد. عالم زاهد و برجسته و محققي كه عمر خويش را وقت احياء تراث اهل بيت «عليهم السلام» نموده و همزمان نسبت به احياء فرهنگ و تاريخ ايران اسلامي بويژه مازندران بزرگ اهتمام ويژه داشت. امروز مازندران و خطه سرسبز هزارجريب بهشهر از ساحت وجود عالم رباني و فقيه صمداني ، مبارز خستگي ناپذير، همراه و همراز رزمندگان دوران دفاع مقدس، ياور بي بديل امام و مقام معظم رهبري، خطيب توانمند جمعـه و مفسر قرآن محروم گشت. اين ثلمه عظيم را به محضر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، مردم شريف استان لاله خيز مازندران به ويژه همشهريان عزيز و غيرتمند و دين مــدار ، بيت مـكـــرم ايشان و وابستگان نسبي و سببي ؛ علي الخصوص به مردم متدين و بي آلايش خطه سرسبز هزارجريب بهشهر تسليت عرض نموده و از محضر حضرت منان غفار براي آن عالم روحاني وارسته سفر كرده عـلّــو درجـات و براي بازماندگان صبر و اجـر مسئلت دارم. برای شادی روح امام راحل، شهدای عزيز، علمای منطقه هزارجريب و علی الخصوص اين عالم ربانی صلوات و قرائت حمـد و سـوره اهدا فرمائيــد .
دکتر اسداله تیموری یانسری
بسیج قوه قضائیه 9 شهريور 1393
هوالعزیز

رحم الله و رحمه واسعه
و حشره مع محمد و آل محمد

حضرت دوست وی را با اجداد طاهرینش محشور فرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد
یک شهروند 9 شهريور 1393
روحش شاد ایشان از برکات استان بودن
جوانان تیر تاش 9 شهريور 1393
با سلام ما نیز درگذشت این عالم ربانی را تسلیت عرض مینماییم. خداوند روح این عزیز را با اجداد معصومش محشور بفرماید.
جمعی از جوانان روستای تیرتاش
ل رو.ی گر 9 شهريور 1393
رحلت روحانی مجاهد و مبارز،مفسر قرآن کریم و نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه محترم بهشهر را محضر امام عصر (عج) و رهبر عزیزو ملت متدین ایران و مازندرانیهای غیور و بیت شریف ایشان تسلیت عرض می نمایم.خ روی گر
کارمندان فرمانداری بهشهر 10 شهريور 1393
عروج ملکوتی سید عزیز و پدر معنوی شهرمان آیت اله سید صابر جباری را خدمت ولی عصر- مقام معظم رهبری- بیت شریف جباری و همه دوستدارانش تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه باریتعالی علو درجات را برایش مسئلت می نماییم.
محسنی. بهشهر 10 شهريور 1393
خدا رحمتش کنه. تفسیر قران ایشان هیچ وقت از یادم نمیره.
خانواده سردارشهید احمدی آزاد 10 شهريور 1393
خبرارتحال عالم گرانقدر حضرت آیت الله جباری امام جمعه محترم بهشهرموجب تاسف وتاثر گردید ازخداوندسبحان علو درجات برای روح آن مرحوم وصبروشکیبایی برای بازماندگان خواستاریم
محمد رضا 10 شهريور 1393
خداوند روح ایشان را قرین رحمت بی منتهای خویش نماید. معظم له منشا خیر و برکات فراوانی برای انقلاب و مردم منطقه بودند. معظم له هیچ گاه سخنرانی برای شهدا را از دست نمی داد و همیشه می گفتند من شرمنده خانواده شهدا هستم.
روحش شاد
نا شناس 10 شهريور 1393
خبرارتحال عالم گرانقدر حضرت آیت الله جباری امام جمعه محترم بهشهرموجب تاسف وتاثر گردید ازخداوندسبحان علو درجات برای روح آن مرحوم وصبروشکیبایی برای بازماندگان خواستاریم.
یوسفی مدیرعامل شرکت سیمان نکا
صباغی -اسرم 10 شهريور 1393
سلام علیکم.خبرارتحال عالم جلیل القدرموجب تاسف وتاثرهمگان گردید.ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم ومردم شریف مازندران،انشاء الله باامام راحل،شهدای والامقام واجدادطاهرینش محشورگردد.
احمد 10 شهريور 1393
یار و یاور شهدا و خانواده شهدا به شهدا پیوست
داغ بزرگی است
ک .یحیی زاده 10 شهريور 1393
عروج ملکوتی سید عزیز و پدر معنوی شهرستان بهشهر آیت اله سید صابر جباری را خدمت ولی عصر- مقام معظم رهبری- بیت شریف جباری و همه دوستدارانش تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه باریتعالی علو درجات را برایش مسئلت می نماییم.
رزمندگان هشت سال جنگ روستای مهدیرجه 10 شهريور 1393
رحلت عالم مجاهد و همرزم جوانان شهید دوران سخت مبارزه و خون در هشت سال دفاع مقدس آیت ا... جباری را با دلی پر از اندوه به سوگ می نشینیم .از همرزمان این روحانی رزمنده برای استمرار شکوهمندی و عزت و سربلندی راه امام و رهبری دعوت می کنم که در تشییع پیکر پاکش همت والا و انقلابی داشته باشند.
سید حسین نصیری 10 شهريور 1393
خداوند انشالله روحش را قرین رحمت فرمایید و به بازماندگانش صبر عطا نماید.,,,, ولیکبن بنافت,,,,,,,,,,,,
رضا گلستان 10 شهريور 1393
با شهدا محشور گردد هزار جریب به او مدیون است
بسیجی 10 شهريور 1393
درگذشت عالم ربانی و مبارز خستگی ناپذیر و عالم فرزانه حضرت آیت اله جباری را به مقام معظم رهبری و خانواده گرامیش تسلیت عرض مینمایم...
ملک محمودی 10 شهريور 1393
روحش شاد. انسان والامقامی بودند .نعمتی بس عظیم برای خطه لاله خیز منطقه مابودند .خطیب توانا ویارویاور خانواده های شهدا وجانبازان عزیز بودند. خداوند با سرورشهدا محشورش بگرداند .امین
پاسخ ها به این نظر
علیجانی کیاکلا 10 شهريور 1393
خدا رحمتش کنه.
شادی روحش صلوات .
جانباز امیرکلایی 11 شهريور 1393
عااااااااااااااااااا لممممممممممممممم عاااااااااااااااااااااملللللللللللللللللل-
روحت شاد ای عالم عامل -بسیجی بودی و بسیجی ماندیو با بسیجیان و شهدا محشور میشوی-

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.228 seconds.