.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محیط‌بانان درجه‌دار می‌شوند
‌فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: حفاظت از محیط زیست نیازمند هوشمند‌سازی است و دیگر با روش‌های سنتی قابل کنترل نیست.

‌فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: حفاظت از محیط زیست نیازمند هوشمند‌سازی است و دیگر با روش‌های سنتی قابل کنترل نیست.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حمیدرضا خیلدار در سومین جشنواره منطقه‌ای "محیط زیست در آموزه‌های رضوی" در استان اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست با تقدیم 116 شهید و 125 جانباز در عرصه حراست از مناطق تحت نظارت تاکنون دین خود را در این حوزه ادا کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از 17 میلیون هکتار از اراضی کشور تحت کنترل و نظارت یگان حفاظت محیط زیست قرار دارد، افزود: فقط 3000 نفر نیرو محیط‌بان برای اراضی تحت کنترل مذکور داریم که بسیار کم بوده، برای مثال 40 هزار هکتار از اراضی یک منطقه فقط یک محیط‌بان دارد.

خیلدار با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست نیازمند هوشمند‌سازی بوده و دیگر با روش‌های سنتی قابل کنترل نیست، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از دوربین‌های مداربسته و دید در شب مناطق را کنترل و پایش کرد.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست کشور ادامه داد: همه متخلفان در حوزه محیط زیست مسلح هستند و سلاح هم مرگبار است بنابراین جان محیط‌نان همیشه در خطر است.

وی با اشاره به اینکه برای نظارت درست در حفظ محیط زیست شش دروه آموزشی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با دستور ابتکار همه محیط‌بابان بر اساس مدرک و سنوات درجه‌دار می‌شوند.

خیلدار با انتقاد از نبود اسلحه‌خانه استاندارد در شهرستان‌ها گفت: بیش از 4.5 میلیارد تومان اعتبار آموزشی برای حفاظت از محیط زیست نیاز داریم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: در بیش از 70 درصد عملیات‌های انجام شده شاهد همکاری نیروی انتظامی بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در پایگاه‌های اطفاء حریق در سراسر کشور برای مهار آتش سوزی در منابع طبیعی مشکلاتی وجود دارد، اضافه کرد: به 400 میلیار تومان برای تحهیز پایگاه‌های اطفاء حریق نیاز است.‌

به گزارش ایسنا، غلامحسین کاظمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام نیز در این جشنواره گفت: استان ایلام دارای قابلیت‌های توریستی و گردشگری خوبی در زمینه محیط زیست و منابع طبیعی است اما متاسفانه این ظرفیت‌ها در کشور ناشناخته است.

کاظمی اظهار کرد: استان ایلام با توجه به تنوع آب و هوایی، از لحاظ جانوری و پوشش گیاهی داری تنوع زیستی مناسبی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: ببش از 500 اثر در بخش‌های مختلف نقاشی، عکس، پوستر، مقاله و خاطره‌نویسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، افزود: 10 اثر با نظر هیات داروان مود قبول واقع شد و از آنها تجلیل شد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.