.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دو کلمه حرف حساب با اعضای شورای اسلامی شهر ؛
بر سر منافع مردم مرکز استان معامله نکنید!
شمال نیوز: استیضاح شهردار با 13 امضا در حالی در دستور کار شورای شهر قرار گرفت که حالا افکار عمومی منتظر است تا زمان بگذرد و پاسخ به یک سوال برای همیشه در کارنامه این دوره اعضای شورای شهر ثبت شود.

شمال نیوز: در غروب یک روز گرم تابستان ، نامه ای با 12 امضا به دست  دکتر جمشیدی رئیس شورای شهر رشت رسید تا امضای وی به عنوان سیزدهمین امضا، لحظات پرالتهابی را برای شهردار رشت به ارمغان بیاورد.http://www.shomalnews.com/photo/140924125323591378.jpg

استیضاح این روزها واژه آشنایی به گوش مردم است! از استیضاح فرجی دانا گرفته تا شهردار رشت و اخیرا هم صحبت از استیضاح شهردار لولمان و انزلی هم به میان آمده است اما همواره سعی فرد استیضاح شونده و عقبه ای که از او حمایت می کنند بر آن بوده است تا مانع از بروز این اتفاق شوند.

عملکرد ضعیف شهردار در کسب در آمد پایدار که قول آن را داده بود و محقق نشد، محکومیتهای متعدد قضایی و مسدود شدن حسابهای شهرداری به نحوی که دریافت حقوق پرسنل برخی سازمانهای شهرداری با مشکل مواجه شده ،در کنار بالا گرفتن انتقادات به عملکرد شهردارکه شهررشت به کارگاه ساختمانی با چاله چوله های بسیارتبدیل شده و از همه مهمتر سیاستگذاری امور شهری توسط کانونهای تبلیغ و محفلهای خارج از شورای شهر همگی بهانه ای بود تا بغض فروخورده شورانشینان سر باز کند و این بار اعضای شورا با 13 امضا خلیلی را به پای میز استیضاح بکشانند و البته نشان دهند در مواقع ضروری علیرغم وجود برخی اختلاف نظرها می توانند در بعضی از مسایل به وحدت به معنای واقعی کلمه برسند!

در این ماجرا هم مطمئنا شهردار رشت و عقبه حامی وی رایزنی های گسترده ای را برای جلوگیری از بروز استیضاح به کار خواهند بست که البته اصلا هم غیرطبیعی نیست!

فارغ از آن که استیضاح شهردار درست بوده یا غلط و دلیل اصلی این استیضاح چیست، این بار قضیه چیز دیگری است. مطمئنا این استیضاح می تواند سنگ محکی باشد برای امتحان اراده 13 عضوی که بر پای برگه استیضاح امضا کردند.

افکار عمومی به طور قطع از یک عضو شورا که نماینده مردم در پارلمان محلی است این تزلزل در آرا را نخواهد پذیرفت و در خوشبینانه ترین حالت هر گونه رایزنی که منجر به پس گرفتن امضای استیضاح شود ممکن است به صورت بیرحمانه ای از سوی شهروندان محکوم به زد و بند و سهم خواهی عضو پس گیرنده امضا از شهرداری گردد.

بی شک تغییر نظر و موضع در موضوع مهمی چون استیضاح شهردار یک کلانشهر و آن هم در فاصله تنها چند روز از زمان امضای نامه تا حضور شهردار در صحن علنی شورا، برای یک عضو شورا پذیرفته نیست!

اکنون روی سخن با 15 نفر است! خانم ها و آقایان! اکنون  که تصمیمات با مشورت شما که نمایندگان واقعی مردم هستید گرفته نمی شود قطعا مشاورین و تصمیم گیرندگان پرده نشین  عزم آن خواهند کرد که با استفاده از انتخابات پیش روی هیات رئیسه فضا را به سمتی ببرند که استیضاح انجام نشود.

موضوع آن نیست که خلیلی بماند یا برود! موضوع این است که فقط  و فقط خودتان تصمیم بگیرید نه کانونهای تبلیغ و محفلهای سیاسی.اگر دفاعیات شهردار منطقی و مردم پسند بود  به او اعتماد کنید و در غیر اینصورت اعتماد خود را که متکی به مردم است از او بردارید.مبادا که بر سر منافع مردم معامله کنید.وقت آن رسیده که نشان دهید که تصمیم گیرنده واقعی شما نمایندگان مردم هستید و لا غیر!!  در این صورت هر که شهردار باشد فقط و فقط با شما مشورت خواهد کرد!!!/ خزرآنلاین


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

یاور 7 شهريور 1393
را هی را که اشتباه رفته ایم : مشورت بر اساس آیه قرآن ( وامرهم شورا بینهم ، در امور مشورت کن ) کمکی بوده تا پیامبر بتواند ( اگرچه با توجه به اینکه ایشان عقل کل بوده اند وتمام اموررا کاملا مسلط بوده ولازم به مشورت نداشته اند ) با استفاده از آن در امور مردم تصمیم گیری بهتری نماید وبه مردم یاد بدهد ای مردم شما هم در انجام امور خود مشورت کنید . اما شوراهای امروز بجای آنکه بر اساس این آیه به شهردار مشورت دهند وموضوعات ومشکلات شهری را از طرق مختلف بررسی وراهکارهای مختلف را جُسته ودراختیار شهر داران قرار دهند تا اوبتواند تصمیم درست بگیرد ،خود تصمیم میگرند و پاشنه آشیل و مشکلی بر مشکلات دیگر شهرها شده اند . اگر این شهرداران بد عمل کردند ویا ضعیف هستند پس باید خودشان استعفاداده ویا استیضاح شوند که چرا این چنین کسی را انتخاب کرده اند که در این موضوع سخن بسیار وناله فراوان است که فرصت خود را می طلبد . اما کاندیداهای دلسوز آینده حوزه شهری باید به سمت اتحاد در تفکر ونگاه وبرنامه رفته وبا شناسایی یکدیگر و تشکیل یک ائتلاف قوی ومتعهد وهمچنین انتخاب یک فرد مسلط وکاربلد بعنوان شهردار از امروز با برگزاری جلسات مختلف به شناسایی ظرفیت ها ونارسایی ها ، راهکارها و برنامه های مشخص و عملیاتی پیشرفت شهر ها پرداخته و با ائتلاف کاندیداهای متحد،برنامه و شهردار مشخص در روزهای تبلیغات انتخاباتی به مردم معرفی کنند تا مردم درانتخاب درست اقدام کنند .
نا شناس 6 شهريور 1393
بابا این شورای شهر وشهردار رشت خودشون خسته نشدن همیشه تیتر اول سایت خبری شمال نیوز هستن؟؟؟؟؟
پاسخ ها به این نظر
شهرام اطاقسرایی 7 شهريور 1393
تومازنداران چندتا شهرداریم چراشورایی ساری همش نوطق ناباورانه غیرمعقول می کند چیزی نمی کی ادم بدش میاد اول ازخودت ایرادبکیر بعددیکران شورای ساری باید اماده باش باشه که وقتی چکی ازاسمان بارید سیل نیاید ساری رو نبرد نه تنها ساری بلکه دیکر شهرهای دیکراستانو ساری جای برای پارکینک نداره که باجک ماشینتونبرند جای سرویس بهداشتی نداره که جای باشه رفع رجوی کنی پارک خوب نداره خدابیامورزه دامادی رو پارک یادکاری کذاشت خیابانهاش همش ترافیک باداشتن این هم ادارات سازمان هنوز ساری شهر نشده میدان امام غیر تعطیلات شلوغ قفل ترافیک چرا شوراندارد یاخوابه یا دنبال کار شهرستان بابل توعمران وابادیه چون نگاه فرااستانی دارندبیچارها
دكتراي مديريت شهري 8 شهريور 1393
اصلا شورا بايد از بين برود .ديدگاهي كه آقاي احمدي نژاد داشت .البته شورا در چارچوب وظايف و اختيارات خوب مي باشد نه به معني شورا وارد سياست و بدو بستون هاي سياسي و اقتصادي
مگر مديركل ها توسط وزارتخانه ها تعيين نمي شوند مگه فرمانداران توسط وزير كشور تعيين نمي شوند.شهردار ها هم بايد توسط وزير كشور تعيين و در صورت عملكرد ضعيف خلع خواهند شد نه شوراهاييكه الان نمي گذارند شهرداران كارشان را انجام دهند و بدنبال منافع شخصي هستند
البته نقشه راه شهر ها توسط وزارت كشور بايد تعيين شود و شهرداران بر اساس آن نقشه راه عمل نمايند نه اينكه شهردار براي خودش برنامه داشته باشد.
رضايي
حاج حسین 8 شهريور 1393
انشاالله این بار نوبت شهردار ساری بشود تا شهرمان آباد گردد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.107 seconds.