.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دامادی:پزشکان در مقابل سلامت مردم مسئولند

به مناسبت روز پزشک و فرا رسیدن روز داروساز از پزشکان  وداروسازان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تجلیل به عمل آمد.
به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، رئیس دانشگاه دراین مراسم،  اجرای طرح تحول نظام سلامت را یکی از تحولات عظیم تاریخ سلامت کشور دانست و گفت: با حمایت دولت و مجلس، در راستای رفع مشکلات مردم در حوزه درمان با اجرای این طرح گام های مهمی برداشته شد.
دکتر قاسم جان بابایی، پرداخت بیش از 36 درصد هزینه های درمان را یکی از مهمترین دغدغه بیماران دانست و تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت از نیمه دوم اردیبهشت در تمامی بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی کشور به اجرا درآمد و بیمارستانها مکلف شدند هزینه درمانی بیماران از 10 درصد افزایش نیابد.
وی با بیان اینکه این امر در بیمارستانهای دولتی محقق شد، اظهار داشت: در استان مازندران به دلیل اجرای برنامه پزشک خانواده پرداختی بیماران از جیب به 7.5 درصد کاهش یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، رضایت بیماران و عدم مراجعه به دانشگاه برای تخفیف در هزینه های درمان را ازجمله نتایج اجرای طرح تحول نظام سلامت دانست و تصریح کرد: در این طرح بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی  موظف به تامین دارو و تمامی پروتزها و ملزومات مربوط به بیمار هستند به همین دلیل داروهای مورد نیاز  داروخانه های بیمارستان تا 3 ماه آینده تامین شدند.
دکتر جان بابایی، از افزایش 13 درصدی زایمان طبیعی در این طرح خبر داد و گفت: برای افزایش زایمان طبیعی نیاز به فرهنگ سازی داریم.
وی، بهبود کیفیت هتلینگ بیمارستانها و افزایش ظریب تختهای بیمارستانی، اجرای طرح ماندگاری پزشکان درمناطق محروم و اقامت پزشکان متخصص در بیمارستانهای غیرآموزشی را از دیگر بخشهای طرح تحول نظام سلامت برشمرد.
دکتر جان بابایی، در بخش دیگری از سخنانش، توجه به حوزه  بهداشت را از دیگر بسته های حمایتی در این طرح عنوان و تصریح کرد: با افزایش سواد مردم در حوزه بهداشت بار بیماریها و میزان مراجعات به بیمارستانها کاهش می یابد.
وی از ساخت خانه های بهداشت در استان مازندران خبر داد و گفت: 152 خانه بهداشت در این استان ساخته می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اشاره به اجرای برنامه پزشک خانواده روستایی دراستان اظهار داشت: سرانه پرداختی به پزشکان خانواده روستایی 2تا 3 برابر افزایش می یابد.
دکتر جان بابایی، اجرای برنامه پزشک خانواده شهری و روستایی را در ساماندهی بهداشت جامعه موثر دانست و افزود: 80 درد علت مرگها، بیماریهای غیرواگیر است که بسیاری از این بیماریها را می توان با خودمراقبتی و مراقبتهای اولیه پیشگیری نمود.

محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، پزشکی را یکی از مقدس ترین حرف در جامعه دانست و گفت: پزشکان در مقابل سلامت مردم مسئولند.

وی، ادامه داد: اجرای برنامه تحول نظام سلامت کار بزرگی بوده است که مورد حمایت مجلس نیز قرار گرفت.

در پایان این مراسم از پزشکان و داروسازان نمونه در واحدهای تابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است در این مراسم، علاوه بر رئیس و معاونان و مشاوران دانشگاه علوم پزشکی مازندران، حسن خيريانپور معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار مازندران، هادی حسینی و کمال علیپور نمایندگان مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ ، احمدعلی مقیمی نماينده مردم نكا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، رجبی فرماندار نکا،  حجت الاسلام موسی مستقیمان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مدیران  و روسای بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی سطح استان مازندران نیز حضور داشتند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 6 شهريور 1393
از نظام پزشکی کسی دعوت نبود؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.051 seconds.