.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
غولهای صنعتی مازندران جان می گیرد

نساجی، خزر خز، ذغال سنگ البرز غولهای صنعتی مازندران در دوره های گذشته به شمار می رفتند که اکنون بر درشان قفل خورده است و دولت برای رونق دوباره واحدهای راکد در استان گام برداشته است.
به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، با گذشت یکسال از فعالیت دولت تدبیر و امید، بارقه امید برای بازگشایی درهای قفل خورده صنایع بزرگ مازندران ایجاد شده و در صنایع استان به روی تولید و اشتغال باز می شود.
 
مازندران که سالهای سال به بهانه قطب کشاورزی بودن از گردونه صنعت باز مانده بود در یکسال اخیر با تغییر سند چشم انداز، به سوی صنعتی شدن گام می بردارد.
 
حال بد نمادهای صنعتی مازندران
 
نساجی قائمشهر و کارخانه ذخال سنگ البرز نماد صنعتی مازندران در دوران گذشته بشمار می رفت که در سالهای قبل به دلیل اتخاذ سیاستهای نامناسب بر درشان قفل خورد و بنوعی از گردونه تولید خارج شدند.
 
اکنون با گذشت یکسال از فعالیت دولت یازدهم این پرسش مطرح می شود که آیا کلید دولت تدبیر و امید برای بازگشایی قفل های صنعت مازندران کارگشا خواهد بود، آیا صنایع فعال استان به سرنوشت کارخانه های خزرخز، نساجی و ذغال سنک دچار نخواهند شد؟
 
استاندار مازندران در این زمینه به خبرنگار مهر می گوید: استان ما از نظر زیرساختهای صنعتی و تولیدی با مشکل مواجه است و در تلاشیم تا صنایع غیرفعال و راکد استان را دوبارهرونق بخشیم.
 
ذغال سنگ البرز احیا می شود
 
ربیع فلاح جلودار بیان داشت: به عنوان نمونه، روزی ذغال سنگ البرز به عنوان بزرگترین مظهر صنعتی استان بود که متاسفانه تعطیل شد و راه اندازی آن در دستور کار قرار دارد.
 
وی اظهار داشت: 700 میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی این طرح بزرگ صنعتی در نظر گرفته شد و علاوه بر 83 میلیون یور تسهیلات ارزی نیز در نظر گرفته شد.
 
فلاح بیان داشت: این طرح سبب ایجاد فضای کسب و کار و ایجاد  چهار هزار شغل در استان می شود و به فضای کسب و کار رونق می بخشد.
 
نساج ها در آرزوی رونق دوباره
 
فلاح جلودار همچنین دراره کارخانه نساجی مازندران نیز گفت: نساجی سالهای سال به عنوان یکی از معضلات کاری بود و اکنون با هماهنگیهای صورت گرفته و ورود یک سرمایه گذار جدید بخشی از مشکلات حل شده است.
 
استاندار مازندران تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از ادوات که مربوط به کارخانه بود و سالهای سال در جعبه ها خاک می خورد را از جعبه ها خارج کردیم و در حال نصب در کارخانه است.
 
فلاح جلودار عنوان کرد: همچنین با تلاش های صورت گرفته بخشی از اختلافات حل شد و امید می رود با رونق بخشی از کارخانه بزرگ حدود 400 شغل نیز ایجاد شود.
 
استاندار مازندران در عین حال تصریح کرد: یکی از بحث ها ما سند چشم انداز استان بوده و از روز اول که وارد استان شدیم با مطالعات صورت گرفته و تجربیات سعی کردیم محورهای چشم انداز را تغییر دهیم.
 
فلاح جلودار بیان داشت: صرف کشاورزی نمی تواند محور توسعه استان باشد و باید بحث گردشگری و اقتصادی را نیز فعال کرد.
 
کارگرانی که همچنان طلبکارند
 
اظهارات استاندار مازندران دراره نساجی مازندران درحالیست که هرازگاهی شاهد تجمع و اعتراض کارگران نساجی در زمینه پراخت مطالبات هستیم و در آخرین مورد که جمعی از کارگران درآستانه هفته دولت مقابل استانداری تجمع کرده بودند خواهان پرداخت مطالبات 30 ماهه خود شده است.
 
استاندار مازندران در این زمینه می گوید: این کارگران که بیشتر آنان را افراد بازنشسته تشکیل می دهند، خواهان دریافت مطالباتشان هستند و قرار است با فروش زمین متعلق به کارخانه، مطالبات این قشر پرداخت شود.
 
فلاح جلودار بیان داشت: مطالبات کارگران نساجی حدود 9 تا 12 میلیارد تومان است و بانک ملی تعهد کرده تا با خرید زمین، این مطالبات را تامین کند و اکنون در حال طی مراحل اداری است.
 
فرماندار قائمشهر نیز دراره آخرین وضعیت کارخانه نساجی می گوید: کارخانه نساجی به دلیل مطالباتی که کارگران داشتند و مصوباتی که دولت در سال 86 داشت مبلغ74 میلیارد تومان از بانک ملی وام دریافت کرد.
 
مهدی محمدی افزود : پیرو مصوبات همان سال انتقال کارخانه به خارج از شهر هم صورت نگرفت و به دلیل سوء مدیریت کارخانه و شرایط حاکم بر صنعت کشور کارخانه نتوانست شرایط خودش را تطبیق داده و مبلغ وام دریافتی امروز ، به 84 میلیاردتومان رسید و ملک در تصرف بانک درآمد و در نهایت تصمیم بر این شد که کارخانه طلب خودش را وصول کند.
 
فرماندار قائمشهر با اشاره به اینکه جلسات متعددی در طول تصدی وی در خصوص حل مشکلات کارخانه برگزار شده است واین تصمیم حاصل یک تفکر جمعی است اذعان داشت : صادقانه می گویم که امام جمعه ونمایندگان قائمشهر در مجلس شورای اسلامی و خصوصا"شخص استاندار زحمات بسیار زیادی را برای کارخانه نساجی متقبل شدند.
 
وی تأکید کرد : از سال 86 کارخانه ، دستگاههای چاپ و رنگریزی را وارد کرده بود ولی بعلت عدم پرداخت حق گمرک تا سه ماه قبل در پلمب گمرک بود که کارخانه می بایست مبلغ 14 میلیارد تومان بابت ترخیص بپردازد.
 
محمدی افزود : طی دو جلسه به اتفاق صاحب کارخانه و مدیرکل امور مالیاتی و حمایت های استاندار مقرر شد این بدهی طی سیزده چک به کمرگ پرداخت شود وبه این طریق دستگاهها از پلمب گمرک خارج شد.
 
وی خطاب به برخی افراد که می گویند بیت المال را به بانک داده اند ، گفت : آیا از سال 86 تاکنون که دستگاههای کارخانه نساجی بلا استفاده مانده بود آن کسانیکه می خواهند از کارخانه نساجی استفاده ابزاری و سیاسی کنند چه اقدامی انجام داده اند؟
 
 نساجی روزگاری برای قائمشهر برند بود و سوت کارخانه یادآور تلاش کارگرانی بود که نان آوران خانواده های چشم به راهشان بودند و انتظار می رود این کارخانه دوباره به روزهای اوجش بازگردد.
/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

کارگر نساجی 6 شهريور 1393
آقای استاندار نساجی الانش هم برای قائم شهر برند است البته در نوع تیم فوتبالش

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.149 seconds.