.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ابطال غیرقانونی سند زمین یک شهید در آمل
انصار حزب الله رینه آمل در بیانیه ای به افشاگری در خصوص زمین خواری یک فرد نظامی در رینه این شهرستان پرداخت و اعلام کرد: حدود چهار هکتار از زمین‌های متعلق به یکی از شهدای مفقودالاثر به نحو غیر قانونی ابطال شده و با سندی ساختگی به فروش رسیده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از بلاغ، انصار حزب الله رینه آمل، در پی زمین خواری علنی در این شهر، با صدور بیانیه ای اعلام کرد:رینه لاریجان شهری است با قدمت تاریخی زیاد و با بافت جمعیتی مومن که جزو پیشگامان وادی شهادت و ایثارند و به این پیشگامی و دفاع از انقلاب اسلامی مفتخرند، هنوز مصاف مردم این شهر با منافقین و ضدانقلاب در سال ١٣٥٩ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ثبت است، تقابلی که در روز قدس مردم را از رینه تا گزنگ با پای پیاده کشاند و  مجاهدتی که منجر به فرار منافقین از منطقه لاریجان به سمت آمل شد.

چندی است فردی معلوم الحال به نام خانوادگی «ن» که منتسب به یکی از ارگان های نظامی است، با غصب زمین های مردم و با ادعای نمایندگی از آن ارگان به نحو قلدرمأبانه و با جواب سربالا به اعتراضات خانواده محترم شهدا و تهدید شورای شهر، 600 قطعه زمین را بلوک بندی کرده و به افرادی حقیقی و حقوقی با اخذ سند مالکیت اقدام به فروش کرده است.

از آنجا که بافت این شهر بافتی مذهبی است و هرگونه هنجارشکنی را در حوزه دین و اعتقادات و سیاست بر نمی تابد و از آنجا که با پیگیری‌های متعدد راه به جایی نبرده اند، بر آن شده اند تا با اطلاع رسانی از طریق روزنامه ها، سایت ها و دیگر رسانه ها، شکایات خود را به گوش مسئولان برسانند و چنانچه گوش شنوایی وجود نداشته باشد به نحوی انقلابی در مقابل زمین خواران خواهند ایستاد.

عمده دغدغه مؤمنین این است که به فضای معنوی شهر لطمه وارد شود و این محیط سالم و پاک هم مثل مناطق توریستی دیگر دستخوش نابسامانی های فرهنگی شود.

بحث مردم رینه فقط زمین و مالکیت آن نیست، موضوع مهم تر آینده شهر است که طبق اظهارات فرد مذکور قرار است محیطی آزاد با نام «شهرک بهاران» ایجاد شود لذا خانواده های معزز شهدا و ایثارگران و مردم مومن رینه مصمم اند تا جلوی چپاول زمین ها و به غارت رفتن فرهنگ اصیل دارالمؤمنین رینه گرفته شود، همان مردمی که از حدود یکسال قبل با تأسیس و ساخت حوزه علمیه ای که قریب به یک میلیارد تومان هزینه در برداشت، در راستای حفظ معنویت شهر اقدامی شایسته انجام دادند و تمام اعتبار مالی و معنوی آن را تأمین کردند.

مردم رینه قطعاً سکوت نخواهند کرد و تا حصول نتیجه دلخواه از پای نخواهند نشست.

مسئولان محترم استانی!

چندی پیش بعد از گذشت بیش از دو دهه استخوان های پیکر مطهر یکی دیگر از شهدای عزیز رینه به این شهر رجعت کرد و در زادگاهش آرام گرفت و هنوز مادرانی چشم انتظار بازگشت فرزندان شان هستند.

جالب توجه است، حدود چهار هکتار از این زمین‌ها متعلق به یکی دیگر از شهدای مفقودالاثرد بوده که نام مبارکش زینت بخش سند مالکیتی است که به نحو غیر قانونی ابطال شده و با سندی ساختگی به فروش رسیده است.

بسی جای تأسف است که بعضی هنوز نفهمیده اند بیش از سی و پنج سال است با زعامت امام راحل در ایران انقلاب شده و دوره خان و خانبازی گذشته است.

سوال ما این است آیا این ارگان اجازه فروش زمین هایش را داشته و یا اصلاً اجازه تغییر کاربری از محیطی نظامی به ملکی در این حد و وسعت وجود دارد؟

آیا ثبت اسناد اجازه صدور سند مالکیت بدون اطلاع رسانی در منطقه و با وجود تعداد کثیری افراد معارض را داشته است؟

آیا زیر ساخت های شهر توان پاسخ گویی به حجم عظیم ساخت و سازها و تأمین آب شرب و برق و... را دارد؟

آیا رواست با این همه محدودیت زمین که موجب شده تعداد کثیری از اهالی رینه نتوانند زمین با کاربری ملکی تهیه کنند، فردی با خوی دیکتاتوری و از موضع قدرت و به زور سر نیزه زمین هایشان را غصب و به غیر واگذار کند؟

آیا زمین های وقفی که وقف تکیه بزرگ سید الشهدا(ع) رینه هست به لحاظ شرعی و قانونی امکان فروش دارند و آیا مدیرکل اوقاف استان مازندران اجازه فروش زمین ها را صادر کرده است؟

آیا صحیح است با نام توسعه و رشد شهر، تیشه به ریشه فرهنگ غنی شهر زده شود؟

و هزاران آیای دیگر که مجال طرح آنها در این مقال نیست.

علی رغم تمایل نداشتن مسئول انصار حزب الله رینه به ملاقات و مذاکره با این فرد معلوم الحال ولی سه بار قرار نشست در مسجد ارگ تهران بین آنها گذاشته شد و هیچگاه در زمان مقرر وی در محل ملاقات حاضر نشد.

جالب است بدانید این گروه معلوم الحال در اقدام مضحکی دیگر با حفاری زمین های رینه و کار گذاشتن لوله گاز شایعه کردند به زودی مردم از نعمت گاز بهرمند خواهند شد ولی طبق اظهارات مسئولان به هیچ عنوان این طرح تصویب نشده است.

متاسفانه با پیگیری موضوع متوجه شدیم هدف آنها جذب مشتری و بالابردن قیمت زمین ها و ایجاد قیمت کاذب بوده، در پایان لازم است تاکید شود مردم رینه به هیچ عنوان با توسعه های کمی و این چنینی که جز فساد و تباهی و تخریب اعتقادات و فرهنگ اصیل و بومی شهر منفعتی نخواهد داشت موافق نبوده و نیستند.

از آنجا که بالاتر از سیاهی رنگی نیست و حال که قرار است چند سال دیگر با هجوم ضد فرهنگ ها توسط افراد غیر بومی و بعضاً غیر مذهبی تیشه به ریشه اعتقادات خانواده های بومی و معتقد شهر زده شود، آبرو، جان و مال خود را فدای این راه کرده و اخطار می دهیم در صورت عدم برخورد سریع و قاطع مسئولان، مردم رینه بی فوت وقت با برخوردی انقلابی، ضمن جلوگیری از هر گونه ساخت و ساز در غالب این شهرک غصبی، با طرح موضوع در دفتر مقام معظم رهبری و از طریق رسانه ملی به نحو جدی موضوع را پیگیر خواهند شد و نقاب از چهره کریه دست اندازان به اموال مردم، برداشته و جزئیات این غارت گری و چپاول را به اطلاع عموم خواهند رساند و آخرالامر متخلفین را به قانون سپرده و مقدمات برخورد قضایی را فراهم خواهند کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

یکی از اهالی رینه 6 شهريور 1393
احتمالا تهیه کنندگان این مطلب ، کوچکترین اطلاعی از وضعیت شهر رینه و تغییرات مثبتی که این شهرک برای منطقه در بخش هایی نظیر اشتغال ، توسعه زیرساخت های شهری و . . . ایجاد کرده نداشتند .
کسانی که صحبت از حرکت های انقلابی میکنند ، بهتر است از خود بپرسند چگونه است که بعد از گذشت بیش از 35 سال از انقلاب اسلامی ، به گفته ی خودشان " دارالمؤمنین رینه " هنوز از نعمت گاز محروم بوده ، و به واسطه ی راه اندازی این شهرک ، مردم شریف رینه امیدوار به داشتن نعمت گاز طبیعی در یکی از سردترین مناطق کشور شده اند !!!
نویسندگان این مطلب اگر نگاه منصفانه ای به تاثیرات این تحول عظیم منطقه ای داشتند ، بی شک اینطور بی منطق قضاوت نمیکردند .
به عنوان یکی از اهالی شهر رینه ، بعد از خواندن این مطلب ، تنها چیزی که به ذهنم رسید ، به خطر افتادن یا تامین نشدن مسائل مالی عده ای افراد فرصت طلب بود که قصد دارند با شلوغ کاری و دم زدن از مردم ، با توسعه ی پایدار منطقه که تنها در گرو سرمایه گذاری فرا منطقه ای است ، مقابله کنند .
لطفا از زبان مردم ، نظرات شخصی خود را بیان نکنید .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.201 seconds.