.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
امامی: یک ماه منتظر نشست با ابتکار هستم
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس گفت: محیط زیست کم‌کاری خود را بر عهده دیگران می‎گذارد.
امامی: یک ماه منتظر نشست با ابتکار هستم

به گزارش فارس؛، عیسی امامی اظهار داشت: مطالب طرح شده از سوی مدیر کل محیط زیست استان در زمینه بی‎توجهی نمایندگان به موضوع  پارک ملی گلستان نهایت کم لطفی است.

وی خاطرنشان کرد: بهتر بود ایشان در بدو ورود به استان معرفی می‎شدند و برنامه خود را ارائه می‎دادند نه اینکه اکنون اینگونه مطالبات و تقاضاهای یک سویه را طرح کنند.

محیط زیست گلستان این مدت تقاضایی را از نمایندگان طرح نکرده است

امامی ادامه داد: بنده به عنوان نماینده مجلس از آمدن و انتصاب ایشان به عنوان مدیرکل اطلاعی نداشتم و این مدت هم  مطالبه و تقاضایی از سوی ایشان طرح نشده است.

وی با اشاره به دغدغه نمایندگان نسبت به مشکلات استان به ویژه حریق و سیل در استان تصریح کرد: چند بار تاکنون در مجلس درخواست نطق کردم اما به واسطه حساسیت موضوع، دیروز برای موضوع حریق پارک ملی گلستان نطق اضطراری گرفتم و با توجه به اهمیت موضوع  مسائلی را طرح ساختم.

یک ماه است که منتظر نشست با خانم ابتکار هستم

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یک ماه است که وقت گرفتم تا با خانم ابتکار در زمینه مشکلات استان در موضوعات زیست محیطی صحبت کنم اما همچنان منتظریم تا این نشست مهیا شود.

امامی یادآور شد: این چه ادبیات و قضاوت عجولانه‌ای است و بدون آگاهی در حالی که بدانند کجای کار هستیم، چنین مسایلی را طرح می‎کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی بیش از هر چیز نیازمند آرامش و تعامل هستیم و اینگونه فضا به هیچ‎وجه برای استان مناسب نیست.

امامی با اشاره به حساسیت نمایندگان استان به موضوع محیط زیست افزود: اعتقاد دارم در این موضوع دولت، مجلس و همه افراد باید مسئولیت خود را بپذیرند تا هر ساله به یک شکل دچار این بحران و حادثه نشویم.

آمار اطفای حریق منابع طبیعی گلستان نشان از آمادگی این دستگاه دارد

وی ادامه داد: باید در موضوع پیشگیری  چه در بحث جنگل‎ها و چه سیل سرمایه‎گذاری کنیم و با پیگیری اجرای طرح‎هایی از جمله طرح جامع پیشگیری از سیل و طرح جامع اطفای حریق، ضمن تامین امکانات زیرساختی با استراتژی خاصی موضوع را مدیریت کنیم که در این فرآیند مشخص  می‎توان نیازهای قانونی و تقویت بودجه‎ای برنامه‎ها را پیگیری کرد.

منابع طبیعی استان گلستان اعلام کرد، طی ماه‎های اخیر در ۴۵۰ هزار هکتار از جنگل‎های استان، حدود ۸۰ فقره حریق را مهار و اطفاء کرده است و با وجود این تعداد حریق تنها ۳۰ هکتار از جنگل‎های گلستان طعمه آتش شده است، در حالی که محیط زیست استان اعلام کرده که طی هشت فقره حریق در ۵۰ کیلومتر از پارک ملی گلستان بیش از ۸۰۰ هکتار جنگل و مراتع از بین رفته است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مقایسه عملکرد منابع طبیعی و محیط زیست استان در حفاظت از جنگل‎های استان تصریح کرد: آمارهای ارائه شده آن قدر بدیهی است که نیاز نیست زیاد فکر کنیم، چه نهادی عملکرد بهتری دارد، بلکه این آمار نشان از آمادگی منابع طبیعی استان در این زمینه دارد.

نسبت به گذشته در عملکرد و تجهیزات اطفای حریق پیشرفت داشته‎ایم

امامی با اشاره به عملکرد استان در مدیریت حریق جنگل یادآور شد: اگر این موضوع با سال‌های گذشته مقایسه شود، مشخص می‎شود در زمینه برخورد با حریق و تجهیزات پیشرفت داشته‎ایم اما با این وجود اعتقاد دارم باید تدارکات بیشتری در این بخش قایل شد و دستگاه‎های متولی باید از آمادگی بیشتری برخوردار شوند.

وی افزود: از تلاش‎های دیگری که در بودجه سنواتی سال ۱۳۹۳ در پدافند غیر عامل و نیازهای امدادی کشور انجام گرفته می‎توان به خرید بالگردهای مجهز و پیشرفته اشاره کرد که هم در موضوع امداد و نجات و حتی اطفای حریق کاربرد دارد.

تأکید بر اعطای اختیار اعتبارات به سازمان مدیریت بحران کشور

امامی با اشاره به مشکلات مدیریت بحران کشور در موضوع اعتبارات اذعان داشت: در کشور طبق قانون مسئولیت مدیریت بلایای طبیعی بر عهده سازمان مدیریت بحران کشور است اما مسئول تامین اعتبارات این بخش بر عهده معاونت راهبردی رئیس جمهور است که همین موضوع کار را برای سازمان مدیریت بحران کشور سخت کرده است.

وی در پایان متذکر شد: با توجه به مجزا بودن دستگاه‎های اجرایی و اعتباری، تشریفات و بوروکراسی ایجاد شده برای سازمان مدیریت بحران کشور مشکل‎ساز شده است و باید برای این موضوع تدبیر عاجلی اندیشید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.991 seconds.