.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حسین اسلامی ساروی : زنده باد بابل
بعضی از اعضای شورای شهر خیالاتی هستند!
شمال نیوز: حرف بعضی از آدم‌های عضو شورای شهر و یا مجلس، حرف دل مردم ما نیست، حرف دل مردم ما ادب و انسانیت و همدلی است، این بازی های کودکانه ادبیات مردم مازندران نیست.

به گزارش شمال نیوز، حسین اسلامی ساروی مورخ مازندرانی در خصوص رفتار ناشایست یکی از اعضای شورای شهر ساری که نقل برخی رسانه های محلی شد، نوشت: ما آدم هستیم، حرف بعضی از نمایندگان حرف دل مردم نیست. بعضی از اعضای شورای شهر خیالاتی هستند، این بازی دیکته شده غرب که بعضاً با هزار جور مهندسی انتخابات، اسم یک نفر مثلاً با کمتر از ده هزار رأی از یک شهر چندصد هزار نفری بیرون بیاید و نماینده شود حالا فکر کند که آدم گنده هم شده و هر حرف و تصمیم و رأی او یعنی رأی مردم، یک خود بزرگ بینی است.

کثیف ترین و آلوده ترین نمایندگان تمام مجالس دنیا از هر نوع در کنگره آمریکا و مجلس انگلیس هستند، همه دلال و حقوق بشر فروش و نوکر مواجب بگیر زر سالاران یهود هستند، شک نکنید، شعار نیست، اسناد مثبته هست، حالا ادای این جور نماینده ها را در آوردن و مینیاتور این نوع نماینده ها شدن که افتخار نیست.

مردم ما عزت می خواهند، آبرو می خواهند، آبادانی می خواهند، رونق اقتصادی می خواهند، اشتغال می خواهند، اتحاد می خواهند، همدلی می خواهند، امنیت می خواهند، حالا آقای سرپرست مرکز اسناد ملی مازندران رفت به شورای شهر ساری و زمین برای کتابخانه ملی مازندران خواست، سندی همراه داشت که فلان شهر در فلان روز یک روستا بود، خوب یک نماینده شورای شهر هم آن را نشان داد، این کار چیزی از بزرگی و همت و مدنیت و تاریخ مردم بابل کم نمی کند و چیزی به بزرگی ساری اضافه نمی شود، این که نباید دست مایه بگو مگو بعضی از اعضای شورای شهر اینجا و آنجا شود.

می گویند شجاعت عباس(ع)، فخر حسین(ع) است، اگر بابل روستا بود، شکر خدا که حالا بهترین شهر است اما اگر روستا شهر شود که فخری ندارد، ای کاش ما اصلاً شهر نداشتیم و همه جا روستا بود، مثل آدم زندگی می کردیم، امروز تغییر نام ده به شهر که افتخار نیست، شهرها که گاراژ شدند.

امروز جمعیت شهرها در شب ها نصف می شود و مردم برای زندگی به روستا بر می گردند و اما اگر بحث مدنیت در مازندران باشد، حداقل در این چهار صد سال اخیر بابل پیشتاز است، قطب اقتصادی مازندران بود، اصلاً چه فرقی بین ساری و بابل و آمل و بهشهر و... است؟

زمین ما، آب ما، هوای ما، زبان ما، تاریخ ما، دین ما، مذهب ما، آخر چه چیز ما با هم چه فرقی دارد؟

در کجای این مملکت شما این همه یکی بودن را در یک اقلیم پیدا می کنید؟

ما تنها استان و منطقه ای هستیم که صد در صد شیعه هستیم، هم‌زبان هستیم، مسخره ترین حرفی که امروز می توانیم بشنویم این است که من ساروی هستم یا من بابلی هستم، ما نه آملی هستیم، نه چالوسی و نه بهشهری، ما همه مازندرانی هستیم، ما همه ایرانی هستیم، ما همه حسینی هستیم، ما همه علوی هستیم، ما آدم هستیم.

حرف بعضی از آدم‌های عضو شورای شهر و یا مجلس، حرف دل مردم ما نیست، حرف دل مردم ما ادب و انسانیت و همدلی است، این بازی های کودکانه ادبیات مردم مازندران نیست.

زنده باد بابل، زنده باد آمل، زنده باد سوادکوه، زنده باد تنکابن و زنده باد مازندران، پاینده باد ایران.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

عباس 5 شهريور 1393
افرین به تو با چنین مقاله ای امیدوارم هم استانی های عزیز به دور از تعصب شهریست در راه ابادنی و پیشرفت این استان زیبا همت گماشته و دست در دست هم استانی نمونه با توجه به جاذیه های گردشگری و کشاورزی و منایع سرشار طبیعی یسازند به امید انروز
حمزه 5 شهريور 1393
من یک بابلیم که در شهر ساری سکونت و اشتغال دارم و بر هر دوی این می بالم خدمت استاد اسلامی نیز ارادت خاص دارم استاد اجازه دهید تا اضافه کنم و بگویم دیگر فرقی بین شهرهای استان وجود ندارد همه یکپارچه شده ایم و تنها کد استان متحد ما 011میبیاشد که این خود گواه بر گفتارم میباشد به امید اعتلای استان سرسبزمان مازندران درود بر هر چه مازندرانی
نا شناس 5 شهريور 1393
حرف انسانهای تحصیل کرده رابشنویدولذت ببرید
نا شناس 5 شهريور 1393
احسن دکتر اسلامی پدری کردی موضوع را جمع کردی خیلی خوب شد. دمت گرم حاج حسین
هادی 5 شهريور 1393
باسلام.درود بر استاد اسلامی .اگر افرادی مثل جناب دکتر اسلامی در این زمینه (اتحاد و یکدلی و پرهیز از بیان مسایل سخیف و سبک که موجب تکدر خاطر و اختلاف میشه)بیشتر ورود پیدا کنند دیگه جایی برای طرح اینگونه اظهار نظرها و بچه بازی نمی مونه. طرح مسایل جزیی و بی اساس مانع پرداختن به امور بزرگ و اساسی میشه .پاینده باد ساری/بابل/ آمل/ تنکابن/ چالوس /گلوگاه////مازتدران بزرگ
سعید امامی شهروند بابلی 5 شهريور 1393
آفرین به اقای اسلامی محترم
زنده باد مازندران
زنده باد ایران
نا شناس 5 شهريور 1393
لطفا مقالات آقای قربان پور کاندیدای مجلس و شورای شهر ساری را در اینترنت بازخوانی کنید تا تراز نمایندگی مشخص شود ...
ناشناس 5 شهريور 1393
با تشکر از دکتر اسلامی بابت مقاله خوبی که در این باب ارائه دادند. من یک ساروی هستم و امیدوارم برای همیشه این بحث های بسیار بچه گانه بابل ساری ریشه کن بشه و همه برای پیشرفت استان مازندران تلاش کنند تا ما هم مثل استان های دیگه در صدر باشیم
دوست 5 شهريور 1393
باسلام
دامن زدن به اتش تفرقه کاری است که شمال نیوز دارد انجام میدهد و با این کار میخواهد امار بازدید از سایت خود را بالا ببرید .خوب است شمال نیوز به سخنان رهبری درباره عدم تفرقه بین گروه ها و مردم مراجعه کنیم و سخنان اقا را سرلوحه کار خود قرار دهید نه با بازی رسانه ای دنبال تشنج باشیم.
پاسخ ها به این نظر
نیاکی 7 شهريور 1393
اگر دقت کنی فعلا شما در لوای دشمن ظاهر شدی....
ضمنا یادمان نرفت که برخی شما بابلی ها به همین دکتر اسلامی می تاختید ؛ حالا شدید دایه دلسوز تر از مادر و پاچه خواری میکنید؟؟؟
نا شناس 5 شهريور 1393
زنده باد بابل، زنده باد آمل، زنده باد سوادکوه، زنده باد تنکابن و زنده باد مازندران، پاینده باد ایران.
حسین 5 شهريور 1393
قابل توجه سارویها و با بلیها حرف حساب جواب ندارد
reza 5 شهريور 1393
امثال اسلامی ساروی و نوشیروانی بابلی افتخار مازندرانند
نا شناس 5 شهريور 1393
برای من خیلی جالب بود حتی یک نفر از ساری هم حرف این عضو شورا را تائید نکرد آقای آقا میری خود بزرگ بینی بزرگترین عیب برای هر انسان است شما حتی در یک برهه از زمان با جراید هم افتادی و خود را منتخب همه ساری می دانستی. بالادزا در روز انتخابات برادرت را با چه وضعی شورا کردی و در ساری هم..... عزیز دل برادر من خدمت شما عرض می کنم همه ما برادران شهدا هستیم برادر شهید من برادر همه ایرانیان است آنها راه خودشان را رفتند مهم اینست که ما راه آنها را ادامه دهیم نه اینکه بگوئیم چون من برادر شهید هستم همه چیز من هستم نخیر عزیزم
ببین عزیز من شاید شما بابل را کوچک ببینی ولی ما روستایی که در دورترین نقطه مازندران باشد را بزرگ و عزیز می داریم بابل آنقدر بزرگ است که یادگارانی چون آیت الله روحانی(ره) و شهید کشوری دارد
نا شناس 5 شهريور 1393
به عنوان یک ساروی از اتحاد شهر ها حمایت میکنم و درود به استاد اسلامی. البته شاید منظور آن نماینده شورا هم همین بوده که چرا در این سی یا چهل سال گذشته نمی گذارند یک استاندار ساروی در مسند قرار گیرد که جای تامل دارد. به هر حال زنده باد مازندران متحد از گلوگاه تا رامسر....
نا شناس 5 شهريور 1393
مگه نه اینکه بابلی ها مازندرانین و ما ساروی ها هم مازندرانی,دیگه چیزی بالاتر از این وجود داره که هم ریشه ایم؟ما مثل خواهر و برادرایی میمونیم که توی شهر مازندران و توی محله های مختلفش ساکن شدیم..نام مازندران اصالت ماست و نام شهرها یه چیز قرار دادیه .
فرهاد 5 شهريور 1393
شمال نیوز لطفا مطلب بنده را منتشر کنید:
من اهل بابلم اما در بهشهر کار می کنم و چندین سال در ساری و بهشهر دانشجو و کارمند بودم و زندگی کرده ام و جز موارد بسیار کمی ، غیر از خوبی چیزی از این عزیزان ندیدم . هر شهری دارای افراد خوب و بد است و نمی توان برای شهر های استان از القاب زشت استفاده کرد اما باید به حال سازمان میراث فرهنگی تاسف خورد که افراد بی سواد و بی منطق و کوته فکری مانند ایشان را به عنوان رییس موزه اسناد انتخاب می کند و ایشان هم سنگی در چاه می اندازد که صدها عاقل نمی توانند از آن خارج کنم . اگر قرار باشد که سایت های خبری هر مزخرفاتی که یک فرد بی سواد و مغرض مطرح می کند را منتشر کنند که سنگ روی سنگ بند نمی شود . لطفا به جای تفرقه انداختن و انتشار خزعبلات یک فرد خیالاتی فکر پیشرفت استان باشید و بدانید که پیشرفت ساری و بهشهر و آمل پیشرفت بابل را هم به ارمغان میاورد.
شهرام اطاقسرای 5 شهريور 1393
ای حاج حسین ته خدابدون ای ته .حاج مهدی باید کمی هم برای شورا کلاسی معارفی بزاره تابه راه راست هدایت بشن
نا شناس 5 شهريور 1393
احسنت براين مناعت طبع وبزرگي دكتراسلامي
امیر - ساری 5 شهريور 1393
این حرف ،حرف دل تمام مردم مازندرانه که با قلم شیوای دکتر اسلامی نگاشته شد؛چرا که برای من از غرب تا شرق مازندران،وتک تک مردم شهر هایش عزیز و دوست داشتنیه .ومشخص شد که تمام حرفهای تفرقه افکنانه در این استان فقط از زبان مسئولین عاشق پست وصندلی بر می آید.که مازندران شهر ما یاد باد.
سید مهدی 5 شهريور 1393
ادب مرد به از دولت اوست
محسن 5 شهريور 1393
بهترین کار اینه که انجمن دوستی بین این دو شهر تشکیل بشه و شناخت مردم نسبت به هم افزایش پیدا کنه البته افراد سیاسی به هیچ وجه نباید تو این انجمن عضو بشن تنها اهل فرهنگ و هنر و ورزشکاران شاخص و ... حضور داشته باشن فکر میکنم نتیجه خوبی عاید بشه اقای اسلامی نظرتون چیه؟؟
استان مازندران 5 شهريور 1393
من در نظرات مطالب دیگر خوندم که نوشته بودند : من از بیگانگان هرگز ننالم ، که با من هرچه کرد آن بابلی کرد
ببینید عزیزان ساروی ، داشتن این طرز فکر و نگرش نسبت به بابل ، شهری که مردمانش از جنس و خون و رشه ما هستند درست است ؟
واقعا باعث خجالت و شرمساری میباشد که مردمان یک شهر نسبت به یک شهر دیگر که هم خون هم هستند این طرز فکر و نگرشی داشته باشند .
خب این طبیعی میباشد که شهری با گذشت زمان و با همت و تلاش و یکپارچگی مردمانش به جایگاهی رسیده باشد که حتی خواهان مرکزیت استان باشد ، ولی دلیلی بر کینه و دشمنی دیگر شهر ها و گفتن جملاتی مانند جمله بالا ( من از بیگانگان هرگز ننالم و ... ) نخواهد بود .
امید آن است که مردمان تمامی شهرهای مازندران بویژه شهرهای مرکزی و محوری بابل و ساری دست در دست هم دهند تا مازندرانی بسازیم آباد و بدور از کینه و دشمنی انشاالله
ن ک 5 شهريور 1393
افرین به شما که نیکو بیان داشتید
محمد 5 شهريور 1393
خوب گفتي، ما همه ايراني هستيم ، ما همه علوي هستيم ، چه فرقي مي كنه كجا برا كجا باشه ، مطمئنم كه چنين صحبتهايي نه در مرام و مسلك ايرانيان و نه در مرام علويانه ، بلكه ....
تنها دليل برتري انسانها بر يكديگر فقط تقواست، همين و بس...
شهروند بابلی 5 شهريور 1393
دکتر اسلامی خدا پدر ومادرت را بیامرزد لااقل یکی پیدا شد که حرف اتحاد وهمبستگی و خلاصه حق مطلب رو ادا کرد ممنونتیم
فراز 5 شهريور 1393
با تشکر از آقای اسلامی
واقعا تاسف میخورم که عضو شورای شهر ساری به هر دلیل و منطقی( مسائل بودجه ایی) که برای خود دارد مسائلی اینچنینی را در جلسه رسمی شورای شهر مطرح می کند.ایشان( آقای آقامیری ) که هویت و رفتارشان برای همه مشخص است و بارها رفتار دور از ادب و نزاکت خود را نشان داده است بایستی از مردم بابل عذرخواهی کنند.بنده بعنوان یک فرد ساروی از شورای محترم شهر ساری میخواهم که نسبت به این مسئله واکنش نشان دهد و به نوبه خودم از همه مردم شریف بابل معذرت میخواهم و میخواهم بدانند که نظر مردم ساری به هیچ عنوان اینگونه نیست و همه ما به مازندرانی بودنمان افتخار میکنیم.به سلامتی همه مازندرانی ها
فرهنگی 5 شهريور 1393
احسن بر استاد اسلامی عزیز که حرف دل مارا زدید ما دیروز کامنتی تحت این عنوان زدیم ولی اقای رمدانی نزدند چرا؟ نمی دانم ؟ ما تاکی باید تاوان این موضع گیری هارا بدهیم که این قبیل افراد در شورا ازما سواری می گیرند ولی حرف خود را به اسم ما مردم نجیب وشریف ساری می زنند به عمل کار براید به سخن دانی نیست استان مازندران اکنون به یک کلان شهر تبدیل شده است فرقی بین بابل وساری و...نیست اقایان اگر ...هستند در عمران وابادانی شهر گام بردارند تا ...؟ فرهنگی ساروی
یک مازندرانی 5 شهريور 1393
احسنت استاد...اینه میگن یک مازندرانی اصیل
اا 5 شهريور 1393
به هر حال با بلي بابلي هست بايد هواسمان جمع باشد اون بر كره دنيا برن زهرشون را مثال مار مي ريزند
نا شناس 5 شهريور 1393
مرحبا استاد. جای شما در بین تصمیم گیرندگان خالی است.
مجتبی 5 شهريور 1393
تعصب جهالت است..این نوع حرف زدن در عصر زندگی در دهکده جهانی ناشایست می باشد.
براری طبری 4 شهريور 1393
سلام بر مورخ بزرگ طبرستان استاد اسلامی. من از مازندرانیهائی هستم که کارمند یکی از بیمارستانهای تهرانم و کلامی از شما را که روی جلد یکی از نشریات بابل درشت نوشته بود . کپی کردم و قابش کردم در اطاق کارم روی دیوار چسباندم . ان نوشته هم اینه ... مازرونی زوون ته بلاره..... واین شده شناسه من برای کمک به همشهری های مازنی که بیایند پیشم تا گره کارشان را باز کنم. فرقی ندارد بابلی . ساروی حتی گرگانی که هنوزشان مازنی میدونم.اما استاد در داخل استان شما با این افرادها که با این طرز فکر دارند تفرقه میاندازند و پست و سمت میگیرند .پند و نصیحت و مبارزه کن.استاد شما غرور مامازنیها هستی . نامم براری طبری
نا شناس 4 شهريور 1393
1-ساروي وبابلي وآملي و.... بودن منافاتي يا مازندراني بودن نداره همچنانكه منافاتي با ايراني بودن نداره اينها در عرض هم هستند2-مركز هر استاني متعلق به همه استان است .ايكاش همه هم استانيها ي ما به مركز استانشان تعلق خاطر ونسبت به آن تعصب داشته باشند3-ايكاش مركز استانيها شهرهاي تابعه استان را رقيب خود ندانند تا بتوانند با حفظ شان مركزيت باعث انسجام وپيشرفت كل استان شوند4-هر كسي كه نقش مركز استان را در محوريت توسعه استان خدشه دار كند دانسته يا ندانسته فقط به توزيع توسعه نيافتگي در كل استان خدمت كرده است حال چه ساروي باشد چه بابلي چه استاندار باشد چه يك شهروند عادي 5-مشكل اساسي استان ما دو چيز است اول آنكه مركزاستان حرمت خود وشهرهاي تابعه راپاس نميدارد ودوم آنكه شهرهاي تابعه حرمت مركز استانشان را پاس نميدارند ايكاش كه اين هردو چنين نباشد
ایرج بابل 4 شهريور 1393
درود بر دکتر استاد مسلم اسلامی -مقاله حضرتعالی را خوندم لذت بردم -مهم انسان بودن وماندن وانسانیت عمل کردن است نه بابلی بودن -ساروی بودن بهشهری بودن رامسری بودن ................. دقیقا با شما هم عقیده ام اکر چه بعضی از مسولین توسط رای ما انتخاب میشوند اما بسیاری از گفته هایشان زبان دل ما نیست-
محمد 4 شهريور 1393
احسنت
محمد 4 شهريور 1393
احسنت واقعا جای تقدیر دارد
شهروند ساری 4 شهريور 1393
متشکریم استاد اسلامی مدیریت مرکز ساری شناسی بابت بیانیه جالبتون هر چند میدونم اون نماینده شورای شهر هم الان پشیمونه
m-p 4 شهريور 1393
احسنت برشما استاد عزیز شهرمان کاملا با حرفهای شما موافقم ولی آخر اتا زنده باد ساری هم گاتی جای دوری نشیه !
سيد ابوالقاسم م 4 شهريور 1393
سلام عليكم درود بر دكتر اسلامي عزيز بعضي از اقايان وقتي سايه اشان بزرگ ميشود فكر مي كنند بزرگ شدند - در حاليكه خورشيد غروب كرده ايران عزيز زنده باد
مهدی 4 شهريور 1393
آفرین ودرود بر فرزند شریف مازندران دکتر اسلامی همه دست به دست هم برای ساختن مازندرانی بزرگ به وسعت رامسر تاگلوگاه
نا شناس 4 شهريور 1393
مرحبا به این نگرش . واقعا افتخار می کنم چنین مردانی با چنین تفکراتی در این استان زندگی می کنند .اگر همه استانی فکر کنیم مازندران با این همه استعداد در کشور بی نظیر خواهد بود . درود بر شما
نا شناس 4 شهريور 1393
به این میگن آدم فهمیده که لنگه اش روزگار ما کمه
وحيد 4 شهريور 1393
سلام و درود بر همه مازندارانيهاي عزيز.
من بابلي هستم. اول به خودم و سپس به هم استانيهاي عزيزم توصيه ميكنم در انتخابات بيشتر دقت كنيم.در قرن بيست و يك اين حرفهاي عضو شوراي شهر واقعا چه معني دارد؟
یک شهروند 5 شهريور 1393
دست دکتر درد نکنه
نشون دادی که اهل کلانشهر ساری هستین
به نظر من شدت این تنشها نتیجه عملکرد ضعیف استانداریه با اون احکام نفاق آمیزش که فقط یه شهرو قبول داره درسته قبول دارم که این رفتار عضو شورای شهر درست نبوده ولی به نظر من یجور واکنش به عملکرد جناب استانداره
هم استانی های عزیز اعم از سارویها ، بابلیها، آملیها و ... همین قدر که واکنش شدیدی به عضو شورای شهر ساری داشتین باید چندصد برابر همین شدت واکنشو به عملکرد ضعیف استاندار داشته باشین اونه که مهم تره اونه که مستقیم با استان سرو کار داره و اتحاد و عدم اتحاد(همونکاری که داره انجام میده) یا پیشرفت یا عدم پیشرفت استان به عملکرد استاندار بستگی داره
شمال نیوز تایید کن
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 6 شهريور 1393
اشتباهی منفی دادم,با موبایل وارد میشم و فاصله بین لایک و دیسلایک خیلی کمه.
کریمی سلیمی 6 شهريور 1393
دکتر دوستت داریم
محمدی اشرفی 6 شهريور 1393
اخه هر استانداری به مازندران میاد یک عده هستند که از اول ساز مخالف را میزنند شما رو بخدا بس کنید مطمئنا این عده یا منافع شان در خطره یا نتونستن از این استاندار پست و سمتی بگیرن. استاندار از هریک از شهر های مازندران باشد . بهتره که از سایر استان بر مسند استانداری بشیند . این کوته فکری و غرض ورزی ها را کنار بگذارید . دوستان ساروی قبول کنید جوانان بابل در بدنه حکومت و در کل کشور مدیر قوی هستن. پس چون مازنی هستن باید به خودمان ببالیم. محمدی اشرفی از بهشهر
نا شناس 7 شهريور 1393
وحدت چقدر شیرینه

شمال نیوز حرفهای مدبرانه و امیدبخش بزن
بندپی 7 شهريور 1393
افرین بر اقای دکتر اسلامی. احسنت به افکار و قلم زیبا و به دور از سیاست.
شفیعی 7 شهريور 1393
کاش مثل تویی پر بودند استاد اسلامی-شفیعی/کرج
علی 9 شهريور 1393
باسلام. اینها همه شعار است .مازندران یعنی از نور تا ساری از نور تا رامسر را کسی نمی شناسد.غرب مازندران بودجه نمی رود.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.