.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خبر وزیر از ۲ میلیون مشمول جدید سبدکالا

وزیر رفاه با بیان اینکه به دنبال شناسایی خانوارهای نیازمند بیشتری هستند، گفت: از بانک اطلاعاتی استفاده می‌کنیم تا ۲ میلیون خانوار مستحق را به ۷ میلیون و ۵۰۰ خانوار اضافه کنیم

به گزارش فارس، وزیر تعاون، کار و رفاه از تصویب پروتکل بیمه معتادان و افزایش تعرفه خدمات درمانی خبر داد و در مورد تجمیع بیمه ها گفت: تجمیع بیمه‌ها قانون است. همه ملزم به تبعیت از آن هستیم اما تجمیع یک‌شبه سبب متلاشی شدن بیمه‌ها می‌شود.

علی ربیعی در حاشیه مراسم روز پزشک و در جمع خبرنگاران در مورد طرح تحول نظام سلامت گفت: عده‌ای تصور می‌کردند که این طرح، طرحی زودبازده است که این طور نیست. وی افزود: دولت با هماهنگی‌های بنیادین میان دستگاه‌ها امکان بهتر اجرا شدن طرح تحول را دنبال می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد افزایش داروهای تحت پوشش بیمه و تعرفه‌های پزشکی گفت:‌ اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است تعرفه‌ها با وجود اینکه افزایش آن برای بیمه‌ها کمرشکن بود اما چون اصلاح ساختار نیاز به آن داشت انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه شورای عالی بیمه کار فشرده زیادی انجام داد و با امضای تفاهمنامه‌ای میان وزارت بهداشت، وزارت رفاه، نظام پزشکی و بیمه‌ها اقدامات لازم صورت گرفت. ربیعی تأکید کرد: برای تعرفه‌ها تأکید بیشتر روی Kجراحی است و به مردم اطمینان می‌دهم که این افزایش به معنای پرداخت از جیب مردم نخواهد بود و بار مالی آن بر دوش بیمه قرار می‌گیرد.

وزیر رفاه در مورد دریافت‌های غیر متعارف برخی پزشکان و زیرمیزی توسط آنها گفت: دوست نداشتم اصطلاح زیرمیزی را به کار ببرم اما عده‌ای از پزشکان آن را دریافت می‌کنند. وی افزود: افزایش منطقی تعرفه‌ها کاهش هزینه‌ها را نیز در پی دارد چرا که ارجاعات بیش از اندازه را کاهش می‌دهد. همین‌طور دریافت غیرمتعارف نیز از بین می‌رود.

ربیعی با بیان اینکه افزایش متناسب تعرفه می‌تواند قدرت نظارتی وزارت بهداشت را تقویت کند، گفت: در این زمینه ذیل تصویب هیئت وزیران یک مصوبه هم شورای عالی بیمه داشته و این مصوبه نظارت را بر اجرای طرح ممکن می‌سازد که قرار است مصوبه با امضای من ابلاغ شود.

وی از پرداخت بدهی تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها تا تیر خبر داد و گفت:‌ آنهایی که اسناد خود را به ما ارائه کرده‌اند تا تیر با آنها تسویه کرده‌ایم. به گفته وزیر کار ۶۰ درصد از محل یک درصد ارزش افزوده هم میان بیمه ها توزیع شد تا در اختیار داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها قرار گیرد.

ربیعی در مورد تجمیع بیمه‌ها گفت: تجمیع بیمه قانون است و همه باید از آن تبعیت کنند اما هر کسی که فکر می‌کند تجمیع یک اقدام یک شبه است می‌خواهند بیمه‌ها را از هم بپاشند. وی تأکید کرد: اقدام اولیه در تجمیع بیمه‌ها الکترونیکی کردن خدمات ارائه شده در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی خواهد بود و اقدام دوم الکترونیکی کردن دفترچه‌های بیمه است.

وزیر کار همچنین از ارائه طرح جامع بیمه پایه برای ایرانیان در آینده نزدیک به دولت خبر داد و گفت:‌ باید اقدامات به صورت کارشناسی و با دقت و بدون ایجاد تنش اجتماعی انجام شود. ربیعی در مورد بیمه معتادان نیز گفت: در آخرین جلسه شورای عالی بیمه پروتکل بیمه معتادان تصویب شد و با هماهنگی وزارت کشور کارها آغاز شده است.

وی در مورد بسته حمایت غذایی خانوار نیز خاطرنشان کرد: از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار مستحق تا کنون به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار این بسته تعلق گرفته است و اکنون مردم با آرامش برای دریافت این بسته مراجعه می‌کنند.

وزیر رفاه با بیان اینکه به دنبال شناسایی خانوارهای نیازمند بیشتری هستند، گفت: از بانک اطلاعاتی استفاده می‌کنیم تا ۲ میلیون خانوار مستحق را به ۷ میلیون و ۵۰۰ خانوار اضافه کنیم البته منابع ما محدود است و فقط ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه داریم که ۳۰۰ میلیارد تومان آن به توزیع شیر در مدارس اختصاص یافته است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 2 شهريور 1393
چه سبد کالایی .....یک حلب روغن .یک بسته عدس ..یک بسته نخود ....همین .....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.361 seconds.