.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فهرست بلندبالای خریدهای سال 92یک شهرداری در مازندران
خرید یک و نیم تن شیرینی به اضافه مرباجات و کلوچه !
موضوع بدهکاری به متل ها ورستوران ها پول غذا درگذشته رقم نجومی دارد. بطوریکه پول غذای سه ماه سال 92 شهرداری بالای 45 میلیون تومان شده است. ومقدار مصرف شیرینی درهمین سال به حدود یک ونیم ( 1/5 ) تن می رسد که این میزان سوای مرباجات وکلوچه هاست. ..
خرید یک و نیم تن شیرینی به اضافه مرباجات و کلوچه !

اشاره : یکی ازمشکلات اداری ما که متأسفانه به یک معضل فساد اداری، اجتماعی واقتصادی تبدیل شده است عدم نظارت ازیک سو و عدم انتخاب مدیرتوانا ومتعهد ازسوی دیگراست. هیچ رئیس دولتی نیز درپی اصلاح وحل این معضل نه تنها نبوده است بلکه دامنه فساد آن گسترده تر شده است.

الفبای انتخاب مدیر برای دستگاه های اجرایی، سیاسی وفرهنگی ما هنوزهم براساس رفاقت وشعارهای " او باماست  " او درکمپ ما وبرای ما تلاش حزبی کرده است " پس بشود استاندار !، بشود وزیر !، وبشود مدیر کلان وخرد در پیکره دولت !. 

بنابراین می بینیم مدیرانی را که بایک لغزش به انحراف رفته اند. بی انکه خود خواسته باشند. چه بسا اگردستگاه های  نظارتی ما درحوزه های مختلف کلان وخرد به وظایف خود خوب عمل می کردند !، هیچ دولت ورئیس دولتی در دولت بعد متهم به فساد وسوء مدیریت نمی شد. وسخن پایانی اینکه اگر انتخاب وگزینش مدیر درنظام اداری ما اصلاح نشود معضل  اداری همچنان ادامه خواهد داشت.

آنچه که درذیل می خوانید حاصل گفتگوی بی پرده ی کلارنا باشهردارکلاردشت است. قضاوت این گفتگو باشما !

--------------

مهندس علیرضا طاهری نسب شهردار کلاردشت در این گفتگو ناگفته هایی ازمجموعه شهرداری کلاردشت رابیان واز سوء مدیریت های گذشته این شهرداری پرده برداشت.

سئوال: آقای شهردار مشاهده می شود که شهرداری در دستیابی به اهداف خود خیلی موفق عمل نمی کند و ظاهراً مشکلاتی وجود دارند که مانعی برای به نتیجه رسیدن برنامه ریزی ها هستند.آیا امکان دارد در این خصوص کمی شفاف تر با مردم سخن بگویید؟

بله حتما.یکی از بزرگترین مشکلات ما در حال حاضر میزان بدهی هایی است که از گذشته به جا ما مانده و در حقیقت مانعی شده است برای برنامه ریزی های آینده.

شهرداری را با بدهکاری بالای 4 میلیارد و200 میلیون تومان به پیمانکاران وبه همین میزان در تهاترهایی که در زمان مدیریت های گذشته صورت گرفته بود، به اضافه 5 ماه عقب ماندگی حقوق پرسنل وکارکنان خدمات شهری شهرداری وپرداخت نشدن بالای 800 میلیون تومان بیمه کارکنان باجریمه دیرکرد تحویل گرفتم.

چرا حقوق معوقه  ؟!

شهردار در پاسخ به این سئوال که چرا معوقه حقوق کارکنان ؟!، گفت : متأسفانه شهرداری درگذشته به صورت تک نظری وفردی اداره می شد، یعنی پرداخت مطالبات پیمانکاران برای شان مهمتر از پرداخت حقوق کارکنان شهرداری بود. بنابراین پرداخت حقوق کارکنان دراولویت دوم وحتی سوم قرار داشت. یعنی اولویت اول طلب پیمانکاران  بود .

شهردار درادامه گفت : ما آمدیم اول ازهمه حقوق کارکنان را به روز ودراولویت اول قرار دادیم. بیمه پرداخت نشده راهم باجریمه دیرکرد آن پرداخت کردیم. خدارا شکر با توجه به مشکلات باقی مانده ازگذشته وبدهکاری بالای 10 میلیارد تومانی باکمک شورای شهرتوانستیم درمدت ۸ ماهی که درخدمت مردم خوب کلاردشت هستیم تا حدودی مجموعه شهرداری را مدیریت کنیم. هرچند ازکل بودجه 5 میلیارد تومانی سال نود ودو، 95 درصد آن را به پیمانکاران بدهکار بودیم وهستیم.

طاهری نسب گفت : بعضی از همکاران ما در شهرداری عقیده دارند که شهرداری درگذشته باحسن مدیریت ما می چرخید !. ولی من عقیده دارم که ای کاش مدیریت این آقایان نبود، اما شهرداری حالت عادی اش را طی می کرد. تأکید من و شورای شهر این است که سوء مدیریت های بجا مانده درمجموعه شهرداری باید کاملاً حذف بشود. وانشاالله می شود.

سئوال : آقای شهردار !، مردم وبسیاری از مدیران دفاتر معاملات ملکی ما ازمجموعه شهرداری گله دارند که شهرداری بجای اینکه مشکل متقاضیان زمین وساخت وساز را حل کند تعدادی درمجموعه شهرداری خودشان به عنوان دلال وپیمانکار وارد عمل می شوند، درواقع شهرداری شده است محل پیمانکاری ودفتر معاملات ملکی !. گله دیگرشان این است که شهرداری مشتری ما را شکار می کند. آیا شما این گلایه مردم  را تأیید می کنید ؟!.

طاهری نسب درپاسخ به این سئوال گفت : بله دور ازذهن نمی تواند باشد !. یکی از گلایه های مردم وبدبینی آنها از شهرداری هم همین است. واگر شورا بجای دخالت درامورات شهرداری برکارشهرداران ومجموعه شهرداری نظارت می کرد، این مشکل به وجود نمی آمد تا حسن مدیریت درشهرداری به سوء مدیریت تبدیل شود. وآن همه ریخت وپاش های وحشتناک صورت گیرد. وما هم امروز شاهد شهری خراب نمی شدیم.

ازاینکه این حرف وحدیث ها درمجموعه شهرداری بود. هرچه بود گذشت. ولی ما با اتوماسیونی که برای شهرداری تعریف کردیم همه این سوء تفاهم ها حل شده است. واگر شهروندی بامشکل در روند درخواست روبرو شود می تواند به دفترم مراجعه کند، باکمال میل به درد دلش گوش خواهم کرد.  

شهردار درادامه گفت : تأکید من واعضای شورا براین است که هزینه های اضافی وتشریفاتی حذف وساختار اداری شهرداری که سابقاً انحصاری دراختیار عده ای بود وبه صورت سلیقه ای عمل می شد اصلاح بشود.

البته می خواهیم به تعدادی از کارمندان مسولیت جدید بدهیم. ولی می ترسند وقبول نمی کنند. می گویند شما بروید آن تعدادی که دست شان کوتاه شده پدر ما را درمی آورند. واین خیلی بد است که کارمند ازمدیر بالادستی خود بترسد..

سئوال : آقای شهردار !،درخصوص بیس ومخلوط حرف وحدیث های زیادی مطرح است. اصولاً بیشترین بدهکاری شهرداری به چه پروژه هایی برمی گردد ؟!.

شهردار : آنچه که مارا آزار می دهد اینست که به پیمانکاران بابت این همه بیس بدهکار باشیم، بالای 24 هزارتن بیس و 4 تا 5 هزار تن مخلوط کوهی روی شهر ریخته شده است که اگر درکل شهر بگردیم این حجم بیس ومخلوط را نخواهیم دید. این روش بدی برای کارکردن درگذشته بود که نشان می دهد مدیران وقت دلسوز خوبی برای شهر و شهروندان نبودند. اینجاست که اگر نظارت شورای شهر درسنوات گذشته بیشتر وجلوی هزینه های گزاف تشریفاتی از قبیل غذا وشیرینی گرفته می شد !، ما امروز گرفتار فقر و بی پولی نمی شدیم. 


حواله 2 هزارتنی قیر و ولخرجی های شهرداری درگذشته

سئوال : آقای شهردار !. صحبت از غذا وشیرینی به میان آمد، که تنها در سال گذشته یعنی سال 92 یک ونیم تن شیرینی به غیر ازمرباجات، کلوچه و . . . سند خورده است وپرداخت مبلغ ریالی آن به عهده شماست. مضافاً اینکه 2 هزارتن قیر مفقود شده خود حکایتی دیگر دارد، این آمارها وآمار بالای ده ها میلیون تومانی غذا در سال 92 را تأیید می کنید ؟!.

شهردار باتبسمی که حکایت ازناگفته های درونش داشت، گفت: موضوع قیر اسنادش موجود است. اینکه چه شده وبه کجا رفته، نیاز به بررسی بیشتر دارد. همکاران من عقیده دارند این مقدارقیر وارد شهرداری شده است، ولی استفاده از آن مشخص نیست. البته این وظیفه دستگاه های نظارتی است که پیگیری کنند. کارمن شهردار به تنهایی نیست. موضوع بدهکاری به متل ها ورستوران ها پول غذا درگذشته  رقم نجومی دارد. بطوریکه پول غذای سه ماه سال 92 شهرداری بالای 45 میلیون تومان شده است. ومقدار مصرف شیرینی  درهمین سال به حدود یک ونیم ( 1/5 ) تن می رسد که این میزان سوای مرباجات وکلوچه هاست.

سئوال – تا به امروز چه مقدار ازبدهی گدشته پرداخت شده است ؟

شهردار : دراین مدت 8 ماهی که در خدمت مردم کلاردشت هستم، باتمام تلاشی که درجهت پرداخت ها  انجام داده ایم تنها توانسته ایم تا 30 درصد بدهکاری های گذشته را بپردازیم.

سئوال :شروع کارتان در شهرداری کلاردشت با چند تغییر در کادر اداری همراه بود،آیا این تغییرات  ادامه خواهد داشت ؟!

شهردار : می ترسند مسئولیت بگیرند !.

طاهری نسب درمورد ادامه انتصابات درمجموعه شهرداری گفت : می خواهیم به بعضی ازمجموعه شهرداری مسئولیت بدهیم متأسفانه می ترسند. می گویند اگر شما بروید گروه حاکم برشهرداری سابق پدر مارا در می آورند. ازاین بابت تنها می توانم بگویم متأسفم.

ماده 100 یا فروش غیر قانونی شهر

شهردار درخصوص ماده صد گفت : یکی ازدلایل کم شدن درآمد شهرداری کمیسیون ماده 100 شهرداریست. به نظر

من کمیسیون ماده 100یعنی فروش تدریجی ومستقیم شهر، مانباید شهر وفضای نفس کشیدن مردم را ارزان و مفت بفروشیم. جریمه ماده 100 بایستی آنقدر زیاد وسنگین باشد که کسی به خودش این اجاره را ندهد تا برای فرار از عوارض وجواز ساخت شهرداری، به امید چراغ سبز کمیسیون ماده 100، راه ساخت وساز غیرمجاز را در پیش بگیرد.

شهردار درادامه افزود :

 اکثریت پرونده های ماده 100 برمی گردد به بومی های کلاردشت که ازطرف تهرانی های خوش نشین وارد عمل می

شوند وآنقدر چانه می زنند تا جریمه کمیسیون را به کف حداقل جریمه برسانند. واین روش یعنی خیانت وظلم به شهروندان و مردم خوب کلاردشت.

طاهری نسب گفت :

من از پیش کاران کلاردشتی این گلایه رادارم که به فکر منطقه خودشان باشند. چه ایرادی دارد حق وحقوق شهرداری را  از یک غیر بومی خوش نشین که در سال شاید یک ماه در کلارشت ساکن نباشند بگیریم وآن را برای آبادانی شهر و منطقه مصرف کنیم . واگر بنا باشد شهرداری درعوارض ودادن جواز به متقاضیان تخفیف بدهد، چه بهتر اینکه به مردم بومی وشهروندان کلاردشتی کمک بشود. چرا باید پیش کار کلاردشتی برای خوش نشین های پولدار تخفیف بگیرد.

وی افزود : درحال حاضر جریمه ماده صد برای باز دارندگی ساخت وسازهای غیر مجاز نیست. با این روش که درآن تخیف وجریمه اندک باشد نمی شود فضای شهر ومنطقه را از آسیب دور کرد.   به نظر من جریمه های کمیسیون ماده صد  بایستی آنقدر زیاد باشد تا کسی به خودش اجازه ندهد به فکر ساخت وساز غیر مجاز باشد.  

شهردار در ادامه گفت : امیدوارم بتوانیم بامدیریت درست وهمه جانبه، دست های آلوده را درمجموعه همکاران ما درشهرداری و بیرون از شهرداری کوتاه کنیم واگر سوء مدیریت درکمیسیون ماده صد اصلاح نشود واین روند تخلف همچنان ادامه داشته باشد، درآینده ای نه چندان دور جایی برای نفس کشیدن درشهر نخواهیم داشت. بنابراین شهرکلاردشت به همین سادگی بادست من شهردار، مجموعه شهرداری وشورا به حراج گذاشته خواهد شد. دوباره ودوباره تأکید می کنم جریمه درکمیسیون ماده صد بایستی آنقدر زیاد باشد که متخلف بخودش اجازه ندهد درساخت وساز تخلف کند . چرا که ساخت ساز غیرمجاز وماده صد خط قرمز ماست. بایستی به گونه ای حرکت کنیم که ماده  100 برای متخلف بدترین گزینه باشد. وهمزمان دست های پشت پرده خیانت به مردم فهیم کلاردشت قطع شود. 

سئوال : آقای شهردار !. قانون اینست که مدیر بایستی درمحل کارش سکونت داشته باشد. شما به عنوان شهردار در کلاردشت  ساکن نیستی !. چرانمی خواهید در محل کار ساکن باشید ؟!.

شهردار : من قبول دارم. یک مدیر وظیفه اش اینست که درمحل وحوزه کاری اش اسکان داشته باشد. من شهردارهم ازاین قانون مستثنی نیستم. شورای شهر درحال تهیه ساختمانی برای من است. البته فکر نکنید خانه من باید مجلل باشد. دو اطاق خوب وساده هم برای من کافی است.

سئوال: آقای شهردار کلنگ پروژه CNG در 22 بهمن سال گذشته به زمین زده شد،اما تا کنون هیچ پیشرفت فیزیکی در این پروژه مشاهده نمی شود! چه صحبتی در این خصوص دارید؟

شهردار درخصوص CNG گفت : کارهای قانونی CNG انجام گرفته است واگر سرمایه گذاری دراین بخش پیدا نشود، خود شهرداری آن را انجام خواهد داد.

سئوال: آقای شهردار به هرحال انتظار مردم از شما و مجموعه مدیریت شهری این که بر مشکلات غلبه نمائید و بی شک ما نیز بعدها با سئوالات سخت تری به سراغ شما خواهیم آمد! آیا آن زمان نیز از ما استقبال می کنید؟

بله حتما. بنده به جایگاه و نقش مهم رسانه در پیشبرد امور و تنویر افکار عمومی بسیار معتقد هستم و از شما هم می خواهم که در نقد منصفانه هیچ تعارفی با بنده یا همکارانم نداشته باشید.

صحبت پایانی شما آقای شهردار؟

طاهری نسب: از مردم شریف کلاردشت می خواهم بامدیریت در کاهش تولید زباله به شهرداری کمک کنند. ومطمئن باشند که کمک به شهرداری  کمک به توسعه وآبادانی شهر ومنطقه کلاردشت خواهد بود.

همچنین لازم است به عرض شهروندان عزیز برسانم درب اطاق من شهردار برای شنیدن انتقاد وپیشنهادات همواره به روی مردم منطقه وشهروندان کلاردشتی  باز خواهد بود.

------------------------------------------------------------------

لازم به ذکر است ارقام زیر ازطریق گزارش مردمی به دفتر کلارنا ارسال شده است که به نظر شما کاربران عزیز می رسد.

 

آمار بیس هایی که در سال 92 وتا پایان 31/03/1393 برای شهرداری تخلیه شده است

تاریخ

تعداد

15/ 1 /92   الی  92/03/31

564  سرویس

1 /4  /92  الی  92/05/31

594  سرویس

1 /6 /92  الی  92/09/30

645  سرویس

1 /10 /92  الی 93/01/31

342  سرویس

1 /2 /93  الی93/03/31

54  سرویس

جمع کل

2199  سرویس /  هرسرویس  20 تن

مصرف شیرینی سال 92 شهرداری کلاردشت

سپه سالاری

212/5 کیلوگرم

کلوچه 12 جفتی

160 بسته

پای سیب

180  کیلوگرم

 کلوچه 20 جفتی

120 بسته

کشمشی

210  کیلوگرم

کلوچه 7 جفتی

  20   بسته

کیک یزدی

300 کیلوگرم

عسل

80 کیلوگرم

نارگیلی

176 کیلوگرم

مربا

15 شیشه

گل محمدی

85 کیلوگرم

 

 

کیک پنیر

67/31 کیلوگرم

 

 

کره ای

60 کیلوگرم

 

 

کوکی

30 کیلوگرم

 

 

نخودچی

80 کیلوگرم

 

 

انجیری خرمایی

5 کیلوگرم

 

 

جمع کل

1374 کیلوگرم

 

 

 

 

 
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 2 شهريور 1393
راستی این کارنمی کردند فقط شیرینی می خوردند .مردم را جریمه می کردند شیرینی می خریدند می خوردند
نا شناس 2 شهريور 1393
بهترين شهردار عبوري
نا شناس 1 شهريور 1393
این گفته های آقای شهردار بوی تند بخوربخوری در پشت پرده شهرداری مذکور را می دهد چه از لحاظ مالی و چه شکمی !!!!!!!!!!!!! انشالله کسی بیاید بداد اموال بیت المال مردم برسد.
حامد 2 شهريور 1393
شرمنده بهترین شهردار آزموده ( بهشهر )
uعمو رجب 3 شهريور 1393
احتمال در جای دیگر مغازه شیرینی فروشی داشتند....2
نا شناس 3 شهريور 1393
باسلام واحترام،تصویرمربوط به کیه؟چی داره میخوره؟دهنش به اندازه تونل بازشده!نکنه همه چیزهایی که لیست کردین رایکجاداره میخوره؟! ولی یه پیشنهاد:کل بروبچه های اون شهردای روباخونواده شون ببرین آزمایش!اگه قندخونشون بالابوده حرفتون درست وگرنه تهمت نزنین این بیچاره هارو گناه دارن!درثانی شهردارمربوطه ازیه جهت کارخوبی کرده چراکه به قول شاعر"گرت ازدست برآیددهنی شیرین کن ، مردی آن نیست که مشتی بزنی بردهنی! بله.
نا شناس 3 شهريور 1393
حالایکی به من بگه بیسها روهم خوردن یافقط غذا وشیرینی را؟راستی قیرها چی شد؟فکرکنم بجای نفت قیر رابردن سرسفره مردم(همکاران واعوان وانصارشون)این بنظرمن اشکالی نداره البته اگه بتونن هضمش کنن(شمامخلوط اینهارا توذهنت مجسم کن ببین چی میشه؟بیس+انواع شیرینی +عسل +قیرو...)یعنی هنوزنفس میکشن ؟خیلی حرفه!
هوشنگ 3 شهريور 1393
باحلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه بایدبخوریش!!!!
هوشنگ 3 شهريور 1393
باحلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه بایدبخوریش!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.175 seconds.