.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تبلیغات برنج خارجی بررسی می‌شود

 شمال نیوز: وزیر دادگستری با بیان این‌که «در بحث تبدیل اراضی کشاورزی ورود پیدا خواهیم کرد» گفت: جهت جلوگیری از این روند نیازمند حمایت دستگاه قضایی کشور هستیم تا به جد در این خصوص کار شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح کارخانه شالیکوبی روستای کپورچال بابل، با اشاره به این‌که «تولید برنج موضوع استراتژیک بخش کشاورزی است» گفت: تعیین سیاست خرید تضمینی محصولات کشاورزی همانند گندم در راستای کمک به کشاورزان است لذا سعی می‌شود تا در خصوص برنج نیز این مهم رخ دهد.

وی با اشاره به این‌که «این امر به شکل کارشناسی در مازندران بررسی و تصمیم‌گیری شود تا دولت بتواند آن را تبدیل به مصوبه کند» افزود: دغدغه‌های مطرح در این زمینه به دلیل آن است که بحث تولید برنج ضامن امنیت غذایی و اجتماعی جامعه است.

وزیر دادگستری با اشاره به این‌که «مازندران قطب تولید برنج بوده و باید برای بقای شالیزارها کار کرد» تصریح کرد: بحث مکانیزه کردن فعالیت‌های کشاورزی در حال پی گیری است، این کار علاوه بر داشتن منفعت، مضراتی هم دارد، لذا نیاز است به دنبال منفعت رفته و از مضرات چشم بپوشیم.

وی با اشاره به این‌که «برنج خارجی مستقیم یا به شکل مخلوط به عنوان برنج داخلی به مردم عرضه می‌شود» افزود: در این باره با توجه به اینکه بحث تخلیط انواع برنج مطرح است، نیاز به گذراندن مصوبه جهت پی گیری موضوع نیست زیرا غش در معامله به وجود آمده و تعزیرات مستقیم در این مورد ورود پیدا می‌کند.

پورمحمدی با اشاره به این‌که «بحث تبلیغات برنج خارجی در صدا و سیما را بررسی می‌کنیم» اظهار کرد: محور فعالیت‌ها بر حمایت از تولیدات داخلی معطوف است لذا دولت پی گیر افزایش تولید محصولات کشاورزی است تا به این واسطه مشکل و نیاز کشور در داخل کشور حل شود.

وی حمایت از محصولات پرمحصول، تامین نیازهای بازار داخلی کشور از محصولات داخلی، افزایش ضریب تولید، استفاده از تکنولوژی و توجه به کشت دوم و سوم در کنار توجه به کیفیت محصول را از راه‌های حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان عنوان کرد.

وزیر دادگستری با اشاره به این‌که «روی بحث تعرفه واردات کار شده و میزان آن را افزایش دادیم» بیان کرد: واردات صورت گرفته از سوی مرزنشینان دیگر موضوعی بود که دولت در جهت حمایت از تولیدات داخلی به آن ورود پیدا کرده و در حال سر و سامان دادن به آن است.

پورمحمدی با اشاره به این‌که «دولت تولیدات کشاورزی به شکل صنعتی و سنتی را مورد حمایت خود دارد» خاطرنشان کرد: دولت بنا را بر حمایت گذاشته است لذا با همکاری و همت نمایندگان مجلس، مسئولین و مردم، تولید محصول کشاورزی افزایش یافته و سبب افزایش بهره وری اقتصادی در این بخش شده و جوانان و نیرو کار زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

برنج ایرانی 31 مرداد 1393
مگردولتمردان مامیدانند کشاورز یعنی چه برنج باچه مشکلاتی تولید میشه کود دوهزارپانصدتومانی چهل هزارتومان شد .تاموقعی که تعهد به مردم نباشه همین وضع هست کشورهای دیگه دین اسلام ندارند عدالت وتعهد دارند.لعنت برمسولینی که به مملکتی که باخون شهدا پایبند هست .خیانت میکنند
ف ق 31 مرداد 1393
برنجی که با هزار زحمت بدست می آید و یک محصول استراتزیک برای کشور می باشد چرا با تولیدکنندگان آن درست رفتار نمی شود بحث مکانیزه کردن کشاورزی به چه قیمتی دارد تمام می شود با این گرانی سود آن فقط به جیب دارندگان ماشین الات کشاورزی و واشطه ها می رود نه کشاورز خرده پا با 5 خویز زمین
ع-ش 1 شهريور 1393
جای تاسف داره برای دولت مردان،جهادو صداوسیمای ما که همه بفکر جیب خودشونن ،اصلا کشاورز کیه،اون بدبخت از صبح تا غروب داره تو زمین جان میکنه آخرش باید باهزار بدبختی، چکی و حراج کنار خیابون برنجشو بفروشه، حق داره زمینشو بفروشه بره حالشو ببره برنج بکاره واسه کی واسه چی کی حمایتش کنه.......................................................

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.281 seconds.