.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزیر دادگستری در ساری: پرهیز از کارهای ظاهرسازانه مهمترین ویژگی دولت

 شمال نیوز: وزیر دادگستری با گرامیداشت هفته دولت و فعالیت یکساله دولت یازدهم، توجه به کار کارشناسی و پرهیز از کارهای مردم فریبانه و ظاهرسازانه را از مهمترین ویژگی های دولت بیان کرد.

 حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی صبح پنجشنبه در جلسه شورای اداری مازندران با اشاره به فعالیت یکساله دولت گفت: یکی از مواردی که بطور جدی در دولت مطرح است این دولت به برنامه ریزی و کار کارشناسی اعتقاد زیادی دارد و بین کار کارشناسی و سرعت، به کارشناسی اهمیت می دهد.

وزیر دادگستری گفت: کار باید جوابگو و پاسخگوی نیازهای مردم باشد و آن را تامین کند و قرار نیست مردم فریبانه و ظاهرسازانه عمل کرد و کار باید باید مطالعه و کارشناسی صورت گیرد.

وی گفت: قرار بود نرخ رشد در برنامه چهارم و پنجم و در چرخه 10 ساله که تاکنون هشت سال از آن گذشته است، حدود 8 درصد باشد و با درآمد بالای 100 میلیارد دلار و شرایط مطلوب اجتماعی، نتوانستیم به آن نرخ رشد دست یابیم.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: این وضعیت باید اصلاح شود و در حال حاضر باید جبران عقب ماندگی کنیم و فاصله با هشت درصد نرخ رشد را پرکنیم و تحقق این هدف نیزمند کار زیاد است.

وی با بیان اینکه گرانترین سرمایه ملت، سرمایه و منابع انسانی است افزود: این سرمایه عظیم باید حفظ شود و از آن به درستی استفاده کرد و اولین قدم برای جبران عقب ماندگی ها، کار کارشناسی، مطالعه کردن، درست عمل کردن و جهت گیری درست برای توسه است

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: مقام معظم رهبری تاکید ویژه و پی درپی بر روی مسائل اقتصاد دارند و هر ساله یک یحث اقتصادی محور عنایات و فرمایشات مقام معظم رهبری است و امسال اقتصاد و فرهنگ مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی درون زاست و بر توسعه منابع و ظرفیتهای داخلی توجه دارد گفت: بیشترین بحث دولت در یکسال اخیر، توجه به سلامت اداری و اقتصادی است و سیستم اداری، باید چابک، فعال و پرتحرک و کم هزینه باشد ولی ما متاسفانه سیستم پرهزینه و کم بازده داریم که ضعف بزرگی است.

وزیر دادگستری، با تاکید بر سلامت اداری گفت: نظام اداری مولد باشد و مدیریت تولید درآمد و سرمایه را باید تقویت کنیم و از ریخت و پاش جلوگیری کرد.

وی منظور از سلامت اداری را تنها مربوط به ربا و رشوه و بخور بخور ندانست و گفت: این مسائل برای ما که پیروان امام صادق (ع) هستیم زشت و قبیح است و نظام اقتصادی و اداری مولد و کارا مدنظر است و باید مدیر تولید درآمد و سرمایه باشیم نه مدیر هزینه.

وزیر دادگستری کنترل، مراقبت و برنامه های جاری را مهمترین کارهای دولت برشمرد و تصریح کرد: بدهی به بانکها، صندوق های اجتماعی، بازنشستگان کشوری و لشگری و ... وجود دارد که باید مراقبت جدی و ویژه معمول شود.

حجت الاسلام پورمحمدی، سلامت اداری را تنها محدود به رشوه، رانت و زیرمیزی نداست و گفت: انتظار از دستگاه قضایی این است که با این مسائل قاطع تر برخورد شود و مردم ما فساد مالی را تحمل نمی کنند و منظور از سلامت اداری، نظام اداری چابک، پرتحرک و پویاست که باید مورد توجه قرار گیرد و منظور از سلامت اقتصادی این است که نظام پولی و اقتصادی کشور توانمند و پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه اکنون 250 هزار کارمند در نظام بانکی کشور مشغول فعالیت هستند، که از جمله کارکنان شریف هستند گفت: این درحالیست که 70 تا 80 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داریم درحالیکه باید یار اقتصاد باشند نه غار آن و سیستم بانکی و پولی باید اصلاح شود.

وی اصلاح سیستم مالیاتی، گمرکی، بیمه ای را امری ضرورت دانست و گفت: این سیستم باید نیازهای جاری کشور را تعقیب کند و سلامت اداری و اقتصادی کشور باید مورد توجه قرار گیرد و دولت تلاش زیادی دارد تا این سیستم را اصلاح کند.

حجت الاسلام پورمحمدی، توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی در این دولت مورد توجه بوده، زیرا انقلاب اسلامی ایران نیز تحول اجتماعی و فرهنگی بوده است و از اینرو، دغدغه دولت نیز مسائل فرهنگی است و به ارتقای مسائل فرهنگی بر پایه مسائل دینی اعتقاد دارد.

وی با اشاره به اینکه کارکنان نظام بانکی از جمله کارکنان شریف هستند گفت: اصلاح سیستم اداری، مالی و بیمه ای کشور و استمهال بدهی ها از جمله کارها و برنامه های مهم است و باید این سیستم اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه 110 هزار بنگاه اقتصادی غیرفعال و با فعالیت ضعیف در کشور داریم، گفت: باید به وضعیت بنگاههای اقتصادی نیز توجه اساسی کرد.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه، اگر امنیت نباشد همه بنیادهای توسعه بر باد می رود گفت: امنیت با تلاش همه عوامل و دستگاههای امنیت ساز ایجاد شده است.

وزیر دادگستری با تقدیر از تلاش دستگاههای مختلف و پیشقراولان ایجاد امنیت گفت: البته این نعمت را بندگان خدا باید بشناسند و قدردانند و اگر امروز در مذاکرات جهانی بایستیم و حرف بزنیم به دلیل آنکه پایه های امنیتی در درون کشور قرص و محکم است و نگرانی نداریم

حجت الاسلام پورمحمدی افزود: جامعه ای که محکم است و امنیت دارد می توانند از حقوق خود دفاع کنند و دیگران نیز برایش جایگاه قائل هستند و کسی نمی توانند امنیت کشور را متزلزل کنند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه عدالت قضایی بعد از دیگر عدالتها قرار می گیرد و حافظ آنهاست گفت: عدالت اقتصادی از مهمترین موارد است که اگر نباشد، جامعه در خطر قرار می گیرد و بسیاری از بحرانهای دنیا ناشی نبود عدالت اقتصادی است.

وی با اشاره به شرایط اقتصاد جهانی افزود: امروز بخش بالایی از اقتصاد جهانی را آمریکا و هم پیمانانش در اختیار دارد که و مردم از نابرابری رنج می برند.

وزیر دادگستری کشور با بیان اینکه تمام بزرگی ما به بزرگان مکتب بر می گردد و با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) گفت: عادل بودن و عالم بودن از ویژگی های پیروان این امام همام است و جامعه نادعانه جامعه ایست که شهروندان دلپذیری و رضایت از زندگی در آن جامعه نمی برند زیر جایگاه و منزلتشان رعایت نمی شود. /250مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.061 seconds.