.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اژه ای در نشست خبری؛
انهدام باند جعل اسناد دولتی و کشف مهر جعلی 50 دستگاه/ وضعیت بازداشت ها در پرونده بابک زنجانی
دادستان کل کشور از انهدام باند جعل عنوان در یکی از استانها خبر داد و گفت: اواخر هفته گذشته باند جعلی در یکی از استانها شناسایی و منهدم شد از آنها 50 مهر جعلی دستگاهها، نهادها و ادارات کشف و ضبط شد.
انهدام باند جعل اسناد دولتی و کشف مهر جعلی 50 دستگاه/ وضعیت بازداشت ها در پرونده بابک زنجانی

به گزارش شمال نیوز، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای بعداز ظهر دوشنبه در شصت و هفتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: مقام معظم رهبری، ریاست آیت الله آملی لاریجانی را به مدت 5 سال دیگر تمدید کردند و در اجلاس رئیس قوه تاکیداتی داشتند که دستگاه قضا به موضوعات اشاره شده در ابلاغ و مطالبی که ایشان در هفته قوه قضائیه فرمودند اهتمام ویژه دارد.

وی ادامه داد: قوه قضائیه و رئیس دستگاه آن تلاش دارند در 5 سال آینده اقدامات جدیتری را برای رضایت مردم، تسریع رسیدگی به پرونده ها، پیشگیری از وقوع جرایم و برخورد با مفاسد انجام دهند.

اژه ای افزود: با توجه به آغاز 5 سال دوم سیاستهای جدید ابلاغ شده و طی روزهای آینده شاهد برخی تغییرات و جابجایی ها در قوه قضائیه خواهیم بود.

وی از انهدام باند جعل عنوان در یکی از استانها خبر داد و گفت: اواخر هفته گذشته باند جعلی در یکی از استانها شناسایی و منهدم شد که از آنها 50 مهر جعلی دستگاهها، نهادها و ادارات کشف و ضبط شد. به بازپرس این پرونده ابلاغ کرده ایم که در رسیدگی به پرونده تسریع کرده و پس از نهایی شدن حکم جزئیات آن را اعلام می کنیم. در رابطه با این پرونده تعدادی متهم نیز شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان کشور با تاکید بر قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با معضل مواد مخدر گفت: بسیاری از جرایم از مواد مخدر نشأت می گیرد و جرم بیشتر زندانیان ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم با موادمخدر مرتبط است.

وی با اشاره به رابطه خوب قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی در برخورد با باندهای قاچاق تاکید کرد: خوشبختانه طی هفته های اخیر 3 باند بزرگ مواد مخدر منهدم شدند که در یکی از پرونده ها که با همکاری اداره اطلاعات اصفهان و دادستانی این شهر به نتیجه رسید، 915 کیلوگرم هروئین به همراه مقادیری سلاح گرم کشف و ضبط شد.

اژه ای ادامه داد: افراد باید بدانند که قوه قضائیه با این جرم در این سطح بدون اغماض برخورد می‌کند و متهمان در صورت اثبات جرم به اشد مجازات می‌رسند به گونه ای که در هفته های اخیر نیز حکم تعدادی از متهمانی که قطعی شده بود، اجرا شد.

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه نشست خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص ورود دستگاه قضا به ماجرای روغن پالم اظهار داشت: موضوع سلامت بحث مهمی است و وزارت ذیربط وارد این قضیه شده است دادستان تهران نیز موارد را بررسی می کند و وزارت مربوطه نیز در این زمینه گزارش خود را اعلام خواهد کرد.

وی افزود: دادستانی اگر در این زمینه تخلفی مشاهده کند می تواند به عنوان مدعی العموم وارد شود.

خبرنگاری در خصوص پیگیری پرونده کرسنت در دستگاه قضایی پرسید که اژه ای گفت: پرونده ای در این زمینه در دستگاه قضایی مطرح است و دیوان عالی کشور با توجه به بحث زمان موضوع اعمال ماده 18 را مطرح کرده که پرونده در حال حاضر در مرحله اعمال ماده 18 است.

خبرنگار دیگری در خصوص صدور قرار بازداشت برای یکی از محکومان پرونده بانکی و رسیدگی به اتهامات وی در پرونده نفت جی پرسید که دادستان کل کشور در پاسخ گفت: این فرد پیش از این پرونده ای داشت که حکم آن قطعی و اجرا شد. پرونده ای نیز در دادسرای تهران مفتوح و در حال رسیدگی دارد. سازمان بازرسی در خصوص تخلفات کارخانه مورد نظر شما گزارشی داده که برای این فرد نیابت احضار صادر شده است. موضوع قرار بازداشت صحیح نیست و اتهام این فرد مالی است.

خبرنگاری در مورد اظهارات وزیر دادگستری درباره پرونده کرسنت و اعتراض به رای آن پرسید که وی در پاسخ اظهار داشت: همانطور که از سوی وزیر دادگستری اعلام شد دولت در مقام اعتراض است.

پرسش بعدی خبرنگاران درباره محاکمه مدیران عامل بانکهای صادرات و ملی بود که اژه ای اظهار داشت: هنوز مدیران این دو بانک محاکمه نشده اند.

خبرنگار مهر درباره حضور دو تن از متهمان پرونده ستاد سوخت در مراسم تشیع جنازه یکی از خبرنگاران ورزشی پرسید که محسنی اژه ای در این باره اظهار داشت: در پرونده اگر تحقیقات به جایی برسد که نیاز به بازداشت نباشد فرد با قرار آزاد می شود. در این پرونده برخی متهمان در همان ابتدا با قرار آزاد شدند اما هنوز چند نفر بازداشت هستند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی نیز اظهار داشت: در این پرونده 5 نفر بازداشت بودند که طی روزهای اخیر یکی از مدیران نفتی نیز بازداشت شد. دو سه نفر دیگر نیز در این زمینه بازداشت شدند که برخی از آنها به طور مستقیم با موضوع اصلی پرونده مرتبط نیستند. در حال حاضر 6 یا 7 نفر و یا بیشتر در این پرونده بازداشت هستند./ مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.982 seconds.