.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ایران در پله ۱۵ تولید علم جهان
ایران به رتبه ۱۵ تولید علم جهان دست یافت . در روزهای اخیر افرادی که اطلاعات موثقی از روش گزارش تولید علم در اختیار ندارند از تنزل تولید علم ایران گفتگو می کنند در حالیکه ایران در حال حاضر رتبه ۱۵ تولید علم جهان را در اختیار دارد .

ایران به رتبه ۱۵ تولید علم جهان دست یافت . در روزهای اخیر افرادی که اطلاعات موثقی از روش گزارش تولید علم در اختیار ندارند از تنزل تولید علم ایران گفتگو می کنند در حالیکه ایران در حال حاضر رتبه ۱۵ تولید علم جهان را در اختیار دارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: بر اساس آخرین آمار پایگاه استنادی اسکوپوس، دومین پایگاه استنادی معتبر جهان در 16 اوت 2014 ، از ابتدای سال میلادی تاکنون ایران با تولید 25 هزار و 217مقاله رتبه 15 تولید علم جهان را به خود اختصاص داده است و دانشمندان و پژوهشگران جمهوری اسلامی ایران در این مدت موفق به ثبت و نمایه سازی این تعداد مقاله در پایگاه معتبر علمی شدند .

ایران به رتبه 15 تولید علم جهان دست یافت

مهراد افزود: رتبه ترکیه که یکی ازکشورهای نوظهور علمی در منطقه و در بین کشورهای اسلامی است با تولید22 هزار و 311 مدرک ، رتبه 19 جهان است .

او گفت : در این بازه زمانی ایران بیش از 29 هزار و 6 مدرک بیش از ترکیه تولید کرده است.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت : رتبه نخست مربوط به ایالات متحده آمریکا است که در بازه زمانی مذکور 324 هزار و 879 مدرک تولید کرده است.

رتبه های دوم تا پنجم هم به کشورهای چین ، انگلستان ، آلمان و ژاپن تعلق دارد.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز افزود : کشور هندوستان به عنوان یک کشور نوظهور علمی رتبه ششم تولید علم جهان را به خود اختصاص داده و کشورهای فرانسه، ایتالیا، کانادا و اسپانیا نیز به ترتیب در جایگاه هفتم تا دهم تولید علم جهان نشسته اند.

مهراد گفت: بعد از جمهوری اسلامی ایران که در حال حاضر رتبه 15 تولید علم جهان را در دست دارد، فدراسیون روسیه ، تایوان و سوئیس قرار دارند .

سرپرست ISC  افزود : روزهای اخیر افرادی که اطلاعات موثقی از روش گزارش تولید علم در اختیار ندارند از تنزل تولید علم ایران گفتگو می کنند در حالیکه ایران در حال حاضر رتبه 15 تولید علم جهان را در اختیار دارد .

دکتر مهراد گفت: در حالیکه دانشگاه ها تعطیلات تابستانی را می گذرانند اما آزمایشگاه دانشگاه های کشور برای انجام تحقیقات علمی به ضرورت پرداختن به پژوهش های تحصیلات تکمیلی دایر است و در تعطیلات تابستانی اعضای هیأت علمی این فرصت را نیز دارند که مطالعات خود را به مقالات علمی تبدیل و در مجلات معتبر بین المللی چاپ و منتشر کنند ./250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حامد 28 مرداد 1393
با سلام
با بالابردن آمار مقاله هاي علمي چه نفعي داره .مهم اينه كه علوم در صنعت كشور پياده سازي شه . حالا ببينيد روسيه نصف ايران مقاله بده ولي صنعت روسيه با ايران قابل قياس هست؟
کبوتر 28 مرداد 1393
البته بهتر بود می نوشتید با 4 پله سقوط!!!!!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.216 seconds.