.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سخنگوی فراکسیون ورزش؛
کمیسیون اصل 90 مسئول نظارت بر فساد در فوتبال نیست

 شمال نیوز: سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از اعلام نتیجه نهایی پرونده فساد در فوتبال تا پایان شهریور ماه خبر داده اما با نزدیک شدن به موعد مقرر، این ماجرا هر روز ابعاد تازه‌ای پیدا می‌کند.

حمید رسایی که مسئولیت مستقیم پیگیری این پرونده را بر عهده دارد از جمع‌آوری لیستی 50 نفره از متخلفان فوتبال خبر داده بود که با صدور حکم توسط دادگاه، از فعالیت در این رشته محروم خواهند شد.

مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 حتی از امکان زندانی شدن متخلفان خبر داد و اعلام کرد بعد از صدور رأی دادگاه، نام این افراد در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد اما صحبت‌های جدید سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس از موضوعی پرده برداشت که می‌تواند فاجعه‌ای برای فوتبال کشور تلقی شود و باعث شود همین تعداد اندک تماشاگر نیز رغبتی برای رفتن به ورزشگاه‌ها نداشته باشند.

نهادی که در فدراسیون فوتبال وظیفه برخورد با منشوری‌ها را بر عهده دارد «کمیته انضباطی» است اما سید هادی حسینی سرگروه و اعضای این گروه را نیز دچار ضعف مدیریتی می‌داند.

البته رسایی نیز پیش از این اعلام کرده بود که در میان نام‌های موجود در لیست 50 نفره متخلفان، نام افراد شاغل در فدراسیون هم دیده می‌شود. این موضوعی است که این روزها به اهرم فشاری برای انتقاد از علی کفاشیان تبدیل شده و حتی گفته می‌شود نامه‌ای از مراجع قضایی به دست رئیس فدراسیون فوتبال رسیده که او باید تعدادی از مدیران ارشد حاضر در مجموعه خود را اخراج کند. اتفاقی که کفاشیان هنوز زیر بار آن نرفته و شاید در صورت رسانه‌ای شدن نام متخلفان، خود او نیز صندلی ریاست فدراسیون فوتبال را از دست بدهد.

کمیسیون اصل 90 مسئول نظارت بر فساد در فوتبال نیست
معضل دیگری که در مسیر پیگیری این پرونده مهم وجود دارد مشخص نبودن نهاد اصلی رسیدگی به آن است. حمید رسایی پس از صحبت‌های رئیس و سخنگوی کمیسیون اصل 90 اعلام کرده بود که این کمیسیون مجلس شورای اسلامی، مسئول این پرونده نیست و از سوی دیگر آنها، خود را مسئول اصلی می‌دانند و حتی زمان نهایی شدن نتیجه پرونده را هم معین کرده‌اند.

حالا سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس مدعی است که شأن کمیسیون اصل 90 فراتر از آن است که بخواهد وقت خود را برای مسئله‌ای چون فوتبال، تلف کند و باید به موضوعات مهم دیگر کشور بپردازد.

حسینی معتقد است وظیفه کمیسیون اصل 90 بررسی فرایند فساد است و باید نظارت بر فساد در فوتبال را به دستگاه های نظارتی دولتی مثل حراست تربیت بدنی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور واگذار کند.

با این حال کمیسیون اصل 90 از یک سو و حمید رسایی از سوی دیگر مشغول رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال هستند و باید دید اعلام نتیجه نهایی، چه تأثیری بر فوتبال ایران خواهد گذاشت و آیا ریشه‌های فساد در پرطرفدارترین ورزش کشور خشکانده خواهد شد یا خیر. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.241 seconds.