.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تبریک به آزادگان به میمنت بازگشت سرافرازانه به میهن اسلامی:
عروج معنوی از اسارت تا آزادگی !
صادقعلی رنجبر

شمال نیوز: 26 مرداد سالروز بازگشت سرافرازانه آزادگان راست قامتی است که با تحمل سالها شکنجه و غربت در سیاه چالهای اسارت رژیم بعث، ایران اسلامی را غرق در شور و شعف کرده و با جلوه گری الگوهای ماندگاری همانند "ابوالاحرار" مرحوم ابوترابی و شهید مهندس تندگویان و دیگر شهدا، خالق عاطفی ترین دیدارها برای دلتنگترین مادران و خانواده های نگران شده و جدی ترین پیام ورودشان، اقتدار نظام در پایان یک جنگ تحمیلی 8 ساله بود.

آزادگانی که هم در جبهه ها مظلوم بودند، هم دوران سخت اسارت را با مظلومیت مضاعف سپری کرده و حسرت شنیدن یک آح را در دل دشمن گذاشتند و هم پس از اسارت نیز دوره ای دیگر از مظلومیت را  پشت سر گذاشتند که شاید تکرار قصه جهانی فراموشی قهرمانان واقعی است که البته در کشور ما نیز بعضاً بخاطر حضور معدود عده ای از نااهلان در عرصه های مختلف ملاحظه می شود و طبعاً رنجش آنان را در پی دارد!

آزادگانی که عمدتاً دارای عارضه های ناشی از جانبازی و یا بیماری های مکتسبه در دوران اسارت اند و به لحاظ  روحی نیز مستلزم التیام های عاطفی و روانی بوده و نباید در پشت خروارها بی تفاوتی و بی عنایتی، پشت خط قرار گرفته و احساس ناگواری بر آنها مستولی گردد.

البته تردید نیست که آزادگان قهرمان و آرمان گرای ما نه در سودای نام و نه در تکاپوی نان بوده اند، اما مشکلات تأمین معیشت زندگی و مشقات تحمل هزینه ها و سختی های بیماری ها و ناتوانی های مزمن را نمی توان با شعار به نتیجه رساند و آسان جلوه داد و از این رو امید می رود که متصدیان امر بطور جدی تری به مشکلات این عزیزان رسیدگی کرده تا خدای ناکرده گاهگاه شاهد اظهار نارضایتی آنها به شکل گروهی و فردی نباشیم.

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علی-بابلکنار 28 مرداد 1393
یادوخاطر اسیرشهیدغریب نادرحسینی ازبابلکنار که بعدازسالها اسارت درزندانهای بعثیان عراق بدرجه رفیع شهادت نائل امده گرامی میداریم
ضمناپیشنهادمیگردد خبری ازوالدین پیراین شهیدبزرگوارغریب درمراسمات وگرامیداشتها خصوصا درسالروزورودازادگان به میهن ازسوی مسئولین شهری واستانی و........ گرفته شود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.