.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشاورزان برای فروش برنج عجله نکنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشاورزان در فروش برنج عجله نداشته‌ باشند و بازار را اشباع نکنند.

به گزارش شمال نیوز دلاور حیدرپور امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تاکنون بیش از 65 درصد عملیات برداشت برنج در اراضی شالیزاری مازندران انجام شده‌ است.

وی افزود: امسال به دلیل کاهش بارندگی در زمان برداشت برنج کشاورزان شرایط خوبی داشتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به استقبال خوب کشاورزان در بحث برداشت مکانیزه، گفت: امیدواریم تسهیلات خوبی در اختیار کشاورزان قرار گیرد و پیش‌بینی ما بر این است که سال آینده 70 درصد محصول به‌صورت مکانیزه برداشت شود.

*هیچ‌گونه محدودیتی جهت تهیه سموم وجود ندارد

حیدرپور با بیان اینکه امسال تنها سالی بود که از لحاظ مصرف سموم و کودها کشاورزان هیچ مشکلی نداشتند، افزود: در حال حاضر هیچ‌گونه محدودیتی جهت تهیه سموم و کودهای شیمیایی وجود ندارد و کشاورزان می‌توانند به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه توصیه ما این است کشاورزان در مصرف سموم و کودهای شیمیایی مسائل فنی را مدنظر داشته ‌باشند، گفت: استفاده بیش از حد سموم و کود شیمیایی سبب خسارت اقتصادی برای کشاورز شده و خطرات زیست محیطی در محیط ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه کشاورزان در فروش برنج عجله نداشته‌ باشند و بازار را اشباع نکنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده ثبات به بازار برنج برگردد و برنج داخلی رونق بیشتری داشته‌ باشد.

*هیچ‌گونه سفارشی جهت واردات برنج ثبت نشده ‌است

حیدرپور با اعلام اینکه تاکنون هیچ‌گونه سفارشی جهت واردات برنج ثبت نشده‌ است، گفت: امسال واردات برنج نسبت به سال گذشته 43 درصد کاهش داشته‌ است.

وی بیان‌ داشت: با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی و مکاتبات انجام شده تاکنون مجوزی جهت واردات برنج صادر نشده و همچنین تعرفه برنج وارداتی دو برابر شده ‌است.

*آخرین برآوردهای مرکبات در حال انجام است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه امسال گل‌دهی و باردهی مرکبات نسبت به سال گذشته به دلیل سرما کم بوده‌است، افزود: آخرین برآوردها توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در حال انجام است.

حیدرپور ادامه داد: درصد تولید پرتقال امسال کمتر از سال گذشته است درباره محصول نارنگی مشکلی وجود ندارد.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط مناسب تولید مرکبات امسال در جنوب کشور مشکلی برای تامین میوه کشور وجود نخواهد داشت.
/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.