.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
23درصد تلفات حوادث رانندگي، جوان هستند

مدير كل پزشكي قانوني استان مازندران گفت :در چهار ماه نخست امسال 286 نفر (217مرد و ما بقي زن )در حوادث رانندگي جان خود را از دست داده اند كه اين آمار در مقايسه با مدت زمان مشابه سال سه درصد کاهش را نشان مي دهد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني مازندران ،علي عباسي با بيان اينكه تعداد 194 نفر معادل 68 درصد از كل تلفات رانندگي مربوط به متاهل مي باشد افزود :بالاترين آمار تلفات حوادث رانندگي به ترتيب شهرستان آمل با 49نفر و ساری با 45 نفر ييشترين و شهرستان و گلوگاه با پنج نفر كمترين فوتي را داشت.

عباسي با اشاره به محل وقوع تصادف منجر به فوت افزود :بيشترين تلفات حوادث رانندگي با 197 مورد در جاده هاي برون شهري ، 73 مورد درون شهري و راه روستايي با 16مورد ثبت شده است.


مدير كل پزشكي قانوني مازندران با اشاره به آمار مرگ افراد به تفكيك گروه سني كشته هاي تصادف پرداخت و تصريح كرد : گروه سني 21 الي 30 سال با 23 درصد بيشترين و 1الي 10 سال با 6 درصد كمترين حوادث رانندگي را در بر مي گيرد .

عابرين بيشترين قربانيان

عباسي به ثبت آمار مرگ افراد به تفكيك وضعيت متوفي اشاره كرد و اظهار داشت :بطور كلي بيشترين افراد متوفي در حوادث رانندگي را به ترتيب عابرين با 30 درصد ،موتور سوار با 23 درصد ،سرنشين با 27درصد ، راننده با 19 درصد ،دوچرخه سوار با یک درصد تشكيل مي دهند.

بيسوادان ركوردار حوادث رانندگي

اين مقام اجرايي استان در بخش ديگري از سخنان خود به تفكيك تحصيلات فوتي هاي تصادف پرداخت و افزود :بيسوادان با 67 نفر ، ابتدايي با 53 و راهنمايي با 55،دبيرستان با 28 ، ديپلم با 57،ليسانس با 9، فوق ديپلم با 3 و دانشجو و فوق ليسانس به بالا هر کدام با 7 مورد به ترتيب با بيشترين گروه را به خود اختصاص مي دهد.

اين مقام اجرايي استان يادآور شد :دستگاه هاي اجرايي استان مي توانند در امر فرهنگ سازي با استفاده از آمارهاي پزشكي قانوني با برنامه ريزي پيشگيرانه و ارتقاي آگاهي عمومي مردم در راستاي كاهش آمار كشته ها و مصدومين در حوادث رانندگي موثر باشند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.127 seconds.